eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmVirgin sie sprzeda.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 57

  • 11. Data: 2018-01-21 21:43:39
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    >>>>>> W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont
    >>>>>> czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyzNania
    >
    >>> Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego
    >>> wyzNania. Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie
    >>> lubi długo siedzieć w jednej robocie.
    >
    >> Teraz może nie mieć wyboru.
    >
    > Naprawdę nikt nie załapał? :(

    A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów
    oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy
    dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...
    --
    Grzexs


  • 12. Data: 2018-01-21 23:50:02
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-21 o 21:43, Grzexs pisze:

    > A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów
    > oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy
    > dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...

    Akurat gafę strzeliła autorka i korekt Business Insider Polska :)


  • 13. Data: 2018-01-22 00:36:50
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 21:43, Grzexs pisze:
    >>>>>>> W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont
    >>>>>>> czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyzNania
    >>
    >>>> Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego
    >>>> wyzNania. Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie
    >>>> lubi długo siedzieć w jednej robocie.
    >>
    >>> Teraz może nie mieć wyboru.
    >>
    >> Naprawdę nikt nie załapał? :(
    >
    > A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów
    > oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy
    > dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...

    Przeczytaj oryginał, a nie to co ktoś okaleczył.

    Virgin Mobile Polska zakłada 120 mln zł przychodów w 2018 r.
    Play na zakupach. Chce przejąć rywala

    - Inwestuje się po to, by zbudować biznes i potem go sprzedać - mówi w
    rozmowie z Business Insider Polska o przyczynach sprzedaży operatora
    Virgin Mobile Polska, jego prezes Grażyna Piotrowska-Oliwa. Sama
    przyznaje, że odejdzie z firmy po zakończeniu transakcji, której data
    zaplanowana jest na 2020 r. Jednak zanim to się stanie, firma zmieni
    strategię działania. A to oznacza zmiany dla klientów.

    Virgin Moblie Polska (MPV) obecnie jest największym operatorem
    wirtualnym (korzystającym z infrastruktury innego, tradycyjnego
    operatora; w przypadku VMP to Play) w Polsce. Na koniec 2017 roku
    obsługiwał 430 tysięcy klientów. Firma jest częścią międzynarodowej
    grupy inwestycyjnej Virgin należącej do miliardera Richarda Bransona.
    Udziały w niej posiadają inwestorzy finansowi, w tym Dirlango Łukasza
    Wejcherta.

    Kilka dni temu ogłoszono, że VMP ma zostać sprzedane Play
    Communications. Firmy podpisały umowę, która przyznaje Play opcję
    nabycia wszystkich udziałów do 2020 roku. Dlaczego zdecydowano się na
    sprzedaż?

    Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska tłumaczy, że
    sprzedaż firmy to naturalna kolej rzeczy. - Inwestuje się po to, by
    zbudować biznes i potem go sprzedać. To proste - wyjaśnia w rozmowie z
    Business Insider Polska Grażyna Piotrowska-Oliwa.

    A dlaczego Play? - Tu wybór też był naturalny. Play jest naszym
    partnerem infrastrukturalnym. Pamiętajmy jednak, że w tym momencie Play
    ma "tylko" opcję na kupno VMP, równie dobrze może kupić nas ktoś inny.
    Opcja to jeszcze nie końcowa transakcja - odpowiada.

    Co dalej z klientami Virgin Mobile i czy marka Virgin Mobile będzie w
    Polsce w ogóle istniała, czy może zostanie wchłonięta przez Play, nie
    wiadomo. - Jaki będzie dalszy kierunek rozwoju, wykorzystanie brandu -
    wszystko to zawsze zależy od kupującego. Decyzje w tej sprawie będą
    zapadać w trakcie procesu sprzedaży, czyli nie wcześniej niż za dwa lata
    - tłumaczy szefowa VMP.
    Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska
    Foto: Virgin Mobile Polska Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin
    Mobile Polska

    Wiadomo jednak, co dalej z samą Grażyną Piotrowską-Oliwą. - Już
    przychodząc do Virgin w połowie 2015 umówiłam się z udziałowcami, że
    zostanę do zakończenia transakcji. Potem odchodzę. Zapewne będę już
    chciała robić coś innego - przyznaje. - Nie lubię siedzieć za długo w
    jednym miejscu. W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to
    taki horyzont czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego
    wyznania - dodaje.
    Opóźniona sprzedaż

    W sektorze telekomunikacyjnym dla inwestorów prywatnych termin od
    wejścia do wyjścia z biznesu to, jak sama przyznaje Piotrowska-Oliwa, z
    reguły pięciu do siedmiu lat. W przypadku Virgin Mobile Polska będzie to
    więcej, bo osiem lat - firma zaczęła działać w Polsce w 2012 roku. Skąd
    opóźnienie?

    - Wszystko szło fantastycznie do momentu, kiedy nie wprowadzono
    przymusowej rejestracji kart prepaid, co wpłynęło na znaczne
    zmniejszenie liczby punktów sprzedaży, a więc i samą sprzedaż kart
    prepaid. To z kolei musiało mieć wpływ na liczbę pozyskiwanych klientów,
    a więc i wielkość naszej bazy. Stąd konieczność weryfikacji celu
    założonego tuż po moim przyjściu do firmy w 2015 roku. Co prawda
    zarejestrowaliśmy 93 proc. naszej bazy, nie mieliśmy tzw. martwych dusz,
    ale o połowę spadła liczba punktów, gdzie można było kupić nasze karty -
    z 60 to 30 tysięcy. Od tamtego momentu nie mamy tak szybkiego przyrostu
    liczby klientów, jak to miało miejsce we wcześniejszym okresie -
    przekonuje prezes VMP.

    Nie bez znaczenia było też zniesienie opłat za roaming w Unii
    Europejskiej. - Wpłynęło to na ponoszone przez nas koszty. Klient za
    pakiet usług typu "bez limitu", zawierający nawet 10 GB transmisji
    danych, płacił nam średnio równowartość 7 euro, a my 7,7 euro płaciliśmy
    za 1 GB internetu wykorzystanego za granicą. Nie trzeba więcej dodawać -
    tłumaczy Piotrowska-Oliwa.

    Od listopada Virgin Mobile Polska za zgodą Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej na klientów nakłada dodatkowe opłaty za połączenia w
    ramach roamingu. Połączenia wychodzące to 21 groszy zł za minutę rozmowy
    oraz niecałe 4 grosze za jeden MB.
    Klientów czekają zmiany

    Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu i liczbę klientów na
    poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku finansowego, bo
    taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby klientów -
    myślałam, że pozyskamy ich więcej - przyznaje Piotrowska-Oliwa.

    Między innymi z tego powodu spółka zamierza zmienić strategię działania.
    Szykują się więc zmiany dla klientów.

    Po pierwsze Virgin Mobile chce do połowy roku przeprowadzić migrację
    wszystkich klientów na własną platformę IT, co ma pozwolić na szybsze
    działanie i większą niezależność.

    - Planujemy też wprowadzić nowe rozwiązania dla klientów korzystających
    z kart prepaid, takich, których jeszcze nie ma na polskim rynku. Na ten
    moment szczegółów jednak zdradzić nie mogę. Natomiast, generalnie, nasz
    kierunek to uproszczenie, góra pięć ofert w każdym segmencie. Trochę za
    bardzo się rozrośliśmy - ocenia prezes VMP.
    WARTO WIEDZIEĆ:
    Tagi: Virgin mobile telekomunikacja Play


    --
    animka


  • 14. Data: 2018-01-22 08:44:53
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 09:15:18 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > > poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku
    > 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli
    > nie płaci za użytkowanie ani złotówki?
    Jakiś promil pewnie
    To Freemium fajnie brzmi reklamowo i pewnie dlatego to ciągle utrzymuja. Taryfa dobra
    dla jakiś bardzo specyficznych zastosowań typu*- babcia nie potrafiąca dzwonić a
    potrafiąca odbierać tel
    Ale to sporadyczne przypadki
    3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
    3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)


  • 15. Data: 2018-01-22 08:51:01
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 08:44, Kris pisze:
    > W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 09:15:18 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
    >
    >>> poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku
    >> 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli
    >> nie płaci za użytkowanie ani złotówki?
    > Jakiś promil pewnie
    > To Freemium fajnie brzmi reklamowo i pewnie dlatego to ciągle utrzymuja. Taryfa
    dobra dla jakiś bardzo specyficznych zastosowań typu*- babcia nie potrafiąca dzwonić
    a potrafiąca odbierać tel
    > Ale to sporadyczne przypadki
    > 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
    > 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)

    To są dowody anegdotyczne - żaden argument.

    --
    Liwiusz


  • 16. Data: 2018-01-22 09:15:15
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 08:51:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > > Ale to sporadyczne przypadki
    > > 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
    > > 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)
    >
    > To są dowody anegdotyczne - żaden argument.
    A czemu traktujesz to jak dowody
    To są fakty- babcia emerytka wygaduje 3tys minut miesięcznie
    Pozostali dwaj emeryci których numery utrzymuje troche mniej ale niewiele
    A w temacie dyskusji- masz może dane ile osób korzysta z Fremium?
    Ja danych nie mam ale podejrzewam ze niewiele bo to taryfa fajna w przekazach
    reklamowych i pewnie w tym celu ją utrzymują


  • 17. Data: 2018-01-22 10:01:06
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 09:15, Kris pisze:
    > W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 08:51:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    >
    >>> Ale to sporadyczne przypadki
    >>> 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
    >>> 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)
    >>
    >> To są dowody anegdotyczne - żaden argument.
    > A czemu traktujesz to jak dowody
    > To są fakty- babcia emerytka wygaduje 3tys minut miesięcznie

    Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka
    promili".


    > Pozostali dwaj emeryci których numery utrzymuje troche mniej ale niewiele
    > A w temacie dyskusji- masz może dane ile osób korzysta z Fremium?
    > Ja danych nie mam ale podejrzewam ze niewiele bo to taryfa fajna w przekazach
    reklamowych i pewnie w tym celu ją utrzymują

    Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało
    korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko
    dwie opcje - freemium i Play Odnowa. Jako że połowa osób w mojej
    rodzinie 50+ ma Play Odnowę, może sugerować, że i freemium może mieć
    sporo klienteli (choćby wśród osób, które używają danego numeru tylko do
    dobierania - wszelkiej maści usługi itp.).

    --
    Liwiusz


  • 18. Data: 2018-01-22 10:13:14
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:01:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka
    > promili".

    Napisałem "...pewnie"

    > Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało
    > korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko
    > dwie opcje - freemium i Play Odnowa.

    Ew zapłacić 20zł za noliit

    >Jako że połowa osób w mojej
    > rodzinie 50+ ma Play Odnowę, może sugerować, że i freemium może mieć
    > sporo klienteli (choćby wśród osób, które używają danego numeru tylko do
    > dobierania - wszelkiej maści usługi itp.).
    No i ok
    U mnie jest trochę inaczej. 50+ wśród mojej rodziny więcej wygadują miesięcznie minut
    jak ja, moja żona czy córka. Dzieciaki z tego co obserwuję to w ogóle mało minut
    wygadują. Za to dużo sms i danych zużywają
    Dlatego 50+ pozakładałem nju abonamentowe i gadają do woli.





  • 19. Data: 2018-01-22 10:23:14
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 10:13, Kris pisze:
    > W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:01:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    >
    >> Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka
    >> promili".
    >
    > Napisałem "...pewnie"
    >
    >> Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało
    >> korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko
    >> dwie opcje - freemium i Play Odnowa.
    >
    > Ew zapłacić 20zł za noliit

    To żadna alternatywa. Moja mam mało korzysta, bardzo trudno jest, aby
    musiała ładować za 5zł na miesiąc. Ostatnio tyle ładowała w
    październiku. Z kolei teściowa i jej mama - dzwonią bardzo dużo, ale w
    sieci, pieniężnie na obce połączenia wygadują może złotówkę w miesiącu.
    Moja 5-letnia córka jak rozmawia, to też tylko w sieci, bo wszyscy
    bliscy w Play, więc znów za darmo.

    Generalnie nolimity są teraz takie wszędobylskie, a jak się pomyśli, to
    się okaże, że połowa ludzi (to liczby rzędu 15 milionów) tego nie
    potrzebuje. I to nie jest alternatywa z niewielką różnicą, tylko różnica
    jak między 5 a 30zł (umówmy się, że nolimit za 20zł ma tylko ten, co
    poszuka, a jak ktoś już potrafi szukać, a mało dzwoni, to nie trafi do
    nolimitu za 20zł, tylko do jakiegoś freemium/odnowa).

    --
    Liwiusz


  • 20. Data: 2018-01-22 10:36:45
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Trybun" 5a644c14$0$585$6...@n...neostrada.pl

    >> Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu i liczbę klientów na poziomie
    430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku
    >> finansowego, bo taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby
    klientów - myślałam, że pozyskamy ich więcej -
    >> przyznaje Piotrowska-Oliwa.

    > 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli nie płaci
    za użytkowanie ani złotówki?

    Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu
    i liczbę klientów na poziomie 430 tys

    100 na pół to 200, czyli miesięcznie niemal 2 dychy
    na klienta, czyli #F to nic groźnego.

    100/.43/12=19,3798449612403

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://eneuel.w.duna.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: