  • 21. Data: 2012-10-19 23:09:55
    Temat: Re: Viera a USB WiFi
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:uti28858elup95ha8c2becdm06emms27m9@4ax.com...

    >Będzie tak działać?
    Tak

    W obu routerach wpisujesz przeciwnego routera mac adres i się wtedy zlinkują
    jako most. Jednocześnie rozsyłają oba ten sam ssid i możesz się do nich
    łączyć z czegokolwiek . Oczywiście jesli będzie szyfrowanie to takie samo
    hasło musi być w obu bo most się nawet nie uruchomi.
    Gniazda ethernet działają oczywiście także.

    Marek

  • 22. Data: 2012-10-19 23:13:36
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    A jeszcze ci napiszę że mam panasonica plazmę i póki co podłączyłem przez
    gniazdo LAN. Może kiedyś kupię trzeci AP i postawię przy TV. Ceny tych
    gówienek pod USB dedykowanycjh do TV są z kosmosu wzięte.

    Marek

  • 23. Data: 2012-10-19 23:21:06
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Tak

    Czekaj bo już późno a ja już pi kilku piwach jestem.
    Czy ty chcesz żeby jeden APek łączył się po WiFi z dostawcą internetu i
    jednocześnie pracował w trybie WDS z drugim APekiem?
    Jeśli tak, to ten numer nie przejdzie. Potrzebujesz trzeci, ale obojętnie
    jaki APek byle tylko pracował jako klient, tylko do połączenia się z
    dostawcą. Łączysz go po LANie z drugiem apekiem, TPLinkiem który łączy się
    po wifi z trzecim TPLinkiem. Te dwa TPlinki pracują jako WDS i mają tą samą
    sieć a pierwszy jest tylko klientem dla dostawcy i pracuje w trybie router,
    czyli oddziela sieć dostawcy od twojej.

    Marek

  • 24. Data: 2012-10-19 23:23:16
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    >pierwszy jest tylko klientem dla dostawcy i pracuje w trybie router, czyli

    No i jeszcze zapomniałem że u mnie jako ten pierwszy pracuje Ubiquiti
    Nanostation 5GHz.

    Marek

  • 25. Data: 2012-10-22 13:37:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-10-19 23:21, *4CX250* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > sieć a pierwszy jest tylko klientem dla dostawcy i pracuje w trybie router,

    Ale młyn :)
    Tak to działa:
    http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge
    Zestawione u mnie na dwóch różnych routerach z DD-WRT - jeden dostaje
    sieć z kabla i pracuje jako normalny AP, drugi w innym pokoju odbiera i
    nadaje wzmocnione, plus dzieli to co odbierze na porty kablowe. Trzeba
    pamiętać że z teoretycznych 54 Mbps można wyciągnąć w ten sposób max 1/2.
    Żadnych MACów nie trzeba ustawiać - tylko SSID, IP z jednej puli, takie
    samo szyfrowanie (WPA2/AES) plus kilka drobiazgów.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 26. Data: 2012-10-23 11:39:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Oct 2012 23:21:06 +0200, w <k5sg85$2h15$1@news2.ipartners.pl>, "4CX250"
    <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Czy ty chcesz żeby jeden APek łączył się po WiFi z dostawcą internetu i
    > jednocześnie pracował w trybie WDS z drugim APekiem?

    Hasło WPS niewiele mi mówi :).

    Może narysuję -- chciałbym, aby tak to wyglądało:
    http://i49.tinypic.com/33xzo6t.png

    Czy jednak muszę użyć 2 apeków zamiast tego tplinka?

  • 27. Data: 2012-10-23 12:11:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-10-23 11:39, r...@k...pl pisze:
    > Hasło WPS niewiele mi mówi :).

    WDS
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_S
    ystem

    > Może narysuję -- chciałbym, aby tak to wyglądało:
    > http://i49.tinypic.com/33xzo6t.png
    >
    > Czy jednak muszę użyć 2 apeków zamiast tego tplinka?

    jeżeli ten pierwszy wspiera wds to wystarczy Ci jeden

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 28. Data: 2012-10-23 18:04:29

    Tue, 23 Oct 2012 12:11:38 +0200, w <50866d61$1@news.home.net.pl>, pawell32

    > jeżeli ten pierwszy wspiera wds to wystarczy Ci jeden

    Niestety, nie wspiera.

    Dzięki.