    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Umowy z operatorami - refleksja
    Date: Sun, 8 Mar 2009 19:39:00 +0100

    "ToMasz" napisał:

    > sory ale ja tego nie rozumiem. skad wzieło Ci sie 12 groszy?

    To nie mnie, to temu Excelu ;-) A ja się z nim całkowicie zgadzam.
    Ok., to może łopatologicznie: jeśli prawdą jest (a do tego jeszcze pewnie
    wrócimy w dalszym toku dyskusji) że w abonamencie o wysokości 50 zł.
    miesięcznie udział spłaty telefonu wynosi 60%, czyli spłacam miesięcznie 30
    zł raty za telefon, to z kwoty abonamentu na opłacenie rozmów zostaje
    miesięcznie 20 zł. Zgadza się? A minut w abonamencie jest 166. Zatem
    wystarczy proste działanie arytmetyczne: 20zł/166min=0,12zł/min. Coś
    pomyliłem?

    > PEwno stąd ze te wyliczenia są dalekie od prawdy, bo dla Play ten telefon
    > jest duzo ale to dużo tańszy.

    Ale to JA spłacam temu Playu telefon, nieprawdaż? ;-) Więc biorę do wyliczeń
    takie kwoty, jakie JA spłacam operatorowi, a nie operator producentowi.
    Wreszcie - zdecydujcie się: te telefony u operatorów są w końcu drogie czy
    tanie? Bo raz twierdzicie tak a innym razem inaczej, zależnie od chwilowej
    potrzeby udowodnienia jakiejś tezy. A prawa arytmetyki są nieubłagane -
    jeśli prawdą jest, że przepłacam u operatora za telefon, to oznacza, że mam
    tanie minuty, I vice-versa ;-)

    JoteR