  • 61. Data: 2014-07-24 13:06:06
    Temat: Re: USB pendrive pod iOS - dzis za darmo
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-24, o godz. 11:19:07
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał(a):

    > jak widac niezgodnosc z umowa nawet w przypadku przedmiotow uzywanych
    > objeta jest dwuletnim okresem odpowiedzialnosci, chyba ze uzgodniono
    > inaczej.

    Przy czym w 2012 roku Apple przegrał we Włoszech - wyrok dotyczyłcałej
    UE - sprawę o za krótką gwarancje co jest niezgodne z prawem UE.
    Podszedł do wyroku według najlepszych zasad emejzingu. Tzn uznał że
    przez pierwszy rok będzie wymieniał lub naprawiał urządzenia których
    wada ujawniła się po zakupie. Natomiast przy dwuletniej gwarancji
    ogłosił że będzie wymieniał tylko urządzenia wadliwe w chwili zakupu.
    Ciekawe kto trzyma rok nieużywane urządzenie i dopiero wtedy sprawdza
    czy nie ma wad od chwili zakupu. Te regulacje tez zostały zaskarżone
    ale z tego co pamiętam wyroku jeszcze nei wydano. Toczyła się też
    sprawa o przerzucanie przez Apple-a kosztów serwisu na sprzedawców -
    sami dawali rok a a sprzedawca musiał zgodnie z prawem UE dać dwuletnią
    gwarancję. Dla uproszczenia nie pisze o niezgodności bo w UE przepisy
    szczegółowe są różne ale nadrzędna jest 24 miesięczna odpowiedzialność
    sprzedającego.

    Zdrówko

  • 62. Data: 2014-07-24 15:34:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 13:06:06 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
> [...]
    > wada ujawniła się po zakupie. Natomiast przy dwuletniej gwarancji
    > ogłosił że będzie wymieniał tylko urządzenia wadliwe w chwili zakupu.

    IMO - do niczego wiecej go unijne przepisy nie zobowiazuja.
    Ale moze wloskie sa inne.

    > Ciekawe kto trzyma rok nieużywane urządzenie i dopiero wtedy sprawdza
    > czy nie ma wad od chwili zakupu.

    Np ja. No co, trzeba bylo wrzucic cos w koszta, a potem wcale mi sie
    nie spieszylo przelozyc komputer :-)

    Przy czym .. te nowe urzadzenia maja troche dziwnych licznikow, a
    potem klient twierdzi ze od poczatku niesprawne, a serwis widzi -
    5000h pracy, 200 ladowan, sms, pliki i e-maile z paru miesiecy.

> [...]
    > sprawa o przerzucanie przez Apple-a kosztów serwisu na sprzedawców -
    > sami dawali rok a a sprzedawca musiał zgodnie z prawem UE dać dwuletnią

    po pierwsze - jak widac to tak naprawde polroczna.
    Po drugie, ma prawo dochodzic od dostawcy, jesli tylko uznal
    niezgodnosc klienta. No chyba ze dostawca spoza UE.

    > Dla uproszczenia nie pisze o niezgodności bo w UE przepisy
    > szczegółowe są różne ale nadrzędna jest 24 miesięczna odpowiedzialność
    > sprzedającego.

    Z tytulu niezgodnosci. Chyba ze wloskie przepisy inne.

    J.

  • 63. Data: 2014-07-24 20:05:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ty z neutralnej informacji robisz właśnie potyczkę słowną. Ale po co?
    bo neutralna nie jest.

    > Przez kogo? Przez margines klientów na ogromnym rynku...
    > Jak widać nie jest to "podstawowa funkcjonalność" bo można
    > się bez niej z powodzeniem obejść.
    można się obejść bez klimatyzacji, wolności słowa....

    > W Twojej opinii... i zupełnie nie rozumiem dlaczego.
    > USB pendrive NIE JEST podstawową funkcjonalnością smartfona.
    to zależy. jeśli smartfon ma "dysk" 4 giga, nie ma gniazda micro sd,
    jest w 100% zależny od transmisji bezprzewodowej - masz racje. jeśli
    jednak kient ma wybór, czy chce mieć transfer non stop i słuchać muzyki
    przez net, ALBO miec pierdylion .mp3 ze sobą..... JAk je przegrazsz?
    FTP? sterowniki do windowsa żeby jedynym słusznym programem (350MB)
    przegrać pliki, ale tylko o takich a nie innych rozszerzeniach?

    > A co do wnioskowania "gdyby było potrzebne" - nie stosuj biało-czarnej,
    > zero-jedynkowej logiki do czegoś co ma wiele odcieni, to duży błąd.
    > Wiele cech urządzeń jakie kupujemy klasyfikujemy jako "miło byłoby
    > gdyby było, ale jak nie ma to nieszczęścia nie będzie". Teraz jaśniej? :-)
    Co do odcieni - zgoda. co do zakupów - nie. Chcemy androida, iphona, bmw
    i zawsze sobie dorobimy ideologie dlaczego.

    ToMasz

  • 64. Data: 2014-07-25 04:29:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > to zależy. jeśli smartfon ma "dysk" 4 giga, nie ma gniazda micro sd, jest
    > w 100% zależny od transmisji bezprzewodowej - masz racje.

    Wiesz jak to się nazywa co teraz zrobiłeś? Atakowanie chochoła.
    Sofizmat. Gdzie masz smartfone z pojemnością pamięc 4G
    który jest w 100% zależny od transmisji bezprzewodowej?
    Bo ja nie znam takiego. Po co wymyślasz takie bzdury?

> [...]
    > sterowniki do windowsa żeby jedynym słusznym programem (350MB) przegrać
    > pliki, ale tylko o takich a nie innych rozszerzeniach?

    Co chcesz tym samym powiedzieć?
    Że to jakiś kłopot podłączyć zainstalować na pececie iTunes
    jak masz iPhone? Chyba żartujesz...

    > Co do odcieni - zgoda. co do zakupów - nie. Chcemy androida, iphona,
    > bmw i zawsze sobie dorobimy ideologie dlaczego.

    Nie wiem skąd to bierzesz... Nie musisz nic dorabiać ani niczego
    racjonalizować... Masz kasę, kupujesz więc sobie to co Ci się podoba
    i nie musisz się przed nikim tłumaczyć dlaczego i za ile.

  • 65. Data: 2014-07-25 04:36:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Przecież ajfon to właśnie luksusowy biedafon dla upośledzonych
    > technicznie, niemający nawet tego co mają androidowe "biedafony".

    Nie wiem o czym mówisz. To co napisałeś to bełkot.
    Nieprzemyślany bełkot: "luksusowy biedafon"?
    Wydaje Ci się, że Android wymaga jakiegoś technicznego
    wykształcenia do jego używania? Chyba żartujesz...
    I w Androidzie i w iOS to jest bezmyślne klikanie na ikony.
    Nie masz czym się dowartościowywać...
    A jeśli sądzisz że Android jest "trudniejszy" w użytkowaniu
    to raczej można to śmiało uznać jako wadę a nie zaletę.

    > Biedafon też można poznać po tym, że ciągle się do niego coś "dorabia" i
    > robi z tego amajzing fjuczer, co tylko udowodniłeś inicjując ten wątek.

    Nie wiem dlaczego tak Cię ubodło gdy nazwałem "niektore
    modele z androidem które (według AL) nie powiiny ujrzec
    swiatla dziennego" biedafonami. Masz taki telefon i wziąłeś
    to do siebie?

  • 66. Data: 2014-07-25 04:46:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    > Trza mieć kabelek do telefonu a zwykle ma się go z ładowarką. Zdjęcia
    > i filmy akurat po podpięciu do kompa bez iTunes są widoczne. I tylko
    > zdjęcia i filmy. Sprawdzałem na iPhone ;-)

    Dokładnie tak. Krytykanci iPhone zagalopowali się i to nieźle...

  • 67. Data: 2014-07-25 04:46:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:lqp0eg$jdm$1@dont-email.me...

    > jestem obecnie w ciemnej dupie, czyli na pograniczu Albanii i Czarnogory.
    > Zobacz ile tu kosztuje pakiet danych internetowych.
    > Gdyby nie WiFi u gospodarzy bylbym odciety od swiata.
    > Pakiet danych moglbym wykupic - jest z 5 razy drozszy niz w Roamingu w
    > UE - bo to poza UE - wiec nawet gdyby to zdjec bym nie transferowal w ten
    > sposob, bo zbankrutowalbym ;)

    No ale skoro masz wifi u gospodarzy dla peceta, to w czym Ci
    przeszkadza użyć tego samego wifi w telefonie (iPhone) i mieć
    oba urządzenia w sieci ?

    > Wiec zkladajmy scenariusz: brak internetu/sieci.
    > Zrobiles zdjecie Iphonem, chcesz je przeslac do komputera.
    > Przedstaw prynajmniej dwa sposoby jak to zrobic majac
    > iPhona i komputer madralo ;)

    Zdumiewający jest dla mnie poziom NIEWIEDZY na temat iPhone/iOS
    u ludzi którzy go zajadle krytykują...

    Wtykam iPhone przez kabelek USB do peceta i pojawia mi się
    w My Computer przenośny dysk drive (pendrive) i w jego
    katalogu DCIM mam wszystkie zdjęcia i filmy zrobione iPhone.

    Zresztą to sztuczny problem, bo jak nie masz internetu aby
    jakoś te zdjęcia w Czarnogórze "skonsumować" to po jasną
    cholerę miałbyś je na tego peceta przenosić? Dla zabawy?

    Swoją drogą miałem podobny problem co Ty - z tym że będąc
    na nartach w Kanadzie robiłem zdjęcia/filmy aparatem Canona.
    Sytuacja była o tyle trudniejsza, że nie miałem peceta... iPhone
    był dla mnie jedynym łączem ze światem. Na szczęście i na to
    jest sposób: zamiast normalnej karty SDCard do aparatu
    kupiłem sobie przed podróżą kartę z wbudowanym wifi
    (produkt ten nazywa się EyeFi). Dzięki temu bez peceta mogłem
    "skonsumować" w iPhone zdjęcia zrobione normalnym aparatem
    podłączonym przez wifi w hotelu z internetem i wysłać zdjęcia
    z nart kolegom z iPhone bez użycia jednego grosza na
    międzynarodowe MMSy/SMSy korzystając z iMessage...

  • 68. Data: 2014-07-25 09:56:32
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-07-25 04:36, Pszemol wrote:
> [...]
    > A jeśli sądzisz że Android jest "trudniejszy" w użytkowaniu
    > to raczej można to śmiało uznać jako wadę a nie zaletę.

    definicja 'Smartfon' wg iOS mocno rozni sie od definicji 'Smartfon' wg
    Android.
    iOS masz tylko to na co Apple Ci pozwala - czyli tak nap[rawde
    wykastrowany smartfon z opcja dostepu do facebooka i aparatu abys mog
    zrobic zdjecia do niego ;)

    Android trudniejszy w uzytkowaniu?
    To zalezy kto z jakiego pulapu startuje. Jesli to Twoj pierwszy kontakt
    z rozbudowanym telefonem, nie miales nigdy palmtopa, nie masz komputera
    (a sa i tacy) to tak - to bedzie szok (zreszta kazdy wspolczesny
    telefon, czy to z iOS,Android,WP czy nawet Bada).
    Jednak jak pokazuja statystyki - nie taki diabel straszny i zobacz jaki
    system obecnie przewaza.

  • 69. Data: 2014-07-25 13:25:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 24 Jul 2014 21:36:49 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Nie wiem o czym mówisz. To co napisałeś to bełkot.
    > Nieprzemyślany bełkot: "luksusowy biedafon"?

    Przepraszam, wyraziłem się faktycznie nieprecyzyjnie: biedafon
    mający robić wrażenie luksusowego i wszystkomającego.

    > Nie wiem dlaczego tak Cię ubodło gdy nazwałem "niektore

    Nic mnie nie ubodło, rozbawiło raczej. Już ci pisałem wielokrotnie
    abyś nie dorabiał fałszywych emocji do moich wypowiedzi.

    --
    Marek

  • 70. Data: 2014-07-25 13:38:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 24 Jul 2014 21:46:34 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    > jest sposób: zamiast normalnej karty SDCard do aparatu
    > kupiłem sobie przed podróżą kartę z wbudowanym wifi

    Widzę, że podobnie jak socjalizm dumnie rozwiązujesz problemy
    niestniejące w innych systemach. Ja po prostu wkładam kartę z aparatu
    foto do telefonu, a jak karta nie pasuje to podłączam uniwersalny
    czytnik kart przez kabel usb bezpośrednio do telefonu (android
    obsługuje usb host, iphone na pewno też, skoro taki nowoczesny).

    --
    Marek