eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUsunięcie FAPRe: Usunięcie FAP
  • Data: 2015-08-18 15:54:56
    Temat: Re: Usunięcie FAP
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-08-18 o 12:06, yabba pisze:
    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > news:mquurj$hgr$1@node1.news.atman.pl...
    >> W autku (Alfa Mito) zapala się raz na jakiś czas kontrolka filtra
    >> cząstek stałych. Z racji używania auta prawie wyłącznie na dojazd do
    >> pracy, gdzie filr nie ma szans na wypalenie rozważam wycięcie tego
    >> wynalazku. Czytam opinie w internecie i znaczna większość jest za
    >> wycięciem.
    >> Jak radzicie? Wyciąć, czy jeździć dwa razy do roku na kasowanie błędów?
    >
    >
    > Zrobić doktorat z FAP-a tak jak kolega twistedme. :)
    > Poszukaj wątek z opisem jego problemów, zakończonych jednak sukcesem.
    >
    Ha ha ;)

    Dorzucę swoje 3 gr.

    Jeżeli chodzi o wycięcie, to bardziej kwestia indywidualnej decyzji,
    jeden wycina jak tylko zapali się kontrolka, inny (jak np. ja) uprze się
    jak osioł i jeździ po warsztatach. Pomijam tu kwestie wpływu na
    środowisko, bo nie mam podstaw, żeby kwestionować skrajnie różne opinie
    na które napotkałem w necie - ktoś nawet tu ostatnio pokazywał badanie,
    gdzie auto bez filtra i z zaślepionym systemem egr emitowało mniej
    szkodliwych substancji. Niektórzy też mają problem z komputerem po
    wycięciu, u innych znowu wszystko działa i sobie chwalą, bo twierdzą, że
    auto odżyło i oddycha "pełną piersią".

    Z tego, co wiem to kontrolka filtra zapala się wtedy kiedy komputer nie
    doczeka się warunków potrzebnych do zainicjowania procedury (u mnie
    akurat nic mu nie przeszkadza, wypala się bez względu na obroty,
    prędkość, temperaturę silnika, na postoju).

    W teorii jeżeli zapali się kontrolka, to jedziesz dalej aż filtr się
    wypali i tyle. Jedynym niebezpieczeństwem przy tego typu krótkich
    odcinkach jest prawdopodobieństwo częstego przerywania procedury
    wypalania, co skutkuje dolewaniem znacznej ilość paliwa do oleju.

    Z mojej wiedzy wynika, że jeżeli zapali się kontrolka i filtr się
    wypali, to nie jest to awaria, tylko zwyczajne działanie tego systemu -
    kontrolka mówi, że filtr jest pełny na tyle, że możliwe jest jeszcze
    jego wypalenie podczas jazdy, ale poziom sadzy już tak niebezpiecznie
    zbliżył się do pełna, że nie powinieneś teraz przerwać wypalania i nic
    więcej.

    Nie wiem jak wygląda kwestia z FAP'em (gdzieś czytałem, że są o wiele
    łatwiejsze w regeneracji, bo można je normalnie umyć...), czytałem tylko
    o DPF'ach

    A jakie błędy się pokazują? Bo samo wykasowanie niczego nie da, bez
    naprawy przyczyny ich wyświetlania. U mnie, mimo znacznego zmniejszenia
    się pojemności dpfa (wypalanie nawet co 50 km), nie występowały żadne
    błędy związane z filtrem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: