  • 1. Data: 2009-10-15 05:30:06
    Temat: Upakowanie 4 dysków
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do
    klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze
    aż podłoga wokół niej drży. w tej chwili dyski są poza obudowa na
    kablach sata i okolicy - wygląda to bardzo rachitycznie ale nie mam
    wyjścia. Kiedyś podawałem patent z kanapką - ona sie sprawdza dla
    jednego dysku, dla większej ilości dysków to nie ma racji bytu - nie
    mieszczą sie do środka obudowy - chyba ze bym wyciął zupełnie z niej
    stelaż na dyski ale wtedy obudowa straci resztę sztywności.

    dlatego myślę o jakimś rozwiązaniu zewnętrznym. Jednak jak tu zrobić to
    dobrze by:
    1. nie przegrzewały się
    2. nie wpadały w wibracje miedzy sobą = większa żywotność.
    3. dwa dyski muszą być i tak w obudowie bo są raid-em.

    zależy mi na ciszy od dysków. rozwiązania niż gumka od majtek nie
    wchodzą w grę w obudowie nie ma miejsca.

    Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji
    poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?

  • 2. Data: 2009-10-15 08:42:32
    Temat: Re: Upakowanie 4 dysków
    Od: "Dobi" <...@...nl>

> [...]
    > 2. nie wpadały w wibracje miedzy sobą = większa żywotność.
    > 3. dwa dyski muszą być i tak w obudowie bo są raid-em.

    Stabilna szyna jest najważniesza, reszte skręcasz dłuższymi śrubami na
    silikon z castoramy.
    Teraz Panie całe samochody sie składa na silikon i jeżdza latami...
    Jak nie ma miejsca to dogiąć kilka milimetrów z kazdej strony.

    > zależy mi na ciszy od dysków. rozwiązania niż gumka od majtek nie wchodzą
    > w grę w obudowie nie ma miejsca.

    Tylko ciężka obudowa za kilka stówek (do wyboru do koloru).
    Kilka lat temu kupiłem takową od razu z silikonem
    i dobrym wyciagiem. To był najlepszy zakup jesli chodzi o komputery.
    Bebechy sie zmieniają, a obudowa zostaje...

    > Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji
    > poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?

    Mit, co by sie nie stało zawsze pozostanie mitem.
    Z drugiej strony jak ma dysk paść, to padnie nawet w żelbetonowym schronie.
    Z doświadczenia, to zawsze sie trafi felerny okaz albo co seria co padnie i
    już, koniec.
    Większość jednak chodzi i ma sie dobrze:))))
    Filozofia dysku normalnie:D

    Dobi

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4508
    (20091014) __________

  • 3. Data: 2009-10-15 10:36:12
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do
    > klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze
    > aż podłoga wokół niej drży.

    Pewnie jedna z tych nowych obudów, gdzie wszystko jest zrobione z blachy
    cieńszej niż sreberka świstaka. Inna obudowa? Ja działam na starej obudowie
    Codegen z zasilaczem Chieftec i jest OK.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 4. Data: 2009-10-15 10:58:51
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Osadnik wrote:
    > Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do
    > klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze
    > aż podłoga wokół niej drży.

    (...)

> [...]
    >
    > zależy mi na ciszy od dysków. rozwiązania niż gumka od majtek nie
    > wchodzą w grę w obudowie nie ma miejsca.

    Zainteresuj się Scythe Hard Disk Stabilizer x4 (http://tnij.com/0e0sn) .
    Pozwala upakować do 4 HDD w 3 zatokach 5 1/4. Rozwiązanie proste &
    niedrogie, ale zaskakująco skuteczne w niwelacji drgań. Sprawdza się
    nawet w niezbyt sztywnej noname'owej obudowie z dość cieńkiej blachy. U
    mnie pracuje w konfiguracji: 2 skrajnie zamocowane dość ciche dyski
    (2-talerzowy Samsung F1 + 3-talerzowy Samsung F2EG, oba AAM w trybie
    Silent), a pomiędzy nimi przypięty poziomo opaskami zaciskowymi
    wentylator AC Fan Pro 2 TC (nawiew z dołu do góry). W efekcie dyski nie
    przekraczają 30 stopni + _bardzo_ ciężko je w ogóle usłyszeć pomimo
    "ażurowej" i niezbyt solidnej konstrukcji obudowy. Rzecz jasna przy
    większej ilości dysków będzie pewnie cieplej, ale sprawa jest i tak
    warta rozważenia.

  • 5. Data: 2009-10-15 11:19:45
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Zmieniłbym obudowe, albo kupil cos takiego:
    http://angela.pl/p3340,chieftec-snt-2131-sata.html

    > Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji
    > poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?
    dla mnie to mit

  • 6. Data: 2009-10-16 12:58:07
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.15 7:30, Osadnik pisze:

    > Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji
    > poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?

    Tyle samo co w tym, że dyski obrócone o 180 stopni (etykietą do dołu)
    tracą połowę swej żywotności.

    Kilka lat temu takie mity opublikował na serio polski Chip.

    --
    Mar

  • 7. Data: 2009-10-16 19:31:00
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Dobi pisze:

> [...]
    > Teraz Panie całe samochody sie składa na silikon i jeżdza latami...
    > Jak nie ma miejsca to dogiąć kilka milimetrów z kazdej strony.

    Obecnie umyśliłem sobie tak by dyski na podkładkach z miękkiej gumy (w2
    te 2 dyski RAID) przyczepić do szyny nie na śruby a na opaskę zaciskowa
    tyle ze bokiem (stad pytanie czy to mit czy nie).
    Pozostały jeden dysk albo zamieszczę w gumowej szynie albo zamontuje
    tradycyjnie - jeden dysk nigdy nie buczał.

> [...]
    > i dobrym wyciagiem. To był najlepszy zakup jesli chodzi o komputery.
    > Bebechy sie zmieniają, a obudowa zostaje...

    Jak dla mnie to mit o ciężkich obudowach, kolega ma 10kg obudowę a i tak
    buczy mu jedne dysk.

> [...]
    > padnie i już, koniec.
    > Większość jednak chodzi i ma sie dobrze:))))

    Dysk to jedyne uradzenie którego zawartość przewyższa wartość samego
    urządzenia.

  • 8. Data: 2009-10-17 17:58:10
    Od: "Dobi" <...@...f>

> [...]
    > Pozostały jeden dysk albo zamieszczę w gumowej szynie albo zamontuje
    > tradycyjnie - jeden dysk nigdy nie buczał.

    Opaski samozaciskowe to sie słabo nadają, ciepła nie odprowadzają.
    plastik pod wpływem zmian temperatur z czasem kruszeje.
    Tymczasowo to zawsze lepiej niży by na kablach wisiał.

    > Jak dla mnie to mit o ciężkich obudowach, kolega ma 10kg obudowę a i tak
    > buczy mu jedne dysk.

    Naprawde, z silikonem?
    Mam Antec P182 z oryginalnymi podkładkami silikonowymi,
    w nim 2 dyski (miejsca na 5+2 hot swapy)
    Najgłośniejszy jest zasilacz do głosników:>
    Silikon do montowania dysków,
    składania silnika oraz nadwozia samochodu,
    a nawet kibla w łazience
    jest idealny:)

    > Dysk to jedyne uradzenie którego zawartość przewyższa wartość samego
    > urządzenia.

    Dysk bez backupu jest cenniejszy od maszyny do podróży w czasie:)

    pozdrawiam
    D.

  • 9. Data: 2009-10-18 06:45:45
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Dobi pisze:

    > Opaski samozaciskowe to sie słabo nadają, ciepła nie odprowadzają.
    > plastik pod wpływem zmian temperatur z czasem kruszeje.
    > Tymczasowo to zawsze lepiej niży by na kablach wisiał.

    Nie samozaciskowe a skręcane metalowe jak opaski np na węzach gumowych.
    miedzy dysk a te opaskę włożę gumowe kawałki wycieraczki.

    > Naprawde, z silikonem?

    Obudowa sama buczy w sobie nie ważne na czym stoi.

  • 10. Data: 2009-10-18 09:22:30
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Mariusz pisze:
    > Tyle samo co w tym, że dyski obrócone o 180 stopni (etykietą do dołu)
    > tracą połowę swej żywotności.
    > Kilka lat temu takie mity opublikował na serio polski Chip.

    "Takie mity" też kiedyś podawano w instrukcjach montażu dys-
    ków twardych. Może teraz się już tego nie robi (zazwyczaj nie
    przeglądam tych instrukcji); być może łożyska robi się już
    zdecydowanie lepsze. Ale kiedyś miało to znaczenie i również
    dzisiaj może mieć *jakiś* wpływ, choć nie tak znaczący, jak
    kiedyś.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |