  • 11. Data: 2009-03-01 16:05:14
    Temat: Re: Videodomofon-oświetlenie w nocy
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Paweł wrote:

    > Ostrość zależy wyłącznie od rozdzielczości kamery.

    - i od obiektywu - a niestety kiepskie obiektywy mają wyraźnie
    przesuniętą ostrość dla podczerwieni - ustawisz w nocy - kupa w dzień i
    vice versa.
    Co do diodek to masz wybór: albo bliska podczerwień i widoczne lekko na
    czerwono i kamera widzi lepiej, albo niewidoczne i gorzej widzi kamera
    zwłaszcza kolorowa z filtrem i jeszcze większe problemy z przesunięciem
    ostrości.

    Mirek.

  • 12. Data: 2009-03-01 18:54:49
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Paweł pisze:

    > Ostrość zależy wyłącznie od rozdzielczości kamery.
    > Najlepsze rezultaty uzyskasz stosując duża kamerę z dobrym obiektywem.
    > Np. taką:
    > http://www.copsecurity.pl/p888-15-ca45edc-kamera-kol
    or-funkcja-dzien-noc-hi-resolution-rozdzielczosc-550
    -linii-przetwornik-13-sony-super-had-ccd-hq1-dsp-czu
    los.htm

    > Jednak nie zmieści się ona do wideodomofonu.To akurat najmniejszy problem bo może
    być z boku. Natomiast cena powala.
    > Są też mniejsze funkcją Dzień/Noc:
    > http://www.copsecurity.pl/p190-15-cg55h-kamera-kolor
    -z-obiektywem-4-mm-hi-resolution-520-linii-tv-13-son
    y-super-had-ccd-czulosc-001-lux-funkcja-dzien-noc-ir
    -se.htm

    > http://www.copsecurity.pl/p842-gl-105-kamera%20kopul
    kowa-funkcja-dzien-noc-przetwornik-13-sharp-dsp-ccd-
    obiektyw-36-mm-rozdzielczosc-420-lin
    ii-tv-czulosc-03-lux.htm

    No ta to mogła by być.Ale skoro nie mogę sobie poradzić z oświetleniem
    "niewidocznym" to zastosuję całkiem widoczne
    uruchamiane czujką PIR.W końcu nikogo już dziś nie dziwi że jak się
    zbiża to światło się zapala. Wczoraj w Biedronce kupiłem za 39zł lampę
    (dokładnie ten model) Na pudełku pisze made in china. pobiera 4W !
    (sprawdzałem) świeci wystarczająco jasno aby oświetlić osobę z 1,5m. W
    środku jest prostownik i kondensator (w szereg z siecią) daje on 135VDC.
    45 diod Leed jest połączonych szeregowo.W razie spalenia można bez
    problemu wlutować inne.
    http://priceselect.co.uk/product.php?p=33967554&c=46
    5 (Ciekawa cena !
    prawda?)
    Ponieważ kamera ma być nie widoczna, przy furtce będzie "zwykły domofon"
    a z kasety Videodomofonu poprowadzę kabelek "przedłużający" przycisk
    "rozmówny" i mikrofon. Głośniczek pewnie też przeniosę.
    To ma byc tylko rejestrator kto wchodzi i wychodzi(ma pamięć 128 zdjęć).
    Gdybym chciał
    zrobić podgląd lepszy jakościowo to kupiłbym w komisie za max 300zł
    standartową kamerę video z pilotem ( z uszkodzoną mechaniką)
    Przedłużyłbym pilota i miał dostępne różne opcje.(zbliżenia itp. )
    Ale nie jestem tym zainteresowany (przynajmniej na razie)
    Rylen