  • 81. Data: 2013-02-18 21:28:01
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 21:19, t? pisze:

    > Możesz podać podstawę prawną tego, że nie mogę sobie wygrawerować np.
    > "E1" na szkle reflektora?

    Nie wiem, czy jest to karalne, czy nie.

    Ale argumentem za niekaralnością nie jest "bo każde literki mogę sobie
    wygrawerować", tylko "nie ma przepisu karzącego za fałszowanie homologacji".

    Pierwszy argument jest błędny, drugi - może być prawdziwy, może nie, ale
    aby go użyć, trzeba jednak COŚ na ten temat wiedzieć :)

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2013-02-18 21:30:56
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 21:18, v...@i...pl pisze:

    > Wlasnie patrzylem na jednym z portali aukcyjnych LEDy dzienne - skoro sa
    > za 15pln ze wszystkimi wymaganymi literkami na kloszach, to po co
    > kupowac markowe za 150pln? Przeciez te tanie tez maja literki - znaczy
    > sie homologacje...
    >
    > :)

    Bo świecą jak gówno z początków wynalezienia leda.
    Bo nie są hermetyczne.
    Bo nie poprawiają tego byś był widoczny.
    Bo są wadliwe i nigdy nie masz pewności czy po włączeniu silnika świecą.
    Bo to siara takie gówno zamontować i z czymś takim jeździć.
    Bo tanie mięso psy jedzą :)

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 83. Data: 2013-02-18 21:40:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 21:15:33 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > To jest zrozumiale.
    > Ale co w przypadku, gdy tak wg "widzimisie, bo mam kaca i mnie dzisiaj
    > wszystko razi" zabiora dowod i mozliwosc poruszania sie pojazdem na
    > wakacjach na drugim koncu Polski? Co wtedy? Laweta i do domu 500km z np.
    > Mikolajek do Zielonej Gory?

    Dokładnie tak.
    Wystarczy że zauważy kapiącą wodę skraplającą się z parownika klimatyzacji,
    uzna że jest to wyciek i nie dostaniesz nawet pozwolenia na 7 dni.
    Tylko laweta.

    I zero jakichkolwiek możliwości dyskusji, czy odwołania się jakimkolwiek
    trybem.

    > Po czym w domu przechodze z takimi swiatlami badanie techniczne i kto
    > odda poniesione koszty?*

    Ty, sam sobie.
    Ale ze światłami bez odpowiedniego oznakowania badania nie przejdziesz (a
    przynamniej wg. prawa nie powinieneś), choćby świeciły jak wzorzec
    prawidłowo działających świateł.

  • 84. Data: 2013-02-18 21:47:14
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 21:15, v...@i...pl pisze:
> [...]
    > odda poniesione koszty?*
    >
    > *sytuacja abstrakcyjna i hipotetyczna, ale calkiem mozliwa

    Abstrakcja totalna ponieważ tam gdzie jesteś jakiś warsztat się znajdzie
    i diagnosta. Więc doginanie 500km lawetą jest nieuzasadnione i skrajnie
    głupie, bo rozumiem że chodzi o podobną pierdołę jak te hidy z filmiku.

    A jeżeli stwierdzamy że temat ociera się o "widzimisię" to już najlepiej
    mieć świadka i robić ze wszystkiego dokumentację, fotograficzną też.

    Następnie mamy w kraju takie coś jak sądy. W prawdzie są to atrapy prawa
    ale jednak jakiegoś prawa.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 85. Data: 2013-02-18 21:55:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 21:47:14 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Abstrakcja totalna ponieważ tam gdzie jesteś jakiś warsztat się znajdzie
    > i diagnosta. Więc doginanie 500km lawetą jest nieuzasadnione i skrajnie
    > głupie, bo rozumiem że chodzi o podobną pierdołę jak te hidy z filmiku.

    No niestety nie jest głupie.
    DR zabrany, pozwolenie (jeśli jest) ważne 7 dni, a DR do odbioru w
    macierzystym urzędzie gminy.

    > A jeżeli stwierdzamy że temat ociera się o "widzimisię" to już najlepiej
    > mieć świadka i robić ze wszystkiego dokumentację, fotograficzną też.

    Ale po co?

    > Następnie mamy w kraju takie coś jak sądy.

    Nie, nie mamy.
    Nie ma trybu odwołania od tego rodzaju decyzji do sądu.
    Możesz jedynie pozwać kraj do Strassburga i tam ewentualnie dochodzić
    odszkodowania.

    Policjant działał w ramach danego mu prawa i tu koniec.
    Jedynie możesz się czepić tego że Tobie nikt nie dał trybu odwołania od
    jego decyzji.

  • 86. Data: 2013-02-18 22:01:18
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-17 23:12, Tomasz Pyra pisze:
    > I dlatego kupuje się tanio, piękne chińskie reflektory ze wszystkimi
    > możliwymi oznaczeniami, łącznie z niemiecką homologacją E1.
    > To montuje się wkrętami do plastikowych wytłoczek, które z kolei montuje
    > się w miejsce reflektorów.
    > Do tego w wersji "ekstra" można do zderzaka przykleić spryskiwacz :)
    > Świeci to wszędzie, tylko nie na drogę.
    > No ale w razie kontroli taki już będzie ok.

    Wiesz, w ten sposób wszystko można podrobić.
    Dowód osobisty, prawo jazdy, banknoty - homologacje przy tym to pikuś.
    W cywilizowanym kraju powinno to być odsiewane jeszcze w fazie
    handlowej, bo nie wyobrażam sobie, żeby każdy patrol miał analizator
    widma żeby móc cofnąć dowód rej.

    Pozdr.

  • 87. Data: 2013-02-18 22:14:32
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 21:30, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > Bo są wadliwe i nigdy nie masz pewności czy po włączeniu silnika świecą.
    > Bo to siara takie gówno zamontować i z czymś takim jeździć.

    Ale ja nie mialem i nie mam problemow z dostrzeganiem nawet
    nieoswietlonych pojazdow w dzien. Wiec mi kolo ..uja lata, czy te ledy
    swieca jak zarowka Edisona, czy paruja, czy sa hermetyczne jak weki
    babci Pelagii.
    Wiec skoro mozna zamontowac najtansze gowno byle mialo literki, a nie
    faktycznie poprawialo cokolwiek, to jaki wniosek?
    Taki, ze przepisy sluza dojeniu kasy.

    --
    venioo

  • 88. Data: 2013-02-18 22:17:05
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 21:10, Liwiusz pisze:

    > Skąd zatem zdziwienie, że oznaczeń homologacji też nie można fałszować?

    Ale ja sie nie dziwie, falszowanie czegokolwiek to czynnosc z gruntu
    naganna.
    Tylko jezeli chodzi o banknoty to jest na to podstawa prawna, a na
    literki na reflektorze jak znasz, to podaj?

    --
    venioo

  • 89. Data: 2013-02-18 22:22:19
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 21:40, Tomasz Pyra pisze:
    > Ale ze światłami bez odpowiedniego oznakowania badania nie przejdziesz (a
    > przynamniej wg. prawa nie powinieneś), choćby świeciły jak wzorzec
    > prawidłowo działających świateł.

    Dobra, niewazne jak - dla dalszych rozwazan zalozmy, ze przeszedlem
    badanie techniczne - jakie sluzby maja kompetencje do podwazania tego, w
    dodatku "na oko"? W taki sposob to mozna samochod unieruchomic z
    praktycznie kazdego powodu - chociazby jak to co napisales o
    klimatyzacji. To czysty absurd!
    Jakby podpasc jakiemus upierdliwemu sasiadowi-policjantowi to mozna sie
    juz pozegnac z jezdzeniem samochodem kiedykolwiek - bo co wyjedziesz z
    parkingu, to costam znajdzie, nawet najbardziej absurdalnego i zabiora
    dowod.
    Mandatu mozna jeszcze nie przyjac i dociekac swojego w sadze. A
    decyzja o zabraniu dowodu jest w jakim trybie? Administracyjnym
    nakazowym? Czy jak to sie nazywa?
    --
    venioo

  • 90. Data: 2013-02-18 22:22:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:01:18 +0100, DoQ napisał(a):

    > Wiesz, w ten sposób wszystko można podrobić.

    Tu chodzi jedynie o to, że większość lipy, z najtańszymi produktami
    włącznie, ma wybite te magiczne znaczki które zadowolą pana policjanta i
    pana diagnostę.
    Wyłapią może tych nielicznych co ten drobny fakt przeoczyli.
    Te znaczki po prostu są bezwartościowe.

    A policjant polując na znaczki jest równie bezwartościowy.
    Wolałbym żeby wyłapywali tych którzy oślepiają innych, a nie tych co nie
    mają znaczka.
    Zwłaszcza że przepisy wcale tu nie są takie na 100% jasne czy faktycznie
    _zabroniona_ jest jazda ze światłami które nie mają homologacji, ale które
    spełniają normy i czy jest to uzasadnioną przyczyną zabrania DR.

    A to już nie jest że "wszystko można podrobić", w tym przypadku tu już
    wszystko dawno jest podrobione - no chyba że są to nawet prawdziwe
    homologacje, może to wcale nie tak trudno dostać? Może wysyłasz deklarację
    i dostajesz? Nie wiem... Wiem że czego byś nie kupił, to odpowiednie
    znaczki będzie miało, bez wnikania czy są podrobione czy nie.