  • 1. Data: 2010-04-19 10:55:24
    Temat: Uwaga na kieszenie hdd usb 3.5'' firmy 4world
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Zakupiłem kieszeń USB do dysku firmy 4world z zasilaczem impulsowym. Całe
    szczęście, że przezornie nie podłączyłem tego do komputera bo mimo
    uziemienia jakie posiada zasilacz na obudowie kieszeni panuje ~110V a między
    kablem usb wychodzącym z kieszeni a obudową komputera czuć dość solidne
    kopanie. Niestety ale zasilacz to jakaś najtańsza konstrukcja z 'gorącą'
    masą i mimo tego, że jest podłączany kablem z uziemieniem to jest ono w
    powietrzu. Już raz niestety uwaliłem płytę przy podłączaniu podobnej
    konstrukcji też tej firmy. Komputer po prostu zdechł w momencie wkładania
    tego do usb i już się nie podniósł. Na mostku południowym widać było
    wygrzany kwadratowy ślad.

    Czy urządzenia tego typu mają prawo mieć nawet niewielkie napięcie na
    obudowie (efekt gorącej masy) ? Czemu dopuszczono tego typu konstrukcje do
    handlu ?

  • 2. Data: 2010-04-19 12:53:05
    Temat: Re: Uwaga na kieszenie hdd usb 3.5'' firmy 4world
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > (efekt gorącej masy) ? Czemu dopuszczono tego typu konstrukcje do handlu ?

    Skoro uwaliłeś już mając inny produkt 4world to czemu znowu kupiłeś?

  • 3. Data: 2010-04-19 13:18:58
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    qwerty pisze:

    > Skoro uwaliłeś już mając inny produkt 4world to czemu znowu kupiłeś?

    Bo nie jest malkontentem jak Ty ;)

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2010-04-19 13:45:20
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Skoro uwaliłeś już mając inny produkt 4world to czemu znowu kupiłeś?

    Rozumiem, że jak komuś padnie dysk np. Seagate to już nigdy w życiu nie
    powinien kupować dysków tej marki?

    --
    rb

  • 5. Data: 2010-04-19 13:46:21
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Skoro uwaliłeś już mając inny produkt 4world to czemu znowu kupiłeś?

    inny czas i inna seria, jak widać w obydwu przypadkach były tam impulsowe
    zasilacze bez izolacji galwanicznej. Kieszeń kupiłem na szybko bo była mi
    potrzebna i była jedyna dostępna na ten czas w handlu. Dobrze, że tym razem
    nie podłączyłem tego do komputera.

  • 6. Data: 2010-04-19 14:31:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Bo nie jest malkontentem jak Ty ;)

    To pomówienie. :)

  • 7. Data: 2010-04-19 18:42:31
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Doxent <d...@g...pl> zwrócił błąd:

    > Czy urządzenia tego typu mają prawo mieć nawet niewielkie napięcie na
    > obudowie (efekt gorącej masy) ? Czemu dopuszczono tego typu konstrukcje do
    > handlu ?

    Pewnie egzemplarz który dostał certyfikat nie miał usterki :)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 8. Data: 2010-04-19 20:12:58
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 19 kwiecień (poniedziałek) gdy o godz. 12:55 *Doxent* napisał(a):

    > Czemu dopuszczono tego typu konstrukcje do handlu ?

    Czemu postanowiłeś przyskąpic i kupiłeś najtańszą na rynku? Jaka cena taka
    jakość..

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 9. Data: 2010-04-19 21:37:37
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.19 12:55, Doxent pisze:
    > Czy urządzenia tego typu mają prawo mieć nawet niewielkie napięcie na
    > obudowie (efekt gorącej masy) ? Czemu dopuszczono tego typu konstrukcje
    > do handlu ?

    Może spytaj się o to importera, ma infolinię:
    http://www.enan.pl/kontakt.php

    Jeśli podejrzewasz, że urządzenie jest niebezpieczne, to inspekcja
    handlowa się takimi sprawami zajmuje.

    --
    Mar

  • 10. Data: 2010-04-23 18:26:57
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Doxent pisze:

    > impulsowe zasilacze bez izolacji galwanicznej.
    A czy są zasilacze impulsowe z izolacją galwaniczną? Chyba tylko
    transformator daje izolacje a ich już się od jakiegoś czasu nie montuje
    w większości zasilaczy (np. do tel. komórkowych).

    --
    pozdrawiam
    Piotr