  • Data: 2009-10-20 15:03:13
    Temat: Re: UPS do pieca CO
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1738.00000016.4adcc539@newsgate.onet.pl...

    > Jeżeli demolka kotłowni to znaczy, że ktoś źle wymyślił odpływ z zaworu
    > bezpieczeństwa. należałoby go wyprowadzić np. na zewnątrz.
    >
    > Mniemam, że kolega ma piec z podajnikiem i dmuchawą.
    > A zatem jeżeli braknie prądu to podajnik nie podaje paliwa, a dmuchawa nie
    > dostarcza należytej ilości tlenu.

    Nie może kolega tego mniemać :P
    Nie mam podajnika (cały wsad się
    pali). Odprowadzeń z zaworów
    bezpieczeństwa nie mam jeszcze
    sensownie wyprowadzonych, bo
    dom został zamieszkany "przedwcześnie".
    Czyli zadziałają na podłogę z kratką
    ściekową. Tak czy inaczej z oczywistych
    przyczyn wątek dotyczy sprawy: "co
    zrobić aby nie musiały zadziałać".
    Zawór zwrotny obejściowy pompy też
    mam, ale praca na samej konwekcji
    jest za wolna jak jest bardzo dużo wsadu.
    Obawiam się, że grawitacyjny przepływ
    może być za słaby. Robiłem próby i wychodzi
    z nich, że jak jest bardzo doładowany piec
    to obejście może nie dać rady.

    Tak czy inaczej wyczaiłem jeszcze jeden
    sposób. Pompa ma 3 prędkości. Na drugiej
    bierze tylko 45W a jej wydajność wystarcza.
    W związku z tym mój UPS z akumulatorem 34Ah
    wytrzyma już ponad 6h. I to chyba załatwia
    sprawę :).

    Wszystkim za wypowiedzi w wątku serdecznie
    dziękuję, a teoretykom radzę wypowiadać się
    tam gdzie mają praktykę :P. Wtrysku wody,
    azotu i CO2 jednak nie zastosuję, a gotujący
    się piec MOŻNA jednak uszkodzić mimo zabezpieczeń
    i powinno się zagotowania unikać.

    --
    Yozwig