  • Data: 2010-10-05 18:44:26
    Temat: Re: USB a RS-232
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-04 15:42 Waldemar Krzok napisał(a):

    > No to albo FT245, jak koledzy pisali, albo, jak potrzebujesz max. 4
    > nóżek, to możesz wziąć FT232R, bo potrzebuje on tylko parę kondziorów
    > (no dwie pary ;-)). Oprócz tego masz jeszcze pełnoprawny TTL-RS232 jak
    > Bozia nakazała (który możesz ewentualnie pożenić z uC w przyszłości).
    > Mam na tym FT232R zrobione sterowanie LEDami (konkretnie 2 lasery 1mW) i
    > wszystko mieści się w normalnej wtyczce USB (oprócz laserów ;-)).

    To samo można zrobić na prostym mikrokontrolerze AVR, USB o prędkości
    LowSpeed (1,5Mb/s) realizowane programowo. W komputerze urządzenie takie
    może być widoczne jako HID albo CDC (wirtualny port szeregowy). Kosz
    całego rozwiązania znikomy (proc+gniazdko USB razem poniżej 10 zł). Dla
    porównania sam układ FT232 albo FT245 kosztuje ze 2x tyle i ma obudowę
    niemiłą dla płytek uniwersalnych.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/