  • Data: 2011-06-20 20:59:35
    Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-20 00:59, Tomasz Śląski pisze:

    > Andrzeju, cały ten wątek brnie w ślepą uliczkę, ponieważ usiłują nam
    > udowodnić, że cena i zakres usług łącz dla domu i dla biznesu powinny
    > być takie same, bo to te same kable, studnie, łącza, routery czy radia.
    > Niestety tak nie jest i nie będzie, to tylko część prawdy. Daleko nie
    > szukając - w bankach jest podobnie. Jest oferta dla konsumenta i jest
    > oferta dla biznesu. Różnica w opłatach? Diametralna. Larum? Jakoś nie
    > słyszę :)

    Tom, świetnie, że to Ty napisałeś. Ja już zapomniałem o tej patologii.
    Dokładnie odzwierciedla to problem, o którym pisałem. W zamian za usługi
    tej samej lub gorszej jakości żąda się opłaty znacznie wyższej, "bo dla
    biznesu".

    A larum było 10 lat temu. Teraz ci mądrzejsi mają konta w e-bankach, a
    Ci prestiżowi zapieprzają z kwitami na pocztę albo do banku.
    Róznica między bankiem a łączem leży między innymi w przywiązaniu chłopa
    do ziemi. Ja, mieszkając w Warszawie, bez problemów korzystałem z banków
    z siedzibami (i jedynymi oddziałami) w Katowicach, Łodzi czy Lublinie.
    Łącza z Poznania jednak nie pociągnę :-)
    Zresztą sam najlepiej wiesz, jak to lata temu było z kolokacją naszego
    wspólnego znajomego. Ceny w Warszawie za przeproszeniem z dupy, a poziom
    i jakość usług żadna.

    > Gwoli ścisłości - abstrahuję w tym momencie od oferty łącz operatorskich.

    A ja abstrahuję nawet od tepsianego iDSL (mimo tej samej technologii co
    neo ma zupełnie inny poziom jakościowy). Chodzi mi o to, że za takie
    bzdety jak stałe IP czy revDNS zmusza się ludzi do kupowania
    wielokrotnie droższych łącz w imię oferty biznesowej.

    Tylko tyle i aż tyle.