  • 41. Data: 2014-07-23 01:33:12
    Temat: Re: USB pendrive pod iOS - dzis za darmo
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-07-22 19:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "masti" lqlgp5$qnl$...@d...me

    > PenFlaszka ma ogromną przewagę nad smartfonem -- można
    > ją po prostu wpiąć do gniazda USB, podczas gdy smartfon
    > nie ma stosownego połączenia. :) A szkoda.

    ale jest pare alternatyw, np:
    1. prawie zawsze nosi sie kabelek ze soba (aby podladowac smatfona.
    miniUSB-USB. - wiec podlaczasz bez problemu

    2. jesli twoj telefon ma hub-usb: mozesz za to podlaczyc bezp USB pod
    smartfona, przegran dane ze smartfona na pendrive, dalej pendrive do
    smarfona.

    > Gdyby smartfony miały stosowne wtyczki (oczywiście wsuwane
    > w czeluści smartfonowe) żywot tradycyjnych penflaszek byłby
    > zagrożony.

    > I co z tego, skoro zazwyczaj nie można jej wyjmować w czasie
    > pracy smartfonu? Nawet jeśli ją wyjmiesz -- jak ją podepniesz
    > do gniazdka USB? Takie gniazdka (duże USB -- chyba A) są niemal
    > wszędzie -- w laptopach, telewizorach, kserokopiarkach...

    3. karte SD mozesz odinstalowac bezpiecznie podczas pracy smartfonu i ja
    wyjac (chyba, ze masz pecha i karta jest pod bateria - ale to wada
    designerska Twojego modelu ;) Laptopy maja juz od jakiegos czasu w
    standarcie czytnik kart SD (w takim czytniku zawsze trzymam wsuniety
    adapter na karty microSD, na wypadek przegrania szybko cos z telefonu,
    gdy nie mam pendriva/kabelka lub z aparau foto.

    Czyli masz powyzej przyklad 3 sposobow latwego podzielenia sie
    zawartoscia pamieci smartfonu ze swiatem.

    Inne typu BT, NFC czy internet pomijam i uwazam za oczywiste.

  • 42. Data: 2014-07-23 08:51:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jul 2014 22:48:36 +0200, elmer radi radisson napisał(a):
    > Takie historie, jak opisane to akurat blamaz i dowod na to ze producent
    > ma klientow w nosie i zaniedbuje troske o pewne minimum owej jakosci.
    > Tak samo, jak swiadczy o tym znana sytuacja z ignorowaniem przez Apple
    > europejskich regulacji dotyczacych czasu trwania gwarancji (czyli
    > mowiac wprost, jej skracanie).

    IMO - nie ma takiej regulacji.
    Te 2 lata odpowiedzialnosci za "niezgodnosc z umowa" to nie to samo co
    2 lata gwarancji.

    > Chyba ze produkty premium rozpoznaje sie
    > po arogancji producentow.

    A nie ? "Jesli pan pyta o cene, to znaczy ze pana nie stac" :-)

    J.

  • 43. Data: 2014-07-23 11:30:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-23 08:51, J.F. wrote:

    > IMO - nie ma takiej regulacji.
    > Te 2 lata odpowiedzialnosci za "niezgodnosc z umowa" to nie to samo co
    > 2 lata gwarancji.

    W UE nie ma jako takiego okreslenia 'niezgodnosc z umowa', to jest
    'gwarancja prawna'

    http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shoppi
    ng-abroad/guarantees/index_pl.htm

    I tego dotyczy ta kwestia - Apple udawalo ze taki temat nie istnieje i
    ich nie dotyczy. Za to sugerowalo uzytkownikom, ze aby byli objeci 24
    miesieczna ochrona, musza dokupic apple care.

    http://www.pcworld.pl/news/381690/Apple.zmuszone.do.
    udzielania.dwuletnich.gwarancji.w.Europie.html

    --

    memento lorem ipsum

  • 44. Data: 2014-07-23 12:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jul 2014 11:30:35 +0200, elmer radi radisson napisał(a):

    > W UE nie ma jako takiego okreslenia 'niezgodnosc z umowa', to jest
    > 'gwarancja prawna'
    > http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shoppi
    ng-abroad/guarantees/index_pl.htm

    Nasze prawo powinno byc dostosowane do dyrektyw EU, a przy ustawach
    czesto pisze ktora dyrektywe realizuja.

    Zwroc uwage na dopisek:
    "Wystarczy, że w terminie sześciu miesięcy od otrzymania towaru,
    wykażesz sprzedawcy, że zakupiony towar jest wadliwy lub niezgodny z
    opisem. Jednak w większości krajów UE po upływie tego
    sześciomiesięcznego okresu będziesz musiał udowodnić, że wada istniała
    już w chwili otrzymania towaru, na przykład przez wykazanie, że wada
    wynika ze złej jakości zastosowanych materiałów."

    Przy czym to chyba naduzycie, bo dyrektywa 99/44
    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=C
    ELEX:31999L0044

    mowi "seller should be directly liable to the consumer for the
    conformity of the goods with the contract" i

    "(17) Whereas it is appropriate to limit in time the period during
    which the seller is liable for any lack of conformity which exists at
    the time of delivery of the goods; "
    "(21) Whereas, for certain categories of goods, it is current practice
    for sellers and producers to offer guarantees on goods against any
    defect which becomes apparent within a certain period; whereas this
    practice can stimulate competition; whereas, while such guarantees are
    legitimate marketing tools, they should not mislead the consumer;
    whereas, to ensure that consumers are not misled, guarantees should
    contain certain information, including a statement that the guarantee
    does not affect the consumer's legal rights;"

    I sama dyrektywa
    2. Conformity with the contract
    1. The seller must deliver goods to the consumer which are in
    conformity with the contract of sale.
    2. Consumer goods are presumed to be in conformity with the contract
    if they:
    (a) comply with the description given by the seller and possess the
    qualities of the goods which the seller has held out to the consumer
    as a sample or model;
    (b) are fit for any particular purpose for which the consumer requires
    them and which he made known to the seller at the time of conclusion
    of the contract and which the seller has accepted;
    (c) are fit for the purposes for which goods of the same type are
    normally used;

    (d) show the quality and performance which are normal in goods of the
    same type and which the consumer can reasonably expect, given the
    nature of the goods and taking into account any public statements on
    the specific characteristics of the goods made about them by the
    seller, the producer or his representative, particularly in
    advertising or on labelling."

    Wersja polska tez osiagalna.

    I nigdzie nie widze ze "celem niniejszej dyrektywy jest zapewnienie
    jakosci produktu pozwalajacej na minimum dwa lata eksploatacji"

    IMO - jesli Apple pisze na pudelku "1 rok" gwarancji, lub w inny
    sposob informuje chetnych o tym fakcie, to jak najbardziej moze taka
    gwarancje stosowac ... i sprzedawca po roku moze sie na klienta
    wypiac.

> [...]
    > miesieczna ochrona, musza dokupic apple care.
    >
    > http://www.pcworld.pl/news/381690/Apple.zmuszone.do.
    udzielania.dwuletnich.gwarancji.w.Europie.html

    A tam link prowadzi do
    http://www.apple.com/pl/legal/statutory-warranty/

    I nadal nic nie wiadomo, moze poza:

    "Zgodnie z polskim prawem konsumenckim zakłada się, że każda wada lub
    niezgodność towaru z umową sprzedaży wykryta w ciągu 6 miesięcy od
    daty dostawy istniała w dniu dostawy. Po upływie 6 miesięcy na
    konsumenta przechodzi ciężar udowodnienia, że wada towaru lub
    niezgodność z umową sprzedaży istniała w dniu dostawy towaru."

    No i teraz wykaz ze ajfon z natury rzeczy powinien dzialac
    bezawaryjnie co najmniej 2 lata, a skoro u Ciebie przestal po 13
    miesiacach, to z winy lezacej po stronie producenta.

    Bo ze telefon kiedys sie zepsuje, to chyba wszyscy sie zgodza.
    (ha ha - siemens me45 ciagle w uzyciu, a to chyba juz ze 12 lat, a
    jesli umrze, to z braku bateryjek na rynku :-(

    J.

  • 45. Data: 2014-07-23 12:41:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2014 01:33:12 +0200, AL wrote:
    > ale jest pare alternatyw, np:
    > 1. prawie zawsze nosi sie kabelek ze soba (aby podladowac smatfona.
    > miniUSB-USB. - wiec podlaczasz bez problemu

    Kurcze, serio? W życiu nie nosiłem przy sobie kabla do telefonu...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 46. Data: 2014-07-23 12:59:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jul 2014 10:41:36 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Kurcze, serio? W życiu nie nosiłem przy sobie kabla do telefonu...

    W kieszeni tez nie ... ale ilosc tych roznych akcesoriow zmusza mnie
    do noszenia torby :-)

    Tu Pszemol dobrze pisze - kto uzywa firmowej ladowarki, ten ma kabel
    pod reka. Ale inne firmy tez to zauwazyly.
    No i taka przodujaca firma pewnie w koncu oglosi rewolucyjna ladowarke
    bezprzewodowa, i problem powroci.

    Ale przeciez nie ma problemow, mozna sobie przez Internet i iTunes
    przetransmitowac :-)

    J.

  • 47. Data: 2014-07-23 16:36:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@h...ck.polsl.pl

    > Kurcze, serio? W życiu nie nosiłem przy sobie kabla do telefonu...

    Za to kserokopiarkę czy tuner TV z NFC i BT -- widziałeś. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2014-07-23 17:51:48
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/22/2014 1:42 PM, masti wrote:
    > Dnia pięknego Tue, 22 Jul 2014 12:40:09 -0500 osobnik zwany Pszemol
    > napisał:

    [...]

    kto by pomyślał, że stateczne androidowo/windowsowe grono zareaguje tak
    histerycznie, jak applowe fanboy'e, które samo, tak wyśmiewa. widać
    ewolucja musi iść w tym kierunku. <rs>

  • 49. Data: 2014-07-23 19:39:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Fanatyczny fanboy, więc pisze z dużą przesadą... unoszą go emocje :-)

    > Niektore modele z androidem nie powiiny ujrzec swiatla dziennego.

    Dlaczego - to są po prostu współczesne biedafony...
    Nazywa się że ma androida a że go użyć nie bardzo jest jak to inna brożka.

    > iPhone jest OK, ale nie kupiłbym go, bo w mojej ocenie nie spelnie 80%
    > wymagan jakie stawiam smartfonowi (nie liczac podstawowych funkcji
    > telefonu).

    Jasne... :-)

    > Z badan wynika, ze im biedniejsze spoleczenstwo tym wieksza chec
    > posiadania iPhona i konta na facebooku ;)

    Chęć posiadania czy posiadanie? I co ma konto na facebooku z iPhone?
    Przemawia przez Ciebie jakaś ideologia anty-fejsbukowa?

  • 50. Data: 2014-07-23 19:42:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:lqmsbp$1t0$1@dont-email.me...

    > ale jest pare alternatyw, np:
    > 1. prawie zawsze nosi sie kabelek ze soba (aby podladowac smatfona.
    > miniUSB-USB. - wiec podlaczasz bez problemu

    ??? Nigdy nie noszę ze sobą kabelka.
    Kabelek jest w sypialni przy łóżku - tam się ładuje iPhone4 na noc.

    > 2. jesli twoj telefon ma hub-usb: mozesz za to podlaczyc bezp USB pod
    > smartfona, przegran dane ze smartfona na pendrive, dalej pendrive do
    > smarfona.

    I po co te kombinacje?

> [...]
    > nie mam pendriva/kabelka lub z aparau foto.
    >
    > Czyli masz powyzej przyklad 3 sposobow latwego podzielenia sie zawartoscia

    4. sposób: facebook, google+, tmblr, instagram, twitter itp, itd :-)