  • 1. Data: 2013-09-14 18:57:03
    Temat: Urzadzenie do elektrokoagulacji. Ciecie miesa pradem w.cz.
    Od: l...@g...com

    Widze ze prad w.cz znalazl inne zastosowanie niz radio czy zgrzewarka.
    Krojenia wiekszych kawalkow miesa nie wrzuce, cos lekko strawnego, 1:30sek.
    http://www.youtube.com/watch?v=Z_AtVwnx2M0

    Pytanie, jak to dziala. Mocujemy pacjentowi pierwsza elektrode do nogi, a druga
    tniemy czy jak? W telewizorni pokazali nóż wielkosci typowego skalpela, w momencie
    odcinania mieska, lecial dym, bialko uleglo scieciu, tym samym caly zabieg odbywal
    sie bezkrwawo. Nóż do termo lub elektrokoagulacji to jednoczesciowa plytka, czy
    zespolone dwa noze, a tym samym dwie elektrody oddzielone od siebie? Jak to moze byc
    skonstruowane, jaki moze byc rzad napiecia?

  • 2. Data: 2013-09-14 20:22:12
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

> [...]
    > noze, a tym samym dwie elektrody oddzielone od siebie? Jak to
    > moze byc skonstruowane, jaki moze byc rzad napiecia?

    na bank ma 2 elektrody w jednej igle bo w przeciwnym wypadku pacjentka
    miałaby niekontrolowane mimiczne tsunami i skończyłoby się przypadkowym
    usunęciem nosa/ucha

  • 3. Data: 2013-09-14 20:37:35
    Od: "paskuda02" <p...@o...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Elektroda pomocnicza to zazwyczaj kawał blachy na którym pacjent
    lezy, dla lepszego styku posmarowana, zmoczona .
    Prąd jest dośc dużej częstotliwości, brak efektów jakie daje prąd stały.
    Trochę parametrów jest w opisie
    http://www.sklep-med.pl/product_info.php/cPath/490/p
    roducts_id/2979

  • 4. Data: 2013-09-14 20:51:11
    Od: "paskuda02" <p...@o...pl>

    Użytkownik "paskuda02" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Widze ze prad w.cz znalazl inne zastosowanie niz radio czy zgrzewarka.
    > Krojenia wiekszych kawalkow miesa nie wrzuce, cos lekko strawnego,

    pierwszy plik pdf o nazwie
    85800 927 ERBE PL Use of Electrosurgery D058763 pdf
    wszystko wyjaśni
    http://ebookbrowsee.net/85800-527-erbe-nl-use-of-ele
    ctrosurgery-d058761-pdf-d432095632

  • 5. Data: 2013-09-14 21:02:33
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 20:22:12 UTC+2 użytkownik adamschodowy napisał:

    > na bank ma 2 elektrody w jednej igle bo w przeciwnym wypadku pacjentka
    >
    > miałaby niekontrolowane mimiczne tsunami i skończyłoby się przypadkowym
    >
    > usunęciem nosa/ucha

    Jak nie wiesz, to nie zmyślaj. Paskuda ma rację. W Łodzi Famed to kiedyś produkował
    pod nazwą handlową LANCETRON.

  • 6. Data: 2013-09-19 17:22:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 20:37:35 +0200, paskuda02 napisał(a):

> [...]
    >
    > Elektroda pomocnicza to zazwyczaj kawał blachy na którym pacjent
    > lezy, dla lepszego styku posmarowana, zmoczona .

    Miałem "przyjemność" mieć obrabiane dziąsło takim nożem. W tym przypadku
    elektrodą był metalowy walec do trzymania w ręku. Nie czułem żadnych
    dodatkowych efektów "mimicznych", ale też okolica obróbki była solidnie
    znieczulona :)

    Zagoiło się błyskawicznie, dłużej mnie bolało miejsce aplikacji
    znieczulenia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl