-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <m6drh1$ogs$1@dont-email.me> <m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl>
<m6ercs$649$1@dont-email.me> <1...@4...net>
<m6fq6a$ad7$1@dont-email.me>
Date: Sat, 13 Dec 2014 11:44:52 +0100
Message-ID: <1qbr7v33gndby.1n79yj2qe7lhz$.dlg@40tude.net>
Lines: 77
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1418467495 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2153 89.77.179.152:57408
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551918
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:28:22 -0600, Pszemol napisał(a):
> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
>> Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
>>
>>> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
>>> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
>>>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
>>>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
>>>>
>>>> Bez zwiazku.
>>>
>>> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
>>> - ubytek duży oleju
>>> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
>>
>> Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
>> odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
>> obciążeniu silnika.
>> Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
>> ten silnik w moment.
>
> Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
> Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
> na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
> Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
> to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
> Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
> cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
> czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
> miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
> wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
> albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...
W silniku znakomita większość ciepła odbierana jest bezpośrednio przez
wodę, znajdującą się w płaszczu wodnym wokół bloku i głowicy.
>> A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
>> przegapienia.
>
> OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
> że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
> brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
> ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.
Tak to raczej nie będzie,
Jak się zatrze jakiś element, to on istotnie, miejscowo wytwarza
temperatury jak w hucie, ale wtedy szybko się zniszczy i zaczniesz albo go
wyraźnie słyszeć, albo od tej temperatury się zablokuje.
> Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
> wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.
Przede wszystkim to jednak smaruje.
Oczywiście odbiera jakieś ciepło od smarowanych elementów czy np. dna
tłoka, ale w porównaniu z całością ciepła wydzielanego przez silnik, to nie
są duże ilości ciepła.
Dlatego silnik ma wielką chłodnicę wody, a oleju albo malutką, albo jakiś
nieduży wymiennik ciepła, albo często nie ma żadnej chłodnicy oleju - miska
wystarcza.
>> To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
>
> To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
> jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
> z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...
Myślę że mając dziurę między olejem a wodą, po wyłączeniu silnika,
niewielka ilość wody może się dostać do oleju.
A żeby zrobić "majonez" w oleju wystarczy niewiele wody - to się zdarza
nawet jak się skropli trochę wody ze spalin z przedmuchów.
Natomiast tak żeby jakieś istotne ilości płynu z chłodnicy znalazły się w
misce olejowej, to chyba raczej się nie zdarza.
Wiadomo że jakieś tam teoretycznie możliwości można sobie wyobrazić, ale to
raczej nie ten problem.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=