    From: Tomaszek <t...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Umowy z operatorami - refleksja
    Date: Sun, 08 Mar 2009 20:42:23 +0100

    JoteR pisze:

    > Hmm, "z mordą"? Chyba jeszcze nie miałeś okazji przeczytać, jak
    > wyskakuję z mordą ;->

    Miałem, niezbyt wnikliwe, ale jednak trochę śledzę Twoją karierę w
    usenecie;) Jak nie równasz ludzi z ziemią to zdarzy Ci się napisać coś
    mądrego na pl.comp.pecet;)

    > Allegro, cieszy się ustaloną opinią, jaką - sprawdź na a.p.a., wszak
    > subskrybujesz tę grupę. Dla mnie jako miejsce zakupu telefonu tamten
    > bazar po prostu nie istnieje.
    > Zatem - gdzie się opłaca? ;-)

    Sklepy z telefonami, jak polecę konkretny w Warszawie, to będzie to
    odczytane jako kryptoreklama. Więc napiszę tak: skoro ja znalazłem,
    wyszperałem, to inni też mogą;)

    > Świetnie, ale ja nie mam przy sobie 500 zł, a nawet jeśli mam - wolę
    > wydać na coś innego a telefon kupić na raty.

    Nie masz 500zł, podpisujesz cyrograf:) Ja wolę 500zł od cyrografu.

    Sam przyznałeś, że w
    > sklepach typu 0% jest drogo, na (za przeproszeniem) Allegro na raty nie
    > kupię, więc gdzie?

    Jak wyżej. Znalazłem pewien sklep, który podchodzi do klienta uczciwie.
    Tak, wiem, że to trudne do uwierzenia w tej branży, ale tak jest.

    > Ponownie więc pytam - jaką metodę zastosowałeś przy obliczaniu rat,
    > jakie płaci w abonamencie nabywca "telefonu za złotówkę"?

    Ja tego nie obliczałem. Dla mnie brak umowy, możliwość przeniesienia
    numeru w dowolnej chwili jest cenniejsza. A to, że płacę troszkę więcej.
    To i tak są groszowe sprawy, a nie wygaduję w miesiącu 1000 minut ( nie
    mam takich potrzeb ) Na telefon wydaje miesięcznie 20zł ( dwa
    doładowania Mobilkinga )

    > Trafiłeś w sedno. Zatem po co rzucasz takie teksty jak ten, cytuję:
    > "Tak czy siak się nie opłaca - chyba Ci co biorą abo tego nie liczą,
    > albo lubią faktury oglądać czy ja tam wiem co jeszcze;) Ludzie różni są"

    Brak cyrografu to też wartość, dla mnie jak widać dość spora;) Muszę
    przyznać, że obsługa klienta gdy posiadasz abonament a pre-paida jest
    kolosalna. Jak masz abonament ( nauczyłem się w Plusie ) to traktują Cię
    jak zło konieczne: tego się nie da zrobić, tamtego, na to trzeba czekać
    24 godziny. Odpaliłem Mobilkinga i nie wierzyłem, że w kapitalizmie
    można podejść do człowieka po ludzku. Nagle wszystko działa tak jak
    powinno, żadnych reklam, usługi działają, bok 24h.

    > 20% 240 zł 0,24 zł
    > 25% 300 zł 0,23 zł
    > 30% 360 zł 0,21 zł
    > 35% 420 zł 0,20 zł
    > 40% 480 zł 0,18 zł
    > 45% 540 zł 0,17 zł
    > 50% 600 zł 0,15 zł
    > 55% 660 zł 0,14 zł
    > 60% 720 zł 0,12 zł

    Aż tak tego nie rozważałem;)

    A Ty ile płacisz
    > w Mobilkingu? 39 groszy? Czyli dwa do trzech razy drożej? No popatrz, a
    > podobno miało być taniej ;->

    Nie mam cyrografu, jak mi operator odwali jakiś numer, usługa przestanie
    działać lub coś podobnego to się na niego wypnę. Nie będę się bawił w
    dziesiątki pism reklamacyjnych, które i tak są olewane. Za ten komfort
    mogę płacić te 39gr za minutę;)

    > Oczywiście, za jakiś czas (po ripostach operatorów na Fresh Play) te
    > proporcje mogą się zmienić na korzyść pre-paidów, ale Ty *teraz*
    > raczyłeś naurągać "abonamentowcom". Jak widać - całkiem bezpodstawnie.

    Jak widzisz, nie tylko cena się dla mnie liczy;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|