  • 41. Data: 2011-06-05 21:12:35
    Temat: Re: [OT] graylisting
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-06-05 22:21, Michoo pisze:

    > Spam w przeciwieństwie do normalnej korespondencji nie musi dotrzeć jak
    > najszybciej - starczy, że w ogóle dotrze - a w takiej sytuacji spambot
    > może cierpliwie przeczekać nawet i dobę graylistingu... (Dłużej pewnie
    > już nie, bo szkoda marnować zasoby.)

    Popieram graylisting jest bardzo szkodliwy. A już na pewno w takim
    głupim wydaniu. Aktualnie mamy dobę tanich kont na wirtualkach, zatem
    wiele domen siedzi na jednym IP (czasem spokojnie kilkaset). Ponieważ
    rev będzie jeden, to od ręki wszyscy wysyłający trafią na twoją głupią
    greylistę i się będą wkurzać odbiorcy, że im poczta nie dochodzi ...
    wogóle bez sensu takie reguły. Szczególnie, że spam i tak dotrze ...

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem rowerowym

  • 42. Data: 2011-06-05 21:17:25
    Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-06-05 22:37, Michoo pisze:
    > A klient nie jest dojną krową - jeżeli klient potrzebuje łącze domowe +
    > dość prostą usługę jaką jest zmiana wpisu rev to czemu nie chcesz mu
    > tego sprzedać? Skoro godzina pracy technika jest wyceniona np na 50zł to
    > czemu technik nie zrobi wpisu? Zajmie to znacznie mniej, więc będziesz i
    > tak do przodu.

    Nie będziesz. bo przy pewnej skali przy najbliższej wymianie routera,
    przyjęciu nowego pracownika, zmianie adresacji po stronie operatora itd
    MUSISZ o tym jednym wpisie pamiętać, bo co się stanie jak ktoś go zmieni
    ? Przecież klient wytoczy znowu działa, że mu robisz DEMOLKĘ, bo
    działało i bez uprzedzenia zmieniłeś - to się nazywa procedury i nie
    będzie tak, że "coś komuś się wpisze". Potem trzeba o tym pamiętać, że
    JEST, mieć to w dokumentacji i przy zmianie konfiguracji informować
    klienta, zmienić wpisy i wogóle się z tym bawić.

    Jak ktoś to robi (zmienia revy) to ma na to procedury - jak nie robi "by
    default" to nie zrobi dla jednego klienta nawet za 1000 zł, bo to się
    nie opłaca ...

    Wojtek

  • 43. Data: 2011-06-05 21:41:28
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Dostawca udostępnia usługę, której specyfikacja jest w umowie i którą
    > świadomie klient (ludzie) podpisują. Jeżeli prawo nadrzędne określi czym
    > jest "dostęp do internetu" - parametry, specyfikacja, wtedy będzie można
    > się od takich umów odwoływać.

    O czym w ogóle ta gadka? gdzie leży problem? Gość chce mieć swój serwer
    to kupuje
    np.http://www.ovh.pl/serwer_wirtualny/hosting_www_os
    obisty_25gb_trafic_nieograniczony.xml
    za niecałą dychę.
    Wyszukują problemy tam gdzie ich nie ma.
    JanuszR

  • 44. Data: 2011-06-05 21:51:51
    Od: PH <p...@...ustach.pl>

    W dniu 2011-06-05 22:36, niusy.pl pisze:
    > Jesteś totalnym głupkiem.
    Ale po cholerę przepisujesz to co mówisz przed lustrem?

  • 45. Data: 2011-06-05 22:01:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.06.2011 23:17, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > JEST, mieć to w dokumentacji i przy zmianie konfiguracji informować
    > klienta, zmienić wpisy i wogóle się z tym bawić.
    Mówimy o łączu domowym a nie biznesowym. Nie ma jakiegoś szczególnego
    nacisku, nie trzeba pamiętać, bo klient zam będzie pamiętał - rev jest
    przydatny, ale z jego chwilowego braku świat się nie kończy. Jak się coś
    zmieni to pójdzie mail, że "przestało działać, proszę o poprawienie" i tyle.

    > Jak ktoś to robi (zmienia revy) to ma na to procedury - jak nie robi "by
    > default" to nie zrobi dla jednego klienta nawet za 1000 zł, bo to się
    > nie opłaca ...
    Ehe. Ewentualnie kończy się to na sytuacji w której kiedyś bez problemu
    przydzielono revy - był do tego nawet formularz, potem padło int.pl i w
    efekcie mamy reva wskazujacego w próżnię, ale "nie da się zmienić".

    Michoo

  • 46. Data: 2011-06-06 00:59:11
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    obisty_25gb_trafic_nieograniczony.xml
    > za niecałą dychę.
    > Wyszukują problemy tam gdzie ich nie ma.

    Obawiam się, że pomimo pytań nigdzie nie wyjaśnił dlaczego chce mieć
    serwer w domu. Przypuszczalnie "bo tak" /skoro onet.pl podłączony jest
    do internetu to on też ma prawo ;)/

    Serwer w domu (widoczny z zewnątrz) z definicji sam w sobie jest problemem.

  • 47. Data: 2011-06-06 05:44:11
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-06-06 00:01, Michoo pisze:
> [...]
    > przydatny, ale z jego chwilowego braku świat się nie kończy. Jak się coś
    > zmieni to pójdzie mail, że "przestało działać, proszę o poprawienie" i

    rozumiem, że nie jesteś dostawcą ?
    ludzie o drobniejsze rzeczy potrafią grozić "zrywaniem umów", rzucać
    słuchawką i takie tam ...

    Wojtek

  • 48. Data: 2011-06-06 06:13:21
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 05 Jun 2011 22:59:31 +0200, Michoo wrote:
    > Imo stopniowanie graylistingu to jakiś szkodliwy "przesąd", że spambot
    > da sobie spokój po kilku godzinach.

    Zalozenie jest inne: syf ma kilka godzin greytime zeby dac w razie czego
    zareagowac RBLom. A 90min to jest uklon, nie kara :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 49. Data: 2011-06-06 06:51:56
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl>

    obisty_25gb_trafic_nieograniczony.xml

    > Obawiam się, że pomimo pytań nigdzie nie wyjaśnił dlaczego chce mieć
    > serwer w domu. Przypuszczalnie "bo tak" /skoro onet.pl podłączony jest do
    > internetu to on też ma prawo ;)/

    Co tu wyjaśniać ? Ma komputer, może serwować. Na tym polega internet.

    > Serwer w domu (widoczny z zewnątrz) z definicji sam w sobie jest
    > problemem.

    Intenet jest problemem :-)

  • 50. Data: 2011-06-06 06:57:56
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "PH" <p...@...ustach.pl>

    > Ale po cholerę przepisujesz to co mówisz przed lustrem?

    Ty chyba myślisz że wszyscy chodzą do przedszkola tak jak Ty