    From: "frank drebin" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Umowy z operatorami - refleksja
    Date: Sun, 8 Mar 2009 11:42:06 +0100

    Tomaszek wrote:
    > Przeglądam sobie oferty na abonament i porównuje z tymi na kartę.
    > Dochodzę do wniosku, że abonamenty są mniej korzystne od ofert
    > pre-paid. Której sieci by nie wziął na tapetę to taka prawidłowość
    > się sprawdza. Kiedyś było odwrotnie, ale nie jestem w stanie
    > powiedzieć, kiedy nastąpiła taka zmiana. Z punktu widzenia operatora
    > powinno być odwrotnie .Ofiara ( czyt. klient ) podpisuje cyrograf,
    > zapewnia stałe wpływy to powinno się dbać o teką owieczkę. Czytając
    > tę grupę można jednak odnieść wrażenie, że jest odwrotnie. Mniej
    > problemów jest z usługami pre-paid.
> [...]

    Fakt, ale biorąc abonament możesz też kupić za 1 zł telefon wart np. 500zł.,
    który możesz sprzedać.
    I wtedy koszt prepaida może być podobny do abo (ale nie sprawdzałem).
    Ale i tak zostaje 24 miesięczna kotwica ;-)
    Ale patrząc na to inaczej, biorąc abonament z supertelefonem, po prostu
    spłacasz ratalnie ten telefon i nie trzeba na starcie wykładać kilka(naście)
    setek na topowy telefonik.
    Sieci po prostu wykorzystują pęd konsumentów do posiadania reklamowanych
    *topowych wymarzonych * wszystkomających supertelefonów.
    A ciemny naród to kupuje.