  • 21. Data: 2009-03-27 19:33:19
    Temat: Re: Vista czy XP? za i przeciw...
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > W moim przypadku jedynym racjonalnym powodem zmiany było przejście z
    > 32 na 64 bit po to aby obsłużyć 8GB RAM i w efekcie korzystać z
    > jednego komputera zamiast trzech :)

    To nie uzasadnia używania Visty, bo i Vista i XP istnieje w wersjach 32 i 64
    bitowych ;-)

    --
    Azarien

  • 22. Data: 2009-03-27 19:49:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 06:33:03 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > koniec instalacji i... tak zostaje po wsze czasy! Dla zwykłego
    > zjadacza windy, jak widzę, utworzenie osobnego konta zwykłego
    > użytkownika, pozakładanie haseł do kont Administratora itd. to zbyyyyt
    > wiele!
    > A potem jest: ratuuuuunku, dlaczego ten komp tak wolno chodzi!!!!
    > Wtedy po sprawdzenia antywirusem wyskakuje... 300 koni
    > trojańskich! ;)
    >
    > Tak więc ja się zapytowywuję, czy w Wiście jest to jakoś inaczej
    > rozwiązane bo przecież na zwykłym koncie w XP nie da się instalować

    Nie jest to na pewno temat na tę grupę, dlatego ustawiam FUT na
    pl.comp.os.ms-windows.winnt i tam, proszę, kontynuujmy wątek.

    W XP były konta administratorów i użytkowników, oraz mieszane, tzw.
    power userów. Natomiast w Viście wszystkie konta pracują na tych samych
    uprawnieniach, a mianowicie jako zwykli użytkownicy. Przynależność do
    grupy "Administratorzy" skutkuje (upraszczając) jedynie tym, że można
    sobie włączyć specyficzne działanie mechanizmu UAC polegające na
    wyświetlaniu okienka ze zwykłym potwierdzeniem chęci wykonania jakiegoś
    działania administratorskiego, bez potrzeby wpisywania doń pełnych
    poświadczeń user/pass. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest wbudowane
    konto Administrator, domyślnie wyłączone i dostępne jedynie w trybie
    awaryjnym; ma ono pełne uprawnienia bez pytania o cokolwiek.

    W XP wykonanie czynności administracyjnej spod konta ograniczonego
    możliwe było dopiero po uruchomieniu danego procesu poprzez runas w
    kontekście jakiegoś użytkownika należącego do grupy administratorów. W
    Viście próba wykonania tej samej czynności wywoła zapytanie o
    podwyższenie poziomu uprawnień. Jeżeli się na to zgodzimy, to dany
    proces otrzyma uprawnienia administracyjne i będą one automatycznie
    dziedziczone na podprocesy, co jest ważne np. przy instalacji
    oprogramowania. Nie ma więc już potrzeby używania runas.

    W XP instalacja programu poprzez runas w kontekście konta Administrator
    powodowała zapis skrótów do programów na pulpicie Administratora,
    zamiast na pulpicie ograniczonego użytkownika. W Viście wszystko
    zapisuje się na tym profilu, z którego uruchomiliśmy instalację. Nie ma
    więc potrzeby późniejszego pracowitego przenoszenia skrótów do profili
    właściwych użytkowników.

    W XP programy rezydentne wymagające uprawnień administratora uruchamiało
    się z autostartu np. jako usługi albo poleceniem runas /savecred, a te
    było niestety dostępne tylko w wersji Professional. W Viście mamy do
    dyspozycji bardzo wygodny Task Scheduler i opcję "uruchom z najwyższymi
    uprawnieniami", co rozwiązuje problem.

    > tylko bez generalizmów, proszę konkretnie

    A tutaj to już można by dłuugo :-). Jeśli to co wcześniej napisałem
    wystarczająco Cię zachęciło, to po prostu zainstaluj Vistę i sam po
    krótkim czasie z pewnością zrozumiesz, dlaczego jest wygodniejsza.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 23. Data: 2009-03-27 20:14:57
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

    > To nie uzasadnia używania Visty, bo i Vista i XP istnieje w wersjach 32 i
    > 64 bitowych ;-)

    Skoro nie uzasadnia to sobie kup XP... Ja wybrałem Vistę :)

    --
    marfi

  • 24. Data: 2009-03-28 01:51:30
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 27 Mar, 13:33, a...@g...com wrote:

> [...]
    > A potem jest: ratuuuuunku, dlaczego ten komp tak wolno chodzi!!!!
    > Wtedy po sprawdzenia antywirusem wyskakuje... 300 koni

    wez mi nic nie mow... zle wspomnienia z 'odzyskiwania' kompa znajomej
    mi sie przypomnialy :<