    From: Xian Mi Mao <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: 'UPSCALING' w tunerach SAT?
    Date: Tue, 7 Dec 2010 01:28:20 -0800 (PST)

    On Dec 7, 1:32 am, "[MF] PL" <s...@w...pl> wrote:
    > A skąd Ci przyszło do głowy, że odtwarzacze podwyższają rozdzielczość z
    > SD do fullHD?

    A bo wiesz, reklamy krzyczą, że jest tam jakiś ZAAWANSOWANY
    algorytm ;)

    > Żaden odtwarzacz nie dołoży szczegółów do wyświetlanego
    > obrazu.

    Tak uważasz? A może dołoży? Tak czysto teoretycznie to czytałem o
    zastosowaniu do tego choćby sieci neuronowych. Odpowiednio wyuczone
    potem potrafią "Z WYCZUCIEM" właśnie dorobić szczegóły na podstawie
    kontekstu całości obrazu. Jak chcesz to możesz sobie wyobrazić, że
    Twoje ośrodki wzrokowe Twojego oka postepują dokładnie tak samo.
    Inaczej być nie może gdyż ludzkie oko jednorazowo patrzy tylko na
    malutki punkcik którym omiata (nieregularne "skanuje") pole widzenia -
    a w ośrodkach wzrokowych jest to wszystko rekonstruowane w spójny
    obraz dający złudzenie "statycznego".

    > Co najwyżej przeskaluje go i zastosuje jakieś "polepszacze".

    O właśnie - co za "polepszacze"? Przyjrzyjmy się temu bliżej. Znasz
    bliższe szczegóły? Bo to może być clue zagadnienia.