  • 1. Data: 2010-09-04 13:03:31
    Temat: UPS 12V z 2 wejsciami i 1 wyjsciem
    Od: pw <p...@g...com>

    Witam,
    Poszukuje UPS o nastepujacych parametrach:

    wejscie1: 12V DC
    wejscie2: 16 lub 17V, lub dowolne inne napiecie, takie aby wystarczalo
    do ladowania AKU SLA 12V

    wyjscie: 12V DC

    wiekszosc UPS maja zasilacz rzedu 15-17V tak aby mozna bylo ladowac AKU,
    niestety wada jest taka ze na wyjsciu uzyskujemy dwa rozne napiecia, a
    jesli potrzebujemy rownego 12V DC wtedy musimy stosowac dodatkowe konwertery

    pomyslalem wiec aby urzyc dwoch zasilaczy jednego o wyzszym napieciu do
    ladowania AKU, drugiego zwyklego 12V do przekazywania bezposrednio na OUT

    spotkal, ktos z was takie gotowe plytki?

  • 2. Data: 2010-09-04 13:06:40
    Temat: Re: UPS 12V z 2 wejsciami i 1 wyjsciem
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/04/2010 03:03 PM, pw wrote:
> [...]
    > ladowania AKU, drugiego zwyklego 12V do przekazywania bezposrednio na OUT
    >
    > spotkal, ktos z was takie gotowe plytki?

    albo jedno wejscie 12V DC tylko aby UPS mial przetwornice "Step Up" do
    ladowania AKU ..

  • 3. Data: 2010-09-04 16:42:48
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "pw" <p...@g...com> wrote in message
> [...]
    >
    > pomyslalem wiec aby urzyc dwoch zasilaczy jednego o wyzszym napieciu do
    > ladowania AKU, drugiego zwyklego 12V do przekazywania bezposrednio na OUT

    To nie jest UPS jeno zasilanie buforowe.

    > spotkal, ktos z was takie gotowe plytki?

    Dla 2 diod na krzyz nie warto sie w plytki bawic. Jesli nie ma szczególnych
    wymagan, zagadnienie jest trywialne. Szukaj goglem "zasilanie buforowe", czy
    cus w ten desen.

  • 4. Data: 2010-09-04 16:57:04
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/04/2010 06:42 PM, PcmOL wrote:

    > "pw" <p...@g...com> wrote in message

    > To nie jest UPS jeno zasilanie buforowe.

    a mozesz mi wyjasnic czym sie rozni UPS od zasilacza buforowego?

  • 5. Data: 2010-09-04 16:58:56
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/04/2010 06:42 PM, PcmOL wrote:

    > Dla 2 diod na krzyz nie warto sie w plytki bawic. Jesli nie ma
    > szczególnych wymagan, zagadnienie jest trywialne. Szukaj goglem
    > "zasilanie buforowe", czy cus w ten desen.

    no nie wiem, czy to takie trywialne, chyba zapomniales wziasc pod uwage
    jeszcze dwu etapowej ladowarki ...

  • 6. Data: 2010-09-04 17:39:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "pw" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > no nie wiem, czy to takie trywialne, chyba zapomniales wziasc pod uwage
    > jeszcze dwu etapowej ladowarki ...

    Jakiej "dwuetapowej"?
    O co chodzi?
    Do auta to chcesz?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-09-04 18:35:26
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/04/2010 07:39 PM, Irokez wrote:
    > Uzytkownik "pw" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Jakiej "dwuetapowej"?
    > O co chodzi?
    > Do auta to chcesz?

    http://www.mini-box.com/picoUPS-100-12V-DC-micro-UPS
    -system-battery-backup-system?sc=8&category=1264

    http://resources.mini-box.com/online/PWR-PicoUPS-100
    /PWR-PicoUPS-100-manual.pdf

    "Two Step Charger" str2

    to nie sa tylko dwie diody, dochodza mosfety i trzeba czyms je sterowac ...

  • 8. Data: 2010-09-04 19:05:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    /PWR-PicoUPS-100-manual.pdf

    > "Two Step Charger" str2
    >
    > to nie sa tylko dwie diody, dochodza mosfety i trzeba czyms je sterowac

    No to masz gotowe plytki. .
    Wedlug tego co napisales na pocztatku to ta plytka to zalatwia:
    - kupujesz ja i masz zasilacz/ladowarke aku z 15-17 volt
    - robisz do tego jedno wejscie
    - do drugiego dajesz po prostu 12V
    - robisz jedno wyjscie z którego dajesz kabelek to tej plyty glównej
    - do której wpinasz to
    http://www.mini-box.com/PicoPSU-120-WI-25-12-25V-DC-
    DC-ATX-power-supply

    i to by bylo na tyle

    Inna wersja - okazuje sie ze ta plyta ma w sobie stabilizatory i 14V zamiast
    12 nie robi na niej wrazenia, wtedy nie trzeba PicoPSU. No ale tajemniczy
    jestes i nadal nie wiadomo o co biega.
    UPS'a stabilizowanego 12V z wejsciem 12-18V nie widzialem.

    --
    Irokez