  • 1. Data: 2012-10-16 11:27:53
    Temat: Viera a USB WiFi
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Próbuję wyszukać karty WiFi do Viery i, oprócz oryginalnej,
    znalazłem tylko Netgeara WNDA3100 za 110zł na pewnym portalu.

    To jedyne alternatywne rozwiązanie czy niezbyt dobrze szukam?

  • 2. Data: 2012-10-16 12:13:34
    Temat: Re: Viera a USB WiFi
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Nie podałeś modelu TV ale może te strony będą pomocne:
    2010
    http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibili
    ty/usb/option2.html
    2011
    http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibili
    ty/usb/option2_1a.html
    2012
    http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibili
    ty/usb/2012/option1_3.html

  • 3. Data: 2012-10-16 12:17:09
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    e...@4...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > Próbuję wyszukać karty WiFi do Viery i, oprócz oryginalnej,
    > znalazłem tylko Netgeara WNDA3100 za 110zł na pewnym portalu.
    >
    > To jedyne alternatywne rozwiązanie czy niezbyt dobrze szukam?

    Jest rozwiązanie, które bezprzewodowo rozwiązuje połączenie przewodowe,
    czyli takie które też teoretycznie by Ci odpowiadało. Ale czy i jak ono
    by się sprawdzało, tego już nie wiem. Hint: Vonets VAP11G
    http://www.vonets.com/products/vonets-vap11g-wifi-br
    idge.htm

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2012-10-17 11:12:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Oct 2012 12:13:34 +0200, w <k5jca4$ms9$1@mx1.internetia.pl>, "Piotr"

    > Nie podałeś modelu TV ale może te strony będą pomocne:
> [...]

    Model G20E, czyli pewnie 2011.
    Czyli Panasonic gwarantuje tylko swój i w/w Netgear. :]

  • 5. Data: 2012-10-17 11:20:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Oct 2012 12:17:09 +0200, w <507d3425$1@news.home.net.pl>, "Big Jack"
    <a...@b...zz> napisał(-a):

> [...]
    > czyli takie które też teoretycznie by Ci odpowiadało. Ale czy i jak ono
    > by się sprawdzało, tego już nie wiem. Hint: Vonets VAP11G

    To "WiFi USB" po prostu podłącza się do złącza Ethernet w TV?

    A jak skonfigurować? :) Podłączyć najpierw do PC, tam poustawiać i potem
    przepiąć po prostu do TV? (manual trochę lakoniczny i martwi mnie ten fragment
    o konfiguracji MAC karty)

    Generalnie widzę, że jakoś to działa z Viera:
    http://www.amazon.co.uk/review/R1B2N0Q57O4AXF

  • 6. Data: 2012-10-17 12:09:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    f...@4...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > To "WiFi USB" po prostu podłącza się do złącza Ethernet w TV?

    Dokładnie tak i dodatkowo przez przejściówkę zasilanie z USB, albo bez
    przejściówki z zewnętrzengo zasilacza (nie wiem czy jest na wyposażeniu)
    gdyby się okazało że w USB telewizora jest za mało prądu.

    > A jak skonfigurować? :) Podłączyć najpierw do PC, tam poustawiać i
    > potem przepiąć po prostu do TV? (manual trochę lakoniczny i martwi
    > mnie ten fragment o konfiguracji MAC karty)

    Nie wiem, być może właśnie tak ma się to odbyć. Ale z drugiej strony w
    samym TV też ustawiamy IP, bramę, DNS.
    Wskazałem to rozwiązanie jako możliwą alternatywę, ale ja wybierając
    któreś z rozwiązań zdecydowałbym się raczej na zalecanego Netgeara, tym
    bardziej, że na znanym portalu aukcyjnym ów Netgear i Vonets, o ile
    akurat ktoś go ma w ofercie, są w zbliżonych cenach. Ale Vonets dla
    odmiany ma chociaż teoretyczną szansę być podłączonym do każdego
    urządzenia z RJ45, czego nawet teoretycznie nie byłbym pewien w
    odniesieniu do dedykowanego Netgeara.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2012-10-17 14:04:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 Oct 2012 12:09:29 +0200, w <507e83d9$1@news.home.net.pl>, "Big Jack"
    <a...@b...zz> napisał(-a):

> [...]
    > bardziej, że na znanym portalu aukcyjnym ów Netgear i Vonets, o ile
    > akurat ktoś go ma w ofercie, są w zbliżonych cenach.

    Zgadza się -- poszukałem, ceny takie same, więc w moim przypadku nie warto.
    A dzięki za pomysł.

  • 8. Data: 2012-10-17 14:19:52
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-17 14:04, r...@k...pl pisze:

    > Zgadza się -- poszukałem, ceny takie same, więc w moim przypadku nie warto.
    > A dzięki za pomysł.

    A myślałeś nad najzwyklejszym Access Pointem z funkcją AP-client? Wtedy
    AP "robi" za kartę WiFi, TV podłaczasz RJtką.

  • 9. Data: 2012-10-17 22:55:59
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Model G20E, czyli pewnie 2011.
    Czyli Panasonic gwarantuje tylko swój i w/w Netgear. :]

    G20 jest z 2010 roku

  • 10. Data: 2012-10-18 13:55:04

    Wed, 17 Oct 2012 14:19:52 +0200, w
    <507ea278$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>, MarCiNWz <m...@o...pl>
    napisał(-a):

    > A myślałeś nad najzwyklejszym Access Pointem z funkcją AP-client? Wtedy
    > AP "robi" za kartę WiFi, TV podłaczasz RJtką.

    Fakt, wyjdzie taniej, choć nie wygodniej.

    Ale byłoby to bardzo przydatne rozwiązanie, gdyby taki AP mógł jednocześnie
    robić za most wifi (chodzi mi przedłużenie sygnału wifi).
    Są takie AP czy dalej najlepiej jest połączyć ze sobą dwa tanie AP-eki?