    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS i różnicówka
    Date: Mon, 26 Jul 2010 03:04:11 -0700 (PDT)

    On 26 Lip, 11:35, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > Te najczęściej spotykane mają przekaźnik przełączający zasilanie wyjścia.
    > W stanie czuwania linia zasilania sieci jest bezpośrednio na wyjściu UPSa.

    Mam starego, dość sporego APC "Back-UPS 1200VX" i co prawda nie dam
    głowy, ale wydaje mi się, że jak robiłem mu oględziny w ramach jego
    ożywiania, nie było tam żadnego przekaźnika spinającego wyjścia na
    krótko, ale zwrócę na to uwagę, dzięki za nakierowanie.

    Niezależnie od tego jednak pytanie pozostaje aktualne, najwyżej z
    ograniczeniem do stanu podtrzymania: czy strona wtórna UPSa ma
    galwaniczne połączenie z PE, a tym samym, czy przebicie na
    podtrzymywanym przez UPSa urządzeniu do jego uziemionej obudowy będzie
    miało którędy zamknąć obwód?

    J.