  • 611. Data: 2010-10-04 08:02:57
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2010 10:47, Cavallino pisze:

    > Co Cię tak dziwi?
    > Mało kto eksploatuje swoje auto więcej niż 5 lat.
    > Ja też zamierzam sprzedać najpóźniej gdy będzie miało tyle lat.

    Cóż - ofiara marketoidów i generator śmieci.

  • 612. Data: 2010-10-04 10:11:40
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 4 Paź, 08:02, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Cóż - ofiara marketoidów i generator śmieci.

    Cóż Polska rzeczywistość, jeśli Polak będzie zarabiał jak Niemiec przy
    podobnych cenach (sporo rzeczy jest w DE tańszych niż u nas) to wtedy
    będziemy i samochody wymieniać.
    A tak wiek pojazdów użytkowanych przez nas odzwierciedla wysokość
    naszych zarobków.
    Jeśli ktoś myśli że ludzie zarabiający w gospodarstwie domowym około
    3000 netto (oboje) będzie kupował samochód za 40kzł na kredyt na 5 lat
    i spłacał 60-70kzł przez 6-7 lat to jest w wielkim błędzie, duża
    większość woli kupić samochód nawet stary, ale którym jakoś się będzie
    bujać.

    Podam na swoim przykładzie - mam Golfa 3 kombi diesla z końca
    produkcji.
    Chcąc kupić podobnej klasy samochód z podobnym wyposażeniem musiałbym
    dać minimum 70kzł - nie stać mnie na taki wydatek a nie zarabiam
    najmniej, żonka też, aczkolwiek poniżej średniej warszawskiej.
    70kzł uzbierać przy dziecku prawie 4 letnim to nie mamy wielkiej
    możliwości odkładania kasy ;) dlatego wolę jeździć 12 letnim gruzikiem
    po którym po 4 latach eksploatacji już wiem czego mogę się spodziewać,
    niż zadłużać się na 5 - 6 lat i spłacać około 1,5kzł co miesiąc - i
    zapłacić 30-40% więcej za samochód który będzie tylko samochodem.
    1,5kzł na 5 lat to daje do spłacenia 90kzł ;)

    Licząc że chciałbym kupić Golfa nowego kombi z podobnym wyposażeniem
    co moje stare MK3 to wychodzi mi 79400 za 1,6TDI 90KM, ze strony VW
    przy wpłacie własnej 10kzł wychodzi 1476,85 na 60 rat, co razem z
    wpłatą własną daje - 98611zł - powiem tak nie stać mnie na takie
    ekstrawagancje żeby dawać zarobić komuś 20kzł :) mi nikt tych 20kzł
    nie da.
    Stare MK3 jest trochę głośne, ale spali wszystko i pomimo prawie
    300kkm na liczniku z silnikiem i osprzętem nie dzieje się nic ;) gdzie
    te turbiny sypiące się :) (300kkm to na liczniku, ile w rzeczywistości
    to chgw).

    Pozdrawiam !!

  • 613. Data: 2010-10-04 11:44:35
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-03 21:01, Cavallino pisze:

    > Z pyskowaniem udaj się do tatusia, pasek będzie miał robotę.
    > PLONK

    wzajemnie kretynie

    mario

  • 614. Data: 2010-10-04 11:46:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2010 10:11, Czarek Daniluk pisze:

    > Cóż Polska rzeczywistość, jeśli Polak będzie zarabiał jak Niemiec przy
    > podobnych cenach (sporo rzeczy jest w DE tańszych niż u nas) to wtedy
    > będziemy i samochody wymieniać.

    To jest chore podejście. I wynika wyłącznie z chęci mafii
    motoryzacyjnych do maksymalnego dojenia frajerów.

    Samochody powinny być solidne, łatwe w naprawie, modernizacji i
    długowieczne.

    W ten sposób na prawdę bogaci mogliby sobie zmieniać samochody co 5 lat,
    a normalni ludzie mogliby jeździć tym samym (tylko ciągle
    modernizowanym) i przez 30.

    Ale nie - frajestrwo musi być "trendi i dżezi" i dla frajerstwa
    jeżdżenie więcej jak kilka lat tym samym to "obciach".

  • 615. Data: 2010-10-04 11:50:55
    Temat: Re: W Polsce królują z?omy
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Ale tu sie odnioslem do francuskiego we Francji :-)

    No, tyle, ze problem jest szerszy.

    > podatkach. Jakie butelkowanie? W Hiszpanii tez sprzedaja w butelkach..
    > W Hiszpanii ta zasada tez obowiazuje - w najtanszych winach jakosc
    > moze mocno zalezec od ceny :-)

    Nie rozumiem, co masz na mysli. Porownuje takie samo wino, w butelkach w .es
    i w .pl

    > Chyba nie ten link.

    Moze nie ten. W kazdym razie cena w .es - ~5 euro, w .de ~5 euro, w .pl - 33
    zl.

    > Ale zobacz ile w Hiszpanii kosztuja polskie jablka :-)

    Czy te jablka w Niemczech sa w cenie zblizonej do .pl, czy do .es?

    Wlasnie dlatego nie kupujemy w .pl ;-P

    --
    Axel

  • 616. Data: 2010-10-04 14:06:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-28, krzysiek82 <g...@m...pl> wrote:

    > widać mieszkasz w mieście i jeszcze wielu rzeczy nie wiesz :)
    > Wiesz czego Ci zazdroszczę? Beztroski życia.

    Nie. On wybiera brak u innych.

    Krzysiek kiełczewski

  • 617. Data: 2010-10-04 21:20:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    market-spozywczy/gazetka-promocyjna/katcrf20100929/
    > Primo: była mowa o Goudzie i Morskim. A ty podpierasz się
    > _promocyjnymi_
    > cenami fałszowanego Masdamera i na dodatek tym gównem Analogiem,
    > teraz
    > występującym pod nazwą "żółty holenderski".
    > Secundo: pruszkowskich sklepów nie widzę na liście promocji...

    No dobra, ja was pogodze - w niemieckim lidlu jest Gouda po 3.99
    euro :-)

    Wina faktycznie maja tanie - trudno kupic cos za 3 euro.
    A czy takie za 1.59 da sie wypic to mam watpliwosci.

    J.