  • 11. Data: 2009-02-16 21:15:09
    Temat: Re: UPS wpiety w instalacje elektryczna przez gniazdko
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    hatson pisze:
    > Witam.
    > Jest sobie mala instalacja elektryczna w garazu z licznikiem. Wysiadl
    > niestety prad na ladnych pare tygodni bo padl jakis kabel w ziemi.
    > Potrzebuje bardzo pilnie tam pradu 230V, gdyz robie sobie tam zdjecia
    > przedmiotow wystawianych na aukcjach i mam tam podlaczone dwie zarowki
    > blyskowe, ktore laduja sie z sieci.
    > Wpadlem na pomysl, ze kupie jakis maly UPS, naladuje go sobie w domu i wepne
    > go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel z
    > wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

> [...]
    ups z zimnym startem wyjdzie Cię... sam sprawdź. Sprawdź jaki masz pobór
    mocy z odbiorników, i zastanoł sie nad przetwornica 12V-230V. PRzyda
    sie przy innych okazjach i kosztuje 1/3 ceny. Pozatym nieużywana
    przetwornica sie nie zniszczy, nieuzywany UPS - tak ( w sensie
    akumulatory zdechną)
    Każda "kombinacja kabelkowa" prędzej czy póżniej spowoduje problemy i ból.

    ToMasz

    Ja kiedyś takim "kabelkiem" podłączyłem silniczek 9VDC do 220VAC. Miałem
    wtedy 4 lata, a do dzisiaj pamiętam.

  • 12. Data: 2009-02-19 21:02:57
    Od: "hatson" <h...@p...de>

    > Ja kiedyś takim "kabelkiem" podłączyłem silniczek 9VDC do 220VAC. Miałem
    > wtedy 4 lata, a do dzisiaj pamiętam.

    Witam.
    Obeszlo sie bez kabelkow i innych zakupow. Przenioslem graty chwilowo do
    mieszkania i mimo sprzeciwow, poradzilem sobie.
    Ja tez mam takie traumatyczne przezycia z pradem w pamieci.
    W podstawowce, gosciu na ZPT pokazywal jak pojawia sie iskra miedzy dwoma
    elektrodami, gdy sie je przybliza do siebie.
    Mial to podlaczone do akumulatora.

    Ja postanowilem zrobic cos podobnego w domu, a ze transformatorek od kolejki
    H0 przegrzewal sie, stwierdzilem, ze
    220V z gniazdka bedzie lepszym rozwiazaniem. No i ....

    Pozdrawiam
    Pawel