  • 1. Data: 2009-02-15 21:16:44
    Temat: UPS wpiety w instalacje elektryczna przez gniazdko
    Od: "hatson" <h...@p...de>

    Witam.
    Jest sobie mala instalacja elektryczna w garazu z licznikiem. Wysiadl
    niestety prad na ladnych pare tygodni bo padl jakis kabel w ziemi.
    Potrzebuje bardzo pilnie tam pradu 230V, gdyz robie sobie tam zdjecia
    przedmiotow wystawianych na aukcjach i mam tam podlaczone dwie zarowki
    blyskowe, ktore laduja sie z sieci.
    Wpadlem na pomysl, ze kupie jakis maly UPS, naladuje go sobie w domu i wepne
    go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel z
    wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2009-02-15 21:27:36
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Wpadlem na pomysl, ze kupie jakis maly UPS, naladuje go sobie w domu i wepne
    > go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel z
    > wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    Jak zamiast zera wepniesz fazowy to na bolcach bedzie faza, poza tym
    moze elektrownie zasilic przy okazji. No chybba, ze jakis pracownik
    akurat bedzie zarabial uszkodzony kabel to bedzisz mial faceta na
    sumieniu :)

    Jingiel

  • 3. Data: 2009-02-15 21:30:12
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel z
    > wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    Pokoju nie masz?
    Kup sobie namiot bezcieniowy.
    Po co wpinać w instalację, skoro można użyć rozgałęźnika.

    zyga

  • 4. Data: 2009-02-15 21:39:51
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > wepne go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel
    > z wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    1. Jest aktualnie dyskusja o że nie każdy UPS wystartuje bez sieci, ale w
    twoim przypadku to
    mógłbyś włączyć go w domu i zanieść do garażu.

    2. Możesz sobie kupić przetwornicę samochdową 12V-230V - może się przyda

    3.Ja bym taki przewód z wtyczkami i takie podłączenie to tobie bardzo
    odradzał, od takich
    nietypowych wynalazków to ludzie giną - serio.

    a) Wcześniej czy później, za rok, ty albo inny domownik, dziecko lub
    sąsiad weźmie
    ten przewód zostawiony na wszelki wypadek(a nie?) do ręki z
    wtyczką z drugiej strony podpiętą do sieci......

    b) włączysz przetwornicę bez wpiętego obustronnie kabla albo wypniejsz
    przewód zanim odłączysz od prądu ups...

    Wtyczka z założenia ma być bez napięcia a do gniazdka palec nie
    wejdzie.....

    Technicznie to jeśli ups nie będzie do masy podpięty i mocą podoła to to
    będzie działać.

    zbyszek

  • 5. Data: 2009-02-15 21:40:21
    Od: "hatson" <h...@p...de>

> [...]
    > elektrownie zasilic przy okazji. No chybba, ze jakis pracownik akurat
    > bedzie zarabial uszkodzony kabel to bedzisz mial faceta na sumieniu :)

    Dobra, smiej sie :) ale dla mnie to powazna sprawa i nie mam pomyslu jak to
    rozwiazac.
    Nie mam pojecia, czy np. licznik
    sie nie spierdzieli albo cos w tym stylu. Bezpiecznik oczywiscie
    wykrecilem, ten glowny.
    Te zarowki biara tylko prad przy ladowaniu i trwa to kilka sekund.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 6. Data: 2009-02-15 21:48:19
    Od: "hatson" <h...@p...de>

    "zbyszek" <z...@o...eu> schrieb im Newsbeitrag

    > 1. Jest aktualnie dyskusja o że nie każdy UPS wystartuje bez sieci, ale w
    > twoim przypadku to
    > mógłbyś włączyć go w domu i zanieść do garażu.

    To wlasnie mialem na mysli.

    > 2. Możesz sobie kupić przetwornicę samochdową 12V-230V - może się przyda

    No tez o tym myslalem ale temat wpiecia w instalacje pozostaje, a UPS sie
    przyda.

    > 3.Ja bym taki przewód z wtyczkami i takie podłączenie to tobie bardzo
    > odradzał, od takich
    > nietypowych wynalazków to ludzie giną - serio.

    No tu masz racje. Lepiej dmuchac na zimne. Tam jednak oprocz mnie,
    nikt sie nie pojawia. Dzieci trzeba trzymac od pradu z daleka, maja rozne
    pomysly
    i nie potrzebny im kabel z dwoma wtychkami, zeby cos wykombinowac.

    Jutro pojade po UPS i wyprobuje.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2009-02-15 23:58:37
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    > To wlasnie mialem na mysli.

    To znaczy, że wystartujesz go w domu i pracującego
    przeniesiesz do garażu?

    > No tez o tym myslalem ale temat wpiecia w instalacje pozostaje, a UPS sie
    > przyda.
    To chyba by było lepszym rozwiązaniem

> [...]
    > pomysly
    > i nie potrzebny im kabel z dwoma wtychkami, zeby cos wykombinowac.

    A nie lepiej te żarówki byłskowe podłączyć bezpośrednio do UPS-a?
    Tylo chcesz UPS-a dopiąć drugą stroną do sieci :-) ?

    Tadek

  • 8. Data: 2009-02-16 08:16:53
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    hatson <h...@p...de> wrote:

> [...]
    > go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel z
    > wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    Podłącz żarówki normalnie do UPSa przez rozgałęziacz. To co koledzy piszą
    o bezpieczeństwie to nie przesada.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 9. Data: 2009-02-16 08:18:05
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    Użytkownik "hatson" <h...@p...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > wepne go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel
    > z wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    Zamiast robić takie niedopuszczalne rzeczy z kablem podłącz poprostu
    przedłużacz (listwę) do ups a do niej błyskotki - wtedy będzie ok.
    -
    Dus

  • 10. Data: 2009-02-16 13:07:21
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hatson pisze:
> [...]
    > go w instalacje w garazu do gniazdka, przygotowujac wczesniej kabel z
    > wtychkami z dwoch stron. Czy to zadziala ? Czy nie popale czegos ?

    moze głupie pytanie
    ile masz z domu do garażu?

    moze normalny przedłużacz kup, wyjdzie taniej niz ups z zimnym startem

    michal