  • 11. Data: 2010-07-26 11:54:45
    Temat: Re: UPS i różnicówka
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Lip, 13:44, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > Nie. Pisałem o bypassie. Taki bez bypassa to najwyższa półka.

    Dlatego pisałem o zwyczajnym, ale w czasie podtrzymania, bądź
    niezwyczajnym, bez bypassu.

    > Zgaduję... ale masz najprawdopodobniej UPSa z przełączaniem.
    > Przecież to nie jest trudno zmierzyć.

    Oczywiście, ale on póki co niepodłączony jeszcze (i z różnych względów
    to nie takie proste, żeby to sprawdzić od jednego strzału), dlatego
    drążę temat teoretycznie.

    J.

  • 12. Data: 2010-07-26 12:06:39
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nie. Pisałem o bypassie. Taki bez bypassa to najwyższa półka.

    Dlatego pisałem o zwyczajnym, ale w czasie podtrzymania, bądź
    niezwyczajnym, bez bypassu.

    Zwyczajne mają najczęściej przełączany tylko jeden przewód.

    Dokumentacji nie ma do niego?

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2010-07-26 12:26:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Lip, 14:06, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > Zwyczajne mają najczęściej przełączany tylko jeden przewód.

    Acha... ok, to dużo wyjaśnia.

    > Dokumentacji nie ma do niego?

    Nie, to staruszek uratowany przeze mnie od złomowania. Bezpośrednio od
    APC wycyganiłem ksero starej papierowej instrukcji, ale to jest tylko
    manual. I to w dodatku pisany na amerykański rynek, więc jest tam
    mnóstwo komiksowych informacji o tym, że nie należy wkładać penisa do
    gniazdka z tyłu obudowy, a otwory wentylacyjne nie służą do
    przechowywania ołówków, a z konkretów - jedynie zupełnie podstawowe
    rzeczy. Nawet wydawałoby się tak podstawowa sprawa dla UPSa, jak "ile/
    przez ile" nie jest podana wprost, a w formie idiotycznej tabelki, w
    której kolejnych wierszach są opisy podłączonego sprzętu, sumaryczny
    pobór mocy i prognozowany czas podtrzymania.

    J.

  • 14. Data: 2010-07-26 12:40:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ale tylko podczas pracy z akumulatora!

    No właśnie al czy taki smartups1400 jaki mam w nim przetworka chodzi nonstop
    nawet gdy jest napięcie w sieci i jeszcze "moduluje" skokowo napięcie
    wyjściowe tak aby utrzymywało się na poziomie 230V w zakresie napięć
    wejsciowych w pewnej tolerancji (bodaj 186-254V) a dopiero przekroczenie
    wartości tolerancji lub zanik całkowity oznacza przejście na tryb
    akumulatorowy. Więc myślę że w moikm UPSie trafo działa nonstop jako
    seperator galwaniczny.

    Marek

  • 15. Data: 2010-07-26 13:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w
    >Jak pisałem, wydaje mi się, że nie widziałem wewnątrz żadnego
    >dużego
    >przekaźnika, ale upewnię się jeszcze.

    Bo on ma byc maly, zeby sie szybko przelaczal :-)

    >Skupmy się jednak na UPSie w czasie podtrzymania (bądź takim, w
    >którym
    >przetwornica pracuje cały czas). Czy Ty wraz z Romanem uważacie,
    >że
    >cała wtórna strona UPSa wisi "w powietrzu", jak w transformatorze
    >separującym? No cóż, jeśli tak jest, to bardzo by mi to pasowało z
    >różnych przyczyn.

    A gdzie ma byc podlaczona ? Jednym koncem pod PE, czy odczepem na
    srodku uzwojenia ?

    J.

  • 16. Data: 2010-07-26 13:33:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Lip, 15:07, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A gdzie ma byc podlaczona ? Jednym koncem pod PE, czy odczepem na
    > srodku uzwojenia ?

    Nie zastanawiałem się nad tym dogłębnie, ale zdaje się, że, obie te
    sytuacje byłyby przeciez możliwe.

    Nic, poskładam go niedługo do kupy, włączę go wtedy przez różnicówkę i
    zobaczę, co będzie po wymuszeniu upływu...

    J.

  • 17. Data: 2010-07-26 13:39:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zanik całkowity oznacza przejście na tryb akumulatorowy. Więc
    > myślę że w moikm UPSie trafo działa nonstop jako seperator

    Mam watpliwosci czy on nalezy do rodziny "on-line". Raczej nie.
    A to co piszesz, to jest AVR lub Smart-boost - czyli przetwornica
    chodzi caly czas, ale tylko dodaje do napiecia w sieci drobny
    kawalek.

    Zajrzyj do dokumentacji - bedzie podany czas przelaczenia zasilania
    czy nie :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-07-26 13:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2k36d$tcs$1@news.onet.pl...

> [...]
    > kawalek.
    > Zajrzyj do dokumentacji - bedzie podany czas przelaczenia

    I nie podaja mu "Efficiency at full load". A dla takiego
    SURTA1500XL podaja 89%.

    J.

  • 19. Data: 2010-07-27 00:46:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    w.googlegroups.com...

    > Niezależnie od tego jednak pytanie pozostaje aktualne, najwyżej z
    > ograniczeniem do stanu podtrzymania: czy strona wtórna UPSa ma
    > galwaniczne połączenie z PE, a tym samym, czy przebicie na
    > podtrzymywanym przez UPSa urządzeniu do jego uziemionej obudowy będzie
    > miało którędy zamknąć obwód?

    Można miernikiem sprawdzić, czy kołek PE w gniazku UPS-a ma połączenie z
    kołkiem PE we wtyczce UPS-a.

  • 20. Data: 2010-07-27 07:30:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 27 Lip, 02:46, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    >     Można miernikiem sprawdzić, czy kołek PE w gniazku UPS-a ma połączenie z
    > kołkiem PE we wtyczce UPS-a.

    To wiem, że ma (jakżeżby zresztą mogło być inaczej, PE to PE), ale to
    nic nie zmienia w temacie odizolowania od tegoż PE (bądź nie) strony
    wtórnej.

    J.