  • Data: 2023-07-03 22:18:50
    Temat: Re: Unitra cd...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > a) nie wszystkie elementy mechanizmu są z tworzywa

    W tych robionych dla Grundiga chyba większość była. Niektóre bardzo
    zaawansowane technicznie. Na przykład cichobieżne zębatki przeniesienia
    napędu wtryskiwane z jakiegoś fikuśnego elastycznego plastiku. Polski
    inżynier by niczego poza kółkami pasowymi tam nie wymyślił.

    > b) można niestarannie usunąć nadlewy, mozna (tym bardziej jeżeli w
    > robocie myśli zajęte dupą Maryni)
    > https://youtu.be/vWQDOVCkAn0?t=526

    Lubartów to była prowincja, robili tam to, co Kasprzak sobie odpuścił.
    Magnetofon "Kapral", czy cóś. A większość wtryskarek w Kasprzeku to
    był full automat. Żadnych nadlewów do usuwania.

    > c) eksport; powiem pytaniem, czy znane jest pojęcie:
    > "odrzuty z eksportu"? w powszechnej opinii owe odrzuty były lepszej
    > jakości niż produkcja na kraj.

    To tam nie było takich typowych odrzutów z eksportu. W sensie "chcielim
    zmontować dobrze, ale wyszło jak zwykle". Za to niedoróbki w postaci
    *części* się zdarzały. Coś nie do końca dobrze wtryśnięte, zły lakier,
    płytka zalana cyną. Potem to trafiało jakoś na "perski", ludzie kupowali
    i składali z tego co się dało. Jak byłem student, to mi jeden taki
    montażysta-samouk przynosił gotowe wyroby do przestrojenia UKF. Dobry
    interes, gdybym robił to codziennie przez osiem godzin, to bym miał
    więcej niż zachodnią pensję.

    --
    Jarek