  • 101. Data: 2011-12-19 14:36:03
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-18 22:26, to pisze:
    > begin Artur Maśląg

    > Dokładnie tak samo filmowani są policjanci, jak zatrzymani. Przy czym
    > policjanci się na to zgodzili, a zatrzymanych nikt o zgodę nie pyta, co
    > więcej, często są filmowani pomimo wyraźnej odmowy. Nic tutaj nie jest
    > "przy okazji". Nie bredź i nie demagogizuj, jak to masz w zwyczaju.

    Wato dodać, że zasłonięcie twarzy nie powoduje, że spełniony jest wymóg
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    Z interpretacji prawnika czym są dane osobowe:
    "możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić
    bezpośrednio lub *pośredni*, w szczególności przez powołanie się na
    numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne
    kulturowe lub społeczne".

    Czyli na podstawie informacji o czasie zdarzenia, marce samochodu,
    kolorze samochodu, ubraniu, kolorze włosów, wzroście itp. można określić
    daną osobę. I to wystarczy aby w ramach tej ustawy nie mieli prawa tego
    przetwarzać oraz emitować, bez pisemnej zgody osoby nagrywanej.

    A.

  • 102. Data: 2011-12-19 14:37:32
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-19 10:34, Bydlę pisze:

    > Bo prawnicy wiedzą, że przegrają, a "prawnicy" gdy poszli do prawnika,
    > to dowiedzieli się, że przegrają.
    > Dlatego nie ma procesów.

    A może jak trafili na takiego co znał swoje prawa, to nie emitowali aby
    się nie kompromitować?

    A.

  • 103. Data: 2011-12-19 14:39:42
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-18 21:53, jerzu pisze:

    > Masz szansę być pierwszy. Powodzenia.

    Ale o co Ci chodzi?

    A.

  • 104. Data: 2011-12-19 14:47:16
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 18 Dec 2011 15:40:44 +0100,
    Agent <w...@o...pl> screamed:

    > A ja myślę że ma rację. Ktoś nie chce to powinni wyłączyć kamerę.

    Dodatkowo powinien jeszcze zażyczyć sobie, żeby obaj zdjęli buty.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 14:46:19 user up 13021 days, 2:41, 1 user, load average: 0.86, 0.61, 0.27 ]

    A lawyer with a briefcase can steal more than a thousand men with guns.

  • 105. Data: 2011-12-19 14:47:44
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-18 17:10, Bydlę pisze:

    > Bo to prawda i to nie od dziś.
    > Pójdę na skróty - masz pisemną zgodę na rejestrowanie tego co widzisz?
    > Kto ci ją wystawił i na jak długo?

    Rejestrować sobie możesz, ale nie możesz publikować.

    Art. 81 ust. 1
    Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    Jeżeli aktorzy z "uwaga pirat" dostają kasę za wystąpienie w programie
    komercyjnym to spoko. Ale chyba tak nie jest.

    > Dokładnie te same, które służą ci, byś zgodnie z prawem rejestrował to,
    > co widzisz.

    Filmować mogą, nie mogą publikować. Z tego samego powodu Ty możesz na
    wszystko patrzeć.

    > A tu mieszasz - firma filmuje policjanta przy pracy - negranie
    > wykroczenia z kamery policyjnej to coś zupełnie innego.

    To niech nagrywają tylko policjantów. Osób postronnych nie powinni.
    Chyba, że tamci wyrazili na to zgodę.

    Tobie to nie przeszkadza to mówisz "o fajnie będę w telewizji", ubierasz
    świąteczną marynarkę z komunii, szczerzysz zęby i po programie
    brandzlujesz się w krzakach. Jednak musisz zrozumie, że nie każdy ma tak
    samo.

    > Nie, zachowania dziecinne warto zachować na zabawę... z dzieckiem nie, z
    > dorosłymi nie... w piaskownicy pasowałyby, ale skoro kierowca ma już te
    > 18 lat, to raz jeszcze: nie.

    To, że ktoś nie chce występować w programie dla głupków, jest
    jednoznaczne z tym, że zachowuje się dziecinnie? Ciekawe interpretacja.

    > Dlatego nie wolno dawać się łapać na łamaniu przepisów.

    Kolejny święty z pms.

    A.

  • 106. Data: 2011-12-19 14:51:03
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > napewno nie.
    >
    > Filmują w miejscu publicznym, wiec mają prawo. Zasłaniają wizerunek,
    > dzwięk - więc mogą.

    Może i mogą filmować ale nie mogą publikować bez zgody albo zapłaty za
    występ w programie. To zasłanianie o którym mowa nie spełnia wymogów
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    > A wczesniej wspomniał ktoś o "tle". Wtedy publikacja nie wymaga
    > ukrywania wizerunku.

    Nie kpij.

    A.

  • 107. Data: 2011-12-19 14:52:29
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 18 Dec 2011 21:32:58 +0100,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> screamed:

    > Tak, kwa nać!, niby w jakim kontekście my tu piszemy? Chodzi o
    > publikację własnie.

    Co nie zmienia faktu, że zdanie "w miejscu publicznym może Cie filmować
    kto chce bez Twojej zgody" jest prawdą.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 14:51:51 user up 13021 days, 2:46, 1 user, load average: 0.86, 0.61, 0.27 ]

    This system goes down more often than a two-dollar whore.

  • 108. Data: 2011-12-19 14:53:36
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-18 22:11, Artur Maśląg pisze:

    > Tak.

    Jak już nagrasz to weź to opublikuj na youtube i powiadom tvn, ciekawe
    jestem ile to powisi.

    A.

  • 109. Data: 2011-12-19 14:54:16
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Bo prawnicy wiedzą, że przegrają, a "prawnicy" gdy poszli do prawnika, to
    > dowiedzieli się, że przegrają.
    > Dlatego nie ma procesów.

    Nie byl bym taki przekonany, bo rozpoznanie osoby zdecydowanie jest mozliwe
    i czekac tylko, az sie zdarzy okazja jesli juz sie nie zdarzyla, ale o tym
    mozemy nie wiedziec.

    sz.

  • 110. Data: 2011-12-19 14:56:42
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-19 09:26, DoQ pisze:

    > Czytanie moich postów kosztuje 50000PLN/szt - kiedy przelejesz mi kasę?

    Za czytanie Twoich postów to akurat Ty powinieneś zapłacić.

    Czytanie mojej gazety kosztuje tyle i tyle. Jazda tym autobusem kosztuje
    tyle i tyle. Wejście do klubu kosztuje tyle i tyle. To jest normalna
    transakcja.

    A.