  • 1. Data: 2014-10-13 14:50:14
    Temat: USB_2_LPT
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czy występuje jeszcze w przyrodzie złącze LPT na sznurku USB?

    Owszem, są przejściówki USB do DB25f, np. Manhattan 317405, ale tego
    typu "wynalazki" od ładnych już kilku lat są widziane w systemie jako
    wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-10-13 15:49:36
    Temat: Re: USB_2_LPT
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w
    :
    : Czy występuje jeszcze w przyrodzie złącze LPT na sznurku USB?
    :
    : ale są widziane w systemie jako
    : wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(
    :

    Nie wiem czy to spełnia Twoje wymagania, ale na Warszawskiej Giełdzie pod
    Stodołą widziałem onegdaj wtyczki do USB, do których można było wetknąć
    Centroniksa, i drukarka z kablem LPT była obsługiwana prawidłowo. Wtyk
    kosztował coś 19 złotych.
    Były też karty na PCI, i dawały chyba 99,99 procentową emulację portu LPT.
    Kosztowały ~ 50 złotych.

    --

    ______________
    Moje motto na dziś:

    A politycy są albo przekupni, albo (co znaaacznie gorsze!) głupi, albo, w
    najlepszym przypadku - zdecydowanie niekompetentni. I od wielu już
    dziesięcioleci wdrażają różne swoje wymysły, które prowadzą do
    marnotrawienia dobra wspólnego, i obłąkańczej alokacji środków.

    Postęp technologiczny powinien skutkować potężnym wzrostem wydajności, a w
    konsekwencji: zamożności społeczeństw. PKB powinno rosnąć ~ 10% rok, w rok!
    A pełznie na ćwierć fajerki. A wszystko to z winy nieefektywnego zarządzania
    całością.
    Głupota to, czy sabotaż?!

  • 3. Data: 2014-10-13 16:03:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-13 15:49, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > Stodołą widziałem onegdaj wtyczki do USB, do których można było wetknąć
    > Centroniksa, i drukarka z kablem LPT była obsługiwana prawidłowo. Wtyk

    Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale każda z nich jest widziana jako
    emulator drukarki, ja zaś chcę emulację LPT do obsługi starego klucza
    HASP na LPT

    > Były też karty na PCI, i dawały chyba 99,99 procentową emulację portu LPT.
    > Kosztowały ~ 50 złotych.

    Kart też jeszcze kilka mam ze starych zapasów ;)

    Ale tu chodzi o laptopa.

    Technicznie jest to do podpięcia, ale nie opłaca się - za dużo babraniny
    w bebechach, żeby z laptopa "wyjąć" magistralę PCI.
    To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację
    dokującą ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-10-13 18:59:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-13 o 16:03, Adam pisze:
> [...]
    > To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację
    > dokującą ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.
    Jak laptop ma miejsce na kartę PCImcia lub PCIexpress to problem mały -
    są karty w pełni dające LPT (oraz często COM) czysto sprzętowy,
    podpinane przez PCIexpress-card (rozmiar 34/54). Tylko 10x sprzawdź przy
    zakupie konkretną kartę i jej czipset, bo są też "karty" pciexpress z
    lpt albo com, które ze złącza pciexpress tak naprawdę wykorzystują tylko
    USB - a dalej to sam wiesz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-10-15 00:27:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2014-10-13 14:50, Adam wrote:
> [...]
    > typu "wynalazki" od ładnych już kilku lat są widziane w systemie jako
    > wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(

    Jak najbardziej są i mam jedno takie, kupione rok temu na Allegro. Tyle
    że leży na działce, więc nie powiem jak dokładnie nazywa się typ. Chodzi
    na nim stara drukarka HP LJ 2200 podpinana pod gniazdo USB laptopa. Będę
    tam w weekend i mogę popatrzeć.

    Piotr

  • 6. Data: 2014-10-15 00:59:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-15 00:27, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > że leży na działce, więc nie powiem jak dokładnie nazywa się typ. Chodzi
    > na nim stara drukarka HP LJ 2200 podpinana pod gniazdo USB laptopa. Będę

    Jak nie zapomnisz, to pamiętaj ;)

    Tak, jak pisałem - potrzebuję, aby w systemie było widziane jako LPT a
    nie "wirtualna drukarka".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-10-18 11:28:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Tak, jak pisałem - potrzebuję, aby w systemie było widziane jako LPT a
    > nie "wirtualna drukarka".

    Sorry, jednak okazało się, że zgłasza się jako "uniwersalna drukarka USB".

    Piotr

  • 8. Data: 2014-10-19 20:57:35
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w
    :W dniu 2014-10-13 15:49, (c)RaSz pisze:
    : > (...)
    :
[...]
    : >
    :
[...]
    : (...)
    :

    Jakoś tak zerknąłem tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontroler_(informatyka)

    -- zobacz zdjęcia. Na końcu jest "Kontroler portu Centronics na złączu
    PCI -- no ale ten zdyskwalifikowałeś, bo "nie do laptopa". Ale pierwsza od
    góry fotka przedstawia Kontroler USB na złączu PCMCIA -- co naprowadziło
    mnie na myśl, że powinieneś poszukać "Kontrolera portu Centronics -- na
    złączu PCMCIA! Lub na złączu Express Card.
    Choć nie mam zielonego pojęcia, czy kiedykolwiek takie były. No ale kieszeń
    na PCMCIA w owym laptopie chyba masz?

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 9. Data: 2014-10-19 22:51:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-13 o 14:50, Adam pisze:
> [...]
    > typu "wynalazki" od ładnych już kilku lat są widziane w systemie jako
    > wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(

    Masz tam expresscard?
    http://www.stappenmotor.nl/Images/CNC%20ExpressCard/
    CNC%20ExpressCard.jpg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2014-10-20 11:04:47
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-10-13, o godz. 16:03:50
    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale każda z nich jest widziana
    > jako emulator drukarki, ja zaś chcę emulację LPT do obsługi starego
    > klucza HASP na LPT

    Z tym niestety będziesz miał problem - czasami do konkretnego klucza
    udaje się dobrać przejściówkę droga eksperymentu. Niestety bardzo
    często soft oczekuje że klucz HASP będzie pod określonym adresem i IRQ.
    Konkretnie:

    LPT1: I/O port 0x3BC, IRQ 7
    LPT2: I/O port 0x378, IRQ 7
    LPT3: I/O port 0x278, IRQ 5

    Niestety te przejściówki emulują porty o całkiem innych adresach i
    przerwaniach więc często jedyna droga to niestety sprzęt z pełnym
    fizycznym portem.

    Inna rzecz to kontakt z producentem oprogramowania i wymiana klucza na
    taki na USB. Niestety często to niemożliwe bo albo producent nie
    istnieje, albo nigdy nie było wersji klucza na USB>

    > To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację
    > dokującą ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.

    Sprawdź adresy i przerwania w porcie w takiej stacji - też często są
    niestandardowe.

    Zdrówko