    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz
    Date: Thu, 23 Feb 2012 16:46:12 +0100

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4f46594b$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...

    > Też myślałem o jakimś modelu RC, ale obawiam się tego, że na zalesionej
    > działce korony drzew (najwięcej pomiarów jest latem) mogą zasłonić
    > podłoże, optyka aparatu daje mniejsze bądź większe rybie oko i trzeba by
    > to korygować.
    >
    > Dlatego cały czas myślę o takim skanerze z dalmierzem laserowym.

    Kilka (3-4) lat temu oglądałem takie urządzenie jak opisujesz,
    wykorzystywane do wykrywania intruzów na otwartych przestrzeniach. Program
    do obsługi rysował "plan" terenu do najbliższej przeszkody. Niestety nie
    potrafię sobi eteraz przypomnieć nazwy producenta. Pamiętaj jednak, że
    oprócz urządzenia musisz mieć program, który na podstawie "planów" zebranych
    z kilku lokalizacji dalmierza utworzy w miarę automatycznie plan terenu.
    Obawiam się, że robienie tego ręcznie zajmie pradopodobnie tyle samo czasu,
    co obecnie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba