    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: USBasp + AVR Dude - coś się wysypało
    Date: Tue, 25 Oct 2016 18:45:47 +0200

    On 2016-10-25 17:49, sundayman wrote:
    > Ostatnio w M2561 programowanej via USBAsp właśnie (długi program, ponad
    > 128KB) tak mi ten gówniany programator pięknie wysypał Atmegę, że żadne
    > zewnętrzne zegary jej nie postawiły (przypuszczam, że pin Reset się
    > przeprogramował).
    > Fakt, że to się odbywało przy programowaniu fusów

    Kilkukrotnie stracilem kontakt z Mega (przepalalo fusy na external osc)
    uzywając AVR PROG MKII a to bolesne przy mega128. Potem okazalo się że
    jest to powtarzalne jesli w tle coś się na kompie dzieje, jak oglądanie
    youtube albo grzebie dyskiem. To był powód zeby to rzucić w kat i nigdy
    nie wracać do dziadostwa. Obecnie używam sporadycznie do PDI.

    To ze programatory róznych producentów cpu, nawet wydawało by się
    oficjalne, to kupa to wiadomo już od bardzo dawna. Chyba nie ma
    producenta który by się nie wykazal jakimś dziadostwem. usbasp
    przynajmniej firmware można latwo poprawić i nawet to robią. ja
    podchodzę sceptycznie do każdego.

    PS. Udalo mi się za pomocą programatora olimexa na jtag zabić kilka
    sztuk SAM7 bez mozliwości przywrócenia. Padaly jeden po drugim po
    zrobieniu reset run *za* szybko po flashowaniu. Diabli wiedzą czemu.