-
1. Data: 2010-03-01 13:42:40
Temat: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: l...@p...onet.pl
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)
koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-03-01 13:49:06
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: "Katanka" <k...@i...pl>
Użytkownik wrote:
> koszty lpg to:
> 1. montaż około 4 500zł
> 2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
> 3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie)
> 2*150zł = 300zł
> 4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na
> starcie) - załóżmy, że 500zł.
> razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi
> to 5 500zł - myślicie, że warto?
Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
-
3. Data: 2010-03-01 13:51:15
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3461.0000016c.4b8bb640@newsgate.onet.pl...
> witam,
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
> w grę)
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 1-2litry
LPG więcej maksymalnie.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
4. Data: 2010-03-01 13:53:47
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: l...@p...onet.pl
> Użytkownik wrote:
>
> > koszty lpg to:
> > 1. montaż około 4 500zł
> > 2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
> > 3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie)
> > 2*150zł = 300zł
> > 4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na
> > starcie) - załóżmy, że 500zł.
> > razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi
> > to 5 500zł - myślicie, że warto?
>
> Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(
>
> --
> Kacper Potocki vel Katanka
> PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
> www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
>
Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?
Wystarczy, że się gdzieś rypnę w obliczeniach - np.
PB 95 będzie paliło nie 11 litrów tylko 12 litrów (80% jazdy to miasto) i to po
4,50 a gazu nie 15 litrów tylko 14 i instalacja nie 4,500 tylko 3,500 i już
wychodzi 13 tyś do przodu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2010-03-01 13:58:28
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: l...@p...onet.pl
> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:3461.0000016c.4b8bb640@newsgate.onet.pl...
> > witam,
> > Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
> > w grę)
> > Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
> > (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
> > czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
> > Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
> > Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> > litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>
> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 1-2litry
> LPG więcej maksymalnie.
>
>
> --
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na poziomie 12 a
LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2010-03-01 14:01:15
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3461.0000016f.4b8bb9f4@newsgate.onet.pl...
>> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:3461.0000016c.4b8bb640@newsgate.onet.pl...
>>> witam,
>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
>>> w grę)
>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
>> 1-2litry LPG więcej maksymalnie.
>> --
> a ile PB pali?
> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
7. Data: 2010-03-01 14:04:00
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: l...@p...onet.pl
> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:3461.0000016f.4b8bb9f4@newsgate.onet.pl...
> >> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> >> news:3461.0000016c.4b8bb640@newsgate.onet.pl...
> >>> witam,
> >>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
> >>> w grę)
> >>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
> >>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
> >>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
> >>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
> >>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
> >>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
> >> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
> >> 1-2litry LPG więcej maksymalnie.
> >> --
> > a ile PB pali?
> > Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
> > poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
>
> W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
> Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
> zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
> żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
>
>
> --
> Pozdrawiam
> Lewis
> Hornet PC 41 na sprzedaż
> Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
> dB Race: 145,5 dB ;)
>
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa
Zastanawiam się nad
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2010-03-01 14:05:56
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: paranoix <p...@o...pl>
W dniu 2010-03-01 13:42, l...@p...onet.pl pisze:
> witam,
>
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
>
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
> w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
>
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>
> przez dwa lata (80k km):
> - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
> - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
> (różnica 12 tyś zł)
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz paliwo na rozruch. Ja bym liczył
1l/100 km
-
9. Data: 2010-03-01 14:07:35
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: paranoix <p...@o...pl>
W dniu 2010-03-01 13:42, l...@p...onet.pl pisze:
> witam,
>
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
>
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
> w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
>
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>
> przez dwa lata (80k km):
> - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
> - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
> (różnica 12 tyś zł)
>
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
-
10. Data: 2010-03-01 14:23:55
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Od: l...@p...onet.pl
> W dniu 2010-03-01 13:42, l...@p...onet.pl pisze:
> > witam,
> >
> > Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
> >
> > Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
> > w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
> >
> > czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
> >
> > Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
> >
> > Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> > litrów/100km (czy to dobre założenia?)
> >
> > przez dwa lata (80k km):
> > - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
> > - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
> > (różnica 12 tyś zł)
> >
>
>
> Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
> od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
>
> Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
>
Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl