  • 11. Data: 2010-11-09 10:10:49
    Temat: Re: Ustawienie świateł
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 9 Lis, 09:14, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Oba warianty są poprawne. Ten pierwszy częściej spotykany w reflektorach
    > soczewkowych i xenonowych.

    Nie zgodze sie. Wg przepisow kat opadania odciecia swiatla w obu
    reflektorach powinien byc taki, jaki jest wybity na znakach
    homologacyjnych na obudowie/kloszu. Zwykle jest to okolica 1%, wg
    http://img403.imageshack.us/img403/5366/lampa.jpg . Jestem prawie
    pewien, ze na obu reflektorach bedzie tak samo.

    Jesli by sie chcialo nieco lepiej doswietlic pobocze, a mamy
    reflektory soczewkowe (projektorowe) lepiej jest _minimalnie_ podniesc
    oba reflektory i lewy skierowac nieco w prawo tak, by strumienie
    (odciecia) zbiegly sie na 40-50m przed pojazdem.

    pozdr
    AA

  • 12. Data: 2010-11-09 10:25:04
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Arek (G)* w wiadomości news:ibb183$9ie$2@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > Ja mam zwykłe reflektory i też fabrycznie mam ustawione jak na pierwszym
    > obrazku.

    Chyba bez oparcia się o regulacje prawne, wiele nie zdziałamy...
    Ale ok, jakie dane są wybite na reflektorze? Ja zawsze widziałem spadek w
    okolicy 1% (AFAIR ja mam w jednym 1.2, w drugim chyba mniej) i żeby było
    śmieszniej na obu reflektorach w danym aucie był on identyczny. Mam do tego
    jak widać nietypowe auta gdzie oba reflektory mam na tej samej wysokości i u
    mnie zawsze świeciły równo bo innej możliwości nie było, ja po prostu nie
    widze możliwości by poprawnie świeciły tak jak masz.

    A ustawieniem fabrycznym bym się tu nie podpierał :)

    Pozdr

  • 13. Data: 2010-11-09 12:43:26
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Dzięki asymetrii lampy oświetlane jest bardziej pobocze, zważ że nawet
    > lewy reflektor świeci w kierunku pobocza. A co do soczewek to miałem w
    > reflektorach soczewkowych wsadzone chińskie ksenony (jakieś 8000K minimum)
    > Jakiś czas jeżdziłem takim zestawem, tylko obniżyłem lewy w miare
    > możliwości (urawne mocowanie, świecił wyżej) i też nikt mi nie mrugał, a
    > do poprawności i zgodności z przepisami było daleko. Na szczęscie to był
    > jedyny tuning w tym aucie, łatwo się to dało odkręcić :)

    A na przeglądzie zawsze jest ok. W ogóle to te przeglądy są po cholere skoro
    każdy diagnosta przymyka oko na wszystko bo jak się za dużo bedzie czepiał
    to będzie miał za mało klientów. Na takie "błachostki" jak światła nikt nie
    zwraca uwagi.

  • 14. Data: 2010-11-09 13:09:16
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Agent* w wiadomości news:ibbc4p$7tq$1@news.onet.pl napisał(a):
> [...]
    > skoro każdy diagnosta przymyka oko na wszystko bo jak się za dużo
    > bedzie czepiał to będzie miał za mało klientów. Na takie "błachostki"

    Ja od kupna miałem jakies 9 mcy do przeglądu, więc "mój" diagnosta nie miał
    szans wytknąć mi tych HID'ow. Ale od lat zawsze mam sprawdzane światła i ich
    ustawienie. W zeszłym roku w innym aucie diagnosta stwierdził że reflektory
    są do regeneracji bądź wymiany, jak widać można :)

    Pozdr

  • 15. Data: 2010-11-09 14:38:24
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 9 Lis, 10:25, "Przembo" <x...@x...xx> wrote:
> [...]
    > okolicy 1% (AFAIR ja mam w jednym 1.2, w drugim chyba mniej) i żeby było

    W roznych reflektorach, czy samochodach? Bylem wlasnie ciekaw, czy
    zdarzaja sie przypadki typu rozne katy spadku w prawym/lewym
    reflektorze.

    pozdr
    AA

  • 16. Data: 2010-11-09 14:44:59
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Adam Adamaszek* w wiadomości
    k.googlegroups.com
    napisał(a):
    > W roznych reflektorach, czy samochodach? Bylem wlasnie ciekaw, czy
    > zdarzaja sie przypadki typu rozne katy spadku w prawym/lewym
    > reflektorze.

    Oczywiście w różnych samochodach. A też jestem ciekaw w jakim konkretnie
    aucie są różne nachylenia wiązki światła dla 2 reflektorów, ale nasi koledzy
    grupowi zaprzestali dysputy... trudno. Niech może choć Agent sprawdzi co ma
    na górze reflektora lub w jego okolicy, będzie wiedział czy świeci mu dobrze
    czy jednak nie :)

    Pozdr

  • 17. Data: 2010-11-09 15:55:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-09 09:14, Agent pisze:

> [...]
    osi od prawego i lewego się nakładać. Niky mi dotychczas nie mrugał że go oślepiam i

    Diagnosta do sprawdzania wiązek z obu reflektorów uzywa tego samego przyrządu, w
    którym
    linie cienia są takie same (niezależnie od badanej strony). Przepisy też oidp podają
    tę geometrię bez rozróżniania stron samochodu.

    A poza tym, w odległości X gdzie X >> D (rozstaw reflektorów) ich odległość
    boczną od osi pojazdu można pominąć - oba oświetlają odległą drogę i pobocze
    mniej-więcej tak samo o ile... są skierowane prosto w przód (a to akurat
    nie jest badane zbyt dokładnie :))

  • 18. Data: 2010-11-09 16:12:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Wiele razy widziałem auta z fabrycznym reflektorem soczewkowym,
    > mocowaniem D2S i ustawieniem wiązki światła jak ma kolega wyżej.
    > Jest ono tak samo poprawne jak te co przedstawiłeś Ty.

    LEWY oś PRAWY
    ] --------------
    ------ ]------/
    ----------/

    Czy zgodne z przepisami to nie wiem, ale zwracam uwage ze lewa
    czesc wiazki prawego reflektora albo oslepia jadacych z przeciwka,
    albo jest ustawiona odpowiednio nisko.

    Ale wtedy gdzie swieci lewa czesc wiazki lewego reflektora ?
    Doswietla lewy ostry zakret ?

    A moze te auta lekko bite byly, czy tez dawno nie regulowane ?

    J.

  • 19. Data: 2010-11-09 17:58:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    > Dzięki, myślałem że prawy ma oświetlać bardziej pobocze a przy
    > tym linie w pobliżu osi od prawego i lewego się nakładać.

    Oba oswietlaja pobocze - wez pod uwage ze wiazki sa rozbiezne - to
    co widzisz na scianie odleglej o metr czy 5 to nie jest to samo co
    bedzie po 50m.

    >Niky mi dotychczas nie mrugał że go oślepiam i myślałem że jest
    >ok.

    Mozliwe ze nie oslepiales.

    J.

  • 20. Data: 2010-11-10 07:03:10
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > koledzy grupowi zaprzestali dysputy... trudno. Niech może choć Agent
    > sprawdzi co ma na górze reflektora lub w jego okolicy, będzie wiedział czy

    Sprawdzę, podreguluję. Za uwagi dziękuję.