  • 21. Data: 2021-10-13 14:41:36
    Temat: Re: Urządzenie do obrócenia obrazu z HDMI?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Wednesday, October 13, 2021, 2:06:26 PM, you wrote:

    > Znalazłem! Udało się ostatecznie obrócić obraz na wyjściu urządzenia
    > źródłowego którym jest jeden z popularnych TV Boxów z Androidem. Te
    > skrzynki nie mają akceleratorów tak jak telefony (bo i po co) co
    > implikuje że opcje obracania ekranu są z poziomu systemu pozaszywane tak
    > aby na sztywno utrzymywały jeden "właściwy" horyzont - pewnie po to żeby
    > przy włączaniu różnych aplikacji na nich nie zmieniał się obraz, ale...

    > 1. Jedna z wielu dostępnych aplikacji do obracania (choć ta wyjątkowo
    > polecana do TV Boxów -
    > https://www.cnx-software.com/2016/08/02/how-to-set-a
    ndroid-tv-box-video-output-to-portrait-mode/
    > no kurde...nie działa. Można sobie wybierać opcje, ale nie dział.
    > Przetestowałem kilkanaście innych ale efekt ten sam, to dłubie dalej.

    > 2. Zmieniam jakieś parametry w ustawieniach systemowych z poziomu
    > konsoli -
    > https://forum.khadas.com/t/rotate-video-output-to-po
    rtrait-mode-android/1313/4
    > -
    > https://forums.developer.nvidia.com/t/configure-disp
    lay-orientation-to-reverse-landscape/57594,
> [...]

    > "Landscape (reverse) wraca do Landscape ja pie...

    > 7. Zaczynam myśleć o wykorzystaniu rPI 3b+ które mam i zainstalowaniu
    > OSMC, OpenElek czy Lakka - nie znam żadnego. Mam dostępny pendrive,
    > wolny dysk 2,5" SSD ale czytam że z rPI 3 nadal potrzebna jest karta SD
    > na sam boot...tego akurat k nie mam pod ręką.

    > 8. Trafiam przypadek na
    > https://android.stackexchange.com/a/199266/361683 gdzie odpowiedź która
    > ma -1 punkt sugeruje żeby zmienić coś w ustawieniach które kojarzą się z
    > opcjami dla niepełnosprawnych i nagle "Landscape (reverse)" zaczął

    Czyli tak naprawdę potrzebowałeś lustra a nie obrotu?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2021-10-13 15:59:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 października 2021 o 14:41:40 UTC+2 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Czyli tak naprawdę potrzebowałeś lustra a nie obrotu?

    "Landscape (reverse)" to jest właśnie obrót, a nie lustro.
    Inaczej by się nie dało używać - tzn. może by i się dało, tylko napisy byłyby w od
    prawej do lewej - ale w sumie przeczytać się da, tak jak i do góry nogami.

    Współgra to z tym, co zrobił z projektorem - bo przecież go obrócił, a nie "odbił w
    lustrze" ;>

    Ale na meczyk wystarczyłoby lustro - przecież to nie ważne, czy grają do lewej czy do
    prawej bramki, a poza tym po przerwie i tak zmieniają ;> No może kapitanowie
    podawaliby sobie lewe dłonie ;>
    Choć prawdziwi znawcy nie mogliby tak oglądać - no bo przecież ten koleś lepiej kopie
    lewą nogą niż prawą...

  • 23. Data: 2021-10-13 18:49:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2021 15:59, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ale na meczyk

    Ja tu walczę o dzieci! ;-) Lecą bajki łącznie przez 5-6h dziennie to po
    co ma szumieć tyle i to jeszcze nad głową.

    A teraz to i film wieczorem obejrzę sobie ja ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2021-10-13 18:53:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2021 14:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Czyli tak naprawdę potrzebowałeś lustra a nie obrotu?

    Napisałem w pierwszym poście "cokolwiek co miałoby funkcję obracania
    obrazu przesyłanego przez HDMI o 180 stopni?". Potrzebowałem obrotu
    "rotate" o 180 stopni. Urządzenie wyświetlające mam fizycznie obrócone o
    180 stopni dlatego ostatecznie mam lewo po lewej, a prawo po prawej bez
    potrzeny odbicia "mirror"/"flip".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2021-10-13 20:40:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-10-13 o 18:49 +0200, Mateusz Bogusz napisał:
    > Ja tu walczę o dzieci! ;-) Lecą bajki łącznie przez 5-6h dziennie

    Nic mi do tego, nie ta grupa itd, niemniej zauważam, że pierwsze zdanie
    stoi w zupełnym przeciwieństwie do drugiego.

    Mateusz

  • 26. Data: 2021-10-13 20:52:12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.10.2021 20:40, Mateusz Viste wrote:

    > Nic mi do tego, nie ta grupa itd, niemniej zauważam, że pierwsze zdanie
    > stoi w zupełnym przeciwieństwie do drugiego.

    I do tego jeszcze ten projektor, który może się po prostu zjarać ;)

    --
    Mirek.

  • 27. Data: 2021-10-13 20:54:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 13 października 2021 o 18:49:31 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > co ma szumieć tyle i to jeszcze nad głową.

    > A teraz to i film wieczorem obejrzę sobie ja ;-)

    Pierdolisz z tym szumienie jak potłuczony. Szum jest słyszalny jak się nastawić że ma
    się go usłyszeć. Idź do kina. Obok pakują się kukurydza. Z przodu przyswajają frytki.
    W ostatnim rzędzie idzie taka macania że mlask słychać do połowy sali. Komuś się cola
    pita przez słomkę skonczyla. A tobie coś co trudno usłyszeć przeszkadza. Może zamiast
    walczyć z szumienie idź do psychiatry. Co będzie jak będziesz miał z sześćdziesiąt
    lat i ci w uszach zacznie szumieć.

  • 28. Data: 2021-10-14 11:18:53
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 13 Oct 2021 13:39:02 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Napisałem że do "wyświetlacza" dochodzi sygnał wideo za pomocą HDMI.
    Nienapisałeś, że do "wyświetlacza".

    .

  • 29. Data: 2021-10-14 11:59:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Znacie jakieś małe urządzenie / nasadkę / przystawkę cokolwiek co
    > miałoby funkcję obracania obrazu przesyłanego przez HDMI o 180 stopni?
    >
    > Moje źródło obrazu ani odbiornik nie obsługują takiej funkcji. Jeżeli
    > sprowadza się to do podłączenia w szereg kolejnego urządzenia aktywnego
    > to po prostu poszukam innego źródła.

    https://www.hdtvsupply.com/rotate-tv-controller.html

    https://www.amazon.com/LINK-MI-Controller-Splicing-S
    eamless-Monitor/dp/B07LCHGP8W

    https://pl.aliexpress.com/i/32870127254.html?gateway
    Adapt=glo2pol

    Szukaj po keywordach :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 30. Data: 2021-10-15 10:42:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Oct 2021 15:28:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Psy się nie widzą w lustrze.

    To jest mit i to źle rozumiany. Obraz odbity (wizerunek) widzą ale
    jak na razie *nie ma powszechnych dowodów* na to, że interpretują go
    ze świadomością, że to ich własny wizerunek. Większość zwierząt ma z
    tym problem, z tego co kojarzę chyba tylko któreś z naczelnych
    (goryle?) interpretują odbicie w lustrze świadomie jako własny obraz
    (sławny eksperyment ze wstążeczką na czole).

    --
    Marek