  • 1. Data: 2011-09-27 20:45:41
    Temat: Usterki TV LCD
    Od: "WuJoT" <w...@o...eu>

    Witam wszystkich.
    Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu angielskich określeń usterek telewizora LCD, a
    mianowicie:
    - ADD SHORT (Light on)
    - ADD OPEN (Light off)
    - SUS SHORT (Light on)
    - SUS Open (Light off)
    - ADD bar (Light off)
    - Mal discharge.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam
    Wł. Jagielski

  • 2. Data: 2011-09-27 22:13:27
    Temat: Re: Usterki TV LCD
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 22:45, WuJoT pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu angielskich określeń usterek telewizora LCD, a
    > mianowicie:
    > - ADD SHORT (Light on)
    > - ADD OPEN (Light off)
    > - SUS SHORT (Light on)
    > - SUS Open (Light off)
    > - ADD bar (Light off)
    > - Mal discharge.
    > Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    > Pozdrawiam
    > Wł. Jagielski

    To nie sa okreslenia usterek czyli tego o czym ty myslisz.

  • 3. Data: 2011-09-28 07:34:31
    Od: "WuJoT" <w...@o...pl>

    Witam.
    Strasznie tajemniczy i lakoniczny jesteś. Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź i
    uzupełnić ją o wyjaśnienia dotyczące tych zwrotów. Domniemywam, że znasz ich
    określenia po polsku.

  • 4. Data: 2011-09-28 07:56:41
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    Wlacz slownik google i przekonasz sie jakie bzdury posylasz na grupe.

  • 5. Data: 2011-09-28 09:03:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-09-27 22:45, WuJoT pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu angielskich określeń usterek telewizora LCD, a
    > mianowicie:
    > - ADD SHORT (Light on)
    > - ADD OPEN (Light off)
    > - SUS SHORT (Light on)
    > - SUS Open (Light off)
    > - ADD bar (Light off)
    > - Mal discharge.
    > Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    > Pozdrawiam
    > Wł. Jagielski

    SHORT oznacza chyba obwód zamknięty
    OPEN obwód otwarty

    natomiast ADD, SUS itp. to są oznaczenia wewnętrzne producenta i jak już
    pisał kolega, to wcale nie wygląda na określenia usterek.

  • 6. Data: 2011-09-28 11:45:27
    Od: "w" <w...@o...eu>

    > Wlacz slownik google i przekonasz sie jakie bzdury posylasz na grupe.

    Witam.
    Czy posyłam bzdury, czy nie to dopiero może ocenić fachowiec w danej dziedzinie,
    a ja nim nie jestem akurat w tej dziedzinie. Dlatego mam prawo nie wiedzieć i
    pytać innych.
    Co do słownika google'a to nie radzę go używać do tłumaczenia, chyba, że w
    celach humorystycznych.
    A teraz do rzeczy.
    Aby ułatwić znawcom zagadnień rozszyfrowanie tych sformułowań podaję, że
    sformułowania są podane we fragmencie Instrukcji o tytule "Terms of defects" w
    sposób następujący:
    - Add short (light on) znajduje się pod rysunkiem ekranu LCD, który jest
    czerwony i ma pionową białą linię,
    - Add open (light off) ekran niebieski i pionowa linia ciemna,
    - Sus short (light on) ekran niebieski i pozioma biała linia,
    - Sus open (light off) ekran zielony i czarna pozioma linia,
    - Add bar (light off ( ekran niebieski i pionowa szeroka, popielata linia
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Wł. Jagielski

  • 7. Data: 2011-09-28 12:03:42
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 13:45, w pisze:
    > Terms of defects

    Tak jak napisalem wczesniej nie sa to okreslenia usterek. Z twojego
    opisu wynika ze jest to jakis opis serwisowy a dokladniej zachowanie
    ekranu po kliknieciu jakiegos lacznika w TV. Zeby wiedziec wiecej
    trzebaby zerknac do calej serwisowki bo po tym co podales tak jak google
    tlumacz mozna napisac bzdury.

  • 8. Data: 2011-09-28 12:21:09
    Od: w...@o...eu

    Witam.
    Z analizy dostępnej mi treści tej Instrukcji wynika, że producent paneli LCD
    używa określenia SHORT do oznaczenia elementów sterowania tworzeniem obrazu na
    pionowym (krótkim) boku panelu, Add to pewnie jego skrót od adresowania, a Light
    On/ Off to prawdopodobnie Podświetlenie Włączone/ Wyłączone. Nie jestem
    elektronikiem i dlatego trudno mi to zapisać po polsku.
    Proszę o opinie, czy moje domysły są prawidłowe, czy też nie. Jednocześnie mam
    nadzieję, że te moje wyjaśnienia pozwolą znawcom tematu na lepsze zrozumienie i
    pomożenie mi.
    Dziekuję.
    Wł. Jagielski

  • 9. Data: 2011-09-28 12:39:35
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 14:21, w...@o...eu pisze:
> [...]
    > nadzieję, że te moje wyjaśnienia pozwolą znawcom tematu na lepsze zrozumienie i

    Niestety ale jestes w bledzie, Short z reguly okresla zwarcie polaczen a
    on/off wlaczony wylaczony. Czyli w twoim wypadku np zwarcie powoduje
    zalaczenie okreslonego obrazka w TV jak na instrukcji. Mozna wstepnie
    dzieki temu przeprowadzic test odbiornika.

    Dodam tylko ze do TV nie dolacza sie instrukcji serwisowych
    przeznaczonych dla serwisow naprawczych zeby jakis debil nie uszkodzil
    telewizora.

    Mysle ze jesli chcesz cos naprawic to popros specjaliste o pomoc bo sam
    raczej nie dasz rady metoda prob i bledow.

  • 10. Data: 2011-09-28 13:26:28
    Od: "WuJoT" <w...@o...eu>

> [...]

    > Mysle ze jesli chcesz cos naprawic to popros specjaliste o pomoc bo sam

    > raczej nie dasz rady metoda prob i bledow.
    Cześć.
    Nie chce naprawiać żadnego tv, tylko przetłumaczyć tych kilka zwrotów.
    Czy naprawdę istnieje metoda diagnozowania usterek przez spowodowanie zwarcia i
    patrzenie co się dalej dzieje? tak zrozumiałem Twoją wypowiedź o zwarciach.
    nadal podtrzymuję to co napisałem o terminie SHORT. W rozumieniu producenta
    oznacza on elementy sterowania obrazem na krótszym (pionowym) boku panelu w
    odróżnieniu od LONG, co oznacza elementy sterowania obrazem (elektrodę) na
    długim (poziomym) boku panela LCD.Oczywiście SHORT to jest także ZWARCIE, czego
    nie neguję.
    Tak, czy siak nasza dyskusja nie przybliża mnie do znalezienia odpowiednich
    sformułowań w j. polskim odpowiadających zwrotom angielskim, tak, że jeśli
    możesz i masz czas i chęć, to skoncentruj się może na rozwiązaniu tej zagadki
    językowej.
    Pozdrawiam
    Wł. Jagielski