  • 11. Data: 2009-10-18 12:11:35
    Temat: Re: Upakowanie 4 dysków
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > "Takie mity" też kiedyś podawano w instrukcjach montażu dys-
    > ków twardych. Może teraz się już tego nie robi (zazwyczaj nie
    > przeglądam tych instrukcji); być może łożyska robi się już
    > zdecydowanie lepsze. Ale kiedyś miało to znaczenie i również
    > dzisiaj może mieć *jakiś* wpływ, choć nie tak znaczący, jak
    > kiedyś.

    Czyli można teraz sobie zamontować dyski bokiem i nie bedzie jakiegoś
    drastycznego wpływu?

  • 12. Data: 2009-10-20 08:48:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Osadnik pisze:
    > Czyli można teraz sobie zamontować dyski bokiem i nie bedzie jakiegoś
    > drastycznego wpływu?

    1) A dlaczego nie kupisz lepszej obudowy i nie zamontujesz
    ich w normalnej pozycji?

    2) Czemu musisz mieć akurat cztery dyski?

    3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być
    montowany "na sztorc".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2009-10-21 08:01:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być
    > montowany "na sztorc".

    Z ciekawości - czemu?

    (przepraszam, jeśli ktoś dostanie to jako duplikat, ale coś internetia
    ostatnio nie śle dalej)
    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 14. Data: 2009-10-21 08:13:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Dobi pisze:
    > Silikon do montowania dysków,
    > składania silnika oraz nadwozia samochodu,
    > a nawet kibla w łazience
    > jest idealny:)
    Pod warunkiem że nie ten sam. Silikon sanitarny ma dużą zawartość octu,
    który powoduje ostrą korozję elementów metalowych/miedzianych itp.
    Ogólnie -załatwia elektronikę samymi oparami. Inne faktycznie są ok.

    Co do DYI - to faktycznie silikonowa warstwa świetnie tłumi, ale musi
    być elastyczna, a nie ściśnięta, więc orginalne prowadnice niestety nie
    nadają się. Może autor wątku by wziął wiertarkę, nitownicę za 19.99 i
    sobie poszerzył horyzonty :) w postaci rozstawienia prowadnic na dyski
    szerzej, np o 2cm jedną z nich odsunąć, tak by obie prowadnice pokryć
    warstwą ~1cm silikonu po bokach, dyski montować "przez silikon" na
    długie śrubki, lub wręcz na plastikowe bolce?

    Inna wersja - wywalić klatkę na dyski, jej brak skompensować
    przynitowaniem kawałka odpowiednio wymodelowanego np kątownika z
    aluminium, a dyski zamontować np na pionowych paskach. Takich jak od
    torby, plecione z włókna, albo z materiału - obojętnie. Otworki na
    śrubki w nich wycięte i zanitowane "kółeczkami" jak dziurki na
    sznurówki... Dyski wibrują raczej tylko w płaszczyźnie poziomej (tak jak
    dysk się kręci i głowica pracuje) a nie pionowej, więc największą
    efektywność da zamocowanie elastycznie na boki, a sztywno góra-dół
    (czyli wiszące paski byłyby ok)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-10-21 08:18:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Radosław Sokół pisze:
    > 3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być
    > montowany "na sztorc".
    Ale to nie wynika (wbrew pozorom) z łożysk itp. tylko z 2 zupełnie
    innych spraw:
    - aby głowica nie musiała "się podnosić" przy wykonywaniu ruchów - bo
    wtedy jednak do siły napędowej dodaje się grawitacja.
    - aby kurz/opiłki/syf z filtru powietrza nie powracał do wnętrza po
    wyłączeniu dysku.
    Powyższe w każdym dysku ma znaczenie, tyle że nikt normalnie niezbyt wie
    jak ma np filtr usytuowany w środku, a producentowi zależy tylko "by
    dysk przeżył okres gwarancji" więc nie podaje jaki to może mieć wpływ,
    jeśli tylko nie powoduje nadmiernych zwrotów na gwarancji.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-10-21 17:27:12
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > ich w normalnej pozycji?
    >
    > 2) Czemu musisz mieć akurat cztery dyski?
    >
    > 3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być

    1) nie ma to obecnie sensu - nowej obudowy nie będę miał gdzie postawić
    do czasu przebudowy biurka w którym jedna z szuflad w metalowej szafce
    bedzie zawierała cały komputer. Tak cz inaczej szykuje sie obudowa DIY.

    2) 2 dyski to raid1, drugi na kompaktowanie "tego i owego" (przydaje sie
    głównie jako temp) 4 dysk nie jest na stałe, on sobie "chodzi".

    3) jeśli może być na dłuższym boku zamontowany to nie ma problemu, moje
    rozwiązanie bedzie idealne stabilne i wygodne. słyszałem jednak mit ze
    zmiana pozycji pracy dysku po dłuższym czasie używania moze powodować
    problemy z dostępem do danych gdyz własnie grawitacja dołoży swoje 3 grosze.

  • 17. Data: 2009-12-29 12:40:46
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >
    > Z ciekawości - czemu?
    >
    > (przepraszam, jeśli ktoś dostanie to jako duplikat, ale coś internetia
    > ostatnio nie śle dalej)

    Bo tak przez długi czas producenci dysków pisali w instruk-
    cjach montażowych i nawet, jeśli tego już nie robią to wi-
    dać miało to jakiś sens i niestosowanie się do tego zalece-
    nia obniżało trwałość dysku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-12-29 12:41:46
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > zmiana pozycji pracy dysku po dłuższym czasie używania moze powodować
    > problemy z dostępem do danych gdyz własnie grawitacja dołoży swoje 3

    Z dostępem do danych nie, głowice są pozycjonowane liniowo,
    a metadane sektorów są przeplecione z danymi.

    Zmiana pozycji co najwyżej może zaszkodzić łożyskom osi dysku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 19. Data: 2009-12-29 17:57:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >cjach montażowych i nawet, jeśli tego już nie robią to wi-
    >dać miało to jakiś sens i niestosowanie się do tego zalece-

    "Przez długi czas", to się używało park.com. Argument "bo tak piszą" bez
    wyjaśnienia mechanizmu do mnie nie do końca mówi.

    --
    [ K...@e...eu.org ]

  • 20. Data: 2010-01-05 09:41:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > "Przez długi czas", to się używało park.com.

    Dalej się używa, tylko nie bezpośrednio, a wbudowanego w
    proces zamykania systemu operacyjnego :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |