  • 1. Data: 2013-05-18 12:01:12
    Temat: USB-to-USB serial cable
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Czy ktoś się spotkał z gotowym kabelkiem, który miałby z dwóch stron
    USB, a w środku coś, co dla sprzętu wyglądałoby na dwa spięte ze sobą
    konwertery usb-serial?.

    Wyjaśniam:
    Router (openwrt) ma port usb, do którego zwykle wpinam konwerter
    usb-serial i mam na nim konsolę. W laptopie nie mam gniazda RS232, więc
    wpinam w niego drugi konwerter usb-serial, a oba konwertery łączę kablem
    RS-232. Działa, ale jest strasznie upierdliwe. Chciałbym mieć po prostu
    jeden kabelek, który wpinam w router i laptopa. :-)

    Acha, no i musi to być coś, co będzie działać w Linuksem. :-)

    [Tak, rozwiązanie ze sklejeniem kilku kabli na stałe i okręcenie wtyczek
    po środku taśmą izolacyjną też wchodzi w grę, ale jestem ciekaw, czy
    istnieją "ładniejsze" rozwiązania... :-)]

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2013-05-18 12:16:21
    Temat: Re: USB-to-USB serial cable
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale czy to po spięciu to nie wyjdzie Ci zwykły przedłużacz USB?

  • 3. Data: 2013-05-18 12:49:58
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > ale czy to po spięciu to nie wyjdzie Ci zwykły przedłużacz USB?

    Oczywiście, że nie... Po pierwsze przedłużacz nie ma dwóch wtyczek usb,
    tylko wtyczkę i gniazdo, a po drugie przedłużacz nie jest rozpoznawany
    przez system jako interfejs szeregowy... No a poza tym, to spięcie dwóch
    komputerów bezpośrednim kablem usb to świetny sposób na spalenie
    obwodów... :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2013-05-18 17:06:17
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 May 2013 12:01:12 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > po środku taśmą izolacyjną też wchodzi w grę, ale jestem ciekaw, czy
    > istnieją "ładniejsze" rozwiązania... :-)]

    Ja mam taki kabel - ale nie daję gwarancji, że będzie coś takiego działać
    poprzez router. Wygląda to tak, że pośrodku kabla jest dławik, a na dwóch
    końcach normalne USB. Po połączeniu kompów bezpośrednio, można przesyłać
    dane, a w bardziej zaawansowanych kablach niż mój można było też
    udostepniać net. Wadą jest jednak to, że - żeby przesyłanie działało, to
    trzeba zainstalować programik producenta i odpalić na obu kompach. Tylko
    wtedy się widzą, inaczej nie działa wcale. Dlatego nie daję gwarancji czy
    przez router będzie to chodzić. Do dzisiaj takie rzeczy tłucze m. in. firma
    ST-Lab, zwie się toto USB2.0 D/NLINK CABLE o tu
    http://www.st-lab.com/products.asp, a żeby kabel wyszukać w googlach to
    trzeba wpisać Dongle cable.

  • 5. Data: 2013-05-18 18:38:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" napisał w wiadomości grup
    > Router (openwrt) ma port usb, do którego zwykle wpinam konwerter
    > usb-serial i mam na nim konsolę.

    To wbij się w konsolę przez ssh, a nie wymyślasz jakieś głupoty...

  • 6. Data: 2013-05-18 21:42:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    qwerty pisze:

    > To wbij się w konsolę przez ssh, a nie wymyślasz jakieś głupoty...

    Jak się mam wbić przez ssh np. do routera ze źle konfigurowanym adresem?
    Konsola szeregowa istnieje w konkretnym celu i korzysta się z niej z
    określonych powodów. Te cele i powody nie są tu przedmiotem dyskusji...

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2013-05-18 21:48:47
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 18 May 2013 21:42:39 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Jak się mam wbić przez ssh np. do routera ze źle konfigurowanym adresem?
    > Konsola szeregowa istnieje w konkretnym celu i korzysta się z niej z
    > określonych powodów. Te cele i powody nie są tu przedmiotem dyskusji...

    Masz tego pecha, ze odpowiedzialo Ci dwoch grupowych kretynow, nie trac z
    nimi czasu :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2013-05-18 21:50:00
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > przez router będzie to chodzić. Do dzisiaj takie rzeczy tłucze m. in. firma
    > ST-Lab, zwie się toto USB2.0 D/NLINK CABLE o tu

    To prawie na pewno nie ma szans zadziałać, bo prawie na pewno nie ma w
    środku bebechów udających port COM...

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2013-05-18 22:42:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" napisał w wiadomości grup
    > Jak się mam wbić przez ssh np. do routera ze źle konfigurowanym adresem?
    > Konsola szeregowa istnieje w konkretnym celu i korzysta się z niej z
    > określonych powodów. Te cele i powody nie są tu przedmiotem dyskusji...

    To wchodzisz w trym failsafe, wchodzisz przez telnet, montujesz system plików i
    naprawiasz co popsułeś.
    Od biedy możesz jtag.

  • 10. Data: 2013-05-18 22:48:40
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Czy ktoś się spotkał z gotowym kabelkiem, który miałby z dwóch stron
    > USB, a w środku coś, co dla sprzętu wyglądałoby na dwa spięte ze sobą
    > konwertery usb-serial?.

    No i okazuje się, że produkt taki istnieje: USB Null Modem Cable 2.5m
    http://www.ftdichip.com/Products/Cables/USBtoUSB.htm

    Inne rozwiązanie też przyszło mi do głowy i ma wiele zalet - potrzebna
    jest para dwóch kabli, np:
    <http://www.amazon.co.uk/Startech-1-Port-Modem-Seria
    l-Adapter/dp/B008634VJY>
    <http://www.amazon.co.uk/Plugable-Adapter-Prolific-P
    L2303HX-Chipset/dp/B00425S1H8>
    Skręcamy śrubki w środku i mamy kabel usb-usb. Jak zajdzie potrzeba, to
    rozkręcamy i - zależnie od potrzeb - mamy do dyspozycji gniazdo COM,
    albo wtyk COM z nullmodmem. To chyba najbardziej uniwersalne
    rozwiązanie. :-)

    --
    MiCHA