  • 1. Data: 2009-10-12 09:08:56
    Temat: Uszkodzenie slotów pamieci na płycie
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Włączyłem dzisiaj rano peceta i zamiast tradycyjnego piknięcia
    zobaczyłem czarny ekran z długim (2s) sygnałem dźwiękowym co 2-3 s.
    Długi sygnał sugeruje błąd pamięci, uszkodzenie pamięci. Sprawdziłem
    wszystkie moduły (4 x 1GiB) w poszczególnych slotach i wyszło, że to nie
    pamięci są uszkodzone ale dwa sloty. Co ciekawe uszkodzeniu uległy sloty
    1 i 3 [są dwie pary slotów: czerwone (1-2)-żółte (3-4)].
    Czy wiecie co mogło spowodować taką awarię? Czy to jest uszkodzenie
    fizyczne i tylko zostaje oddanie płyty do serwisu, czy może wystarczy
    zrobić reset CMOS?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-10-12 10:55:40

  • 2. Data: 2009-10-12 10:54:09
    Temat: Re: Uszkodzenie slotów pamieci na płycie
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > Czy wiecie co mogło spowodować taką awarię? Czy to jest uszkodzenie
    > fizyczne i tylko zostaje oddanie płyty do serwisu, czy może wystarczy

    Jeśli to uszkodzenie fizyczne, nie muszą być uszkodzone sloty, może być
    uszkodzony chipset (np. w wyniku przegrzania). Zależnie od konstrukcji płyty
    głównej może to być też efekt nieprawidłowego napięcia podawanego przez
    zasilacz.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]