    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: USB2 -- więcej czadu amperowego
    Date: Sun, 26 Feb 2012 16:52:36 +0100

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jide1l$6o1$1@news.dialog.net.pl...
    > W dniu 2012-02-26 14:17, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > W Wiekszosci plyt glownych z najnizeszej polki przypuszcam ze u ciebie tez
    > bo nie sadze zeby bylo cie stac na cos dobrego. Nie ma zadnego
    > ogranicxzenia pradowego i na 5V leci tyle ile poda zasilacz.

    Uważam, że założenie jest błędne, gdyż:

    1) Skąd wtedy by się brały problemy typu hub i problem z zasilaniem z niego
    kilku urządzeń?
    2) Nie trudno wyobrazić sobie zwarcie, które w tym momencie powinno bez
    problemu
    upalić ścieżki.

    Pomijając tą kwestię (gdyż wg mnie jakieś zabezpieczenie prądowe choćby
    w postaci rezystora tam jest) to można założyć, że pomimo specyfikacji z
    gniazda USB da się pociągnąć te 0,5A. Ja mam np. kabel do modemu 3G, który
    się podłącza do dwóch gniazd USB i to jest chyba najprostszy sposób, aby 1A
    z USB w miarę pewnie pociągnąć.