eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipUKE + regulacja rynkuRe: UKE + regulacja rynku
  • Data: 2011-04-05 16:45:43
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11.03.2011 08:34, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "kyob"
    >> Wolny rynek w naszym kraju nie istnieje, bo już dawno został zabity
    >> przez regulacje i inne biurokratyczne twory.
    >
    > OK. Załóżmy, że zamiast restrukturyzacji PKP i innych tego typu gier
    > i zabaw terenowych, które działy się i dzieją, nagle w roku 1990 po
    > prostu przekształciliśmy całe PKP, jak stało w jedną dużą firmę
    > prywatną i uwolniliśmy rynek. Napieraj - gdzie chcesz położyć tory
    > i postawić dworce konkurencyjnych przewoźników (bo przeciez nikt
    > rozsądny konkurencji na własne tory nie wpuści, więc infrastrukturę
    > trzeba swoją budować)? I za co?
    >

    I co może przyszły by firmy z zachodu. Płaciłby za korzystanie z torów i
    stacji (tak jak to jest na lotniskach - tzw. opłaty lotniskowe).
    A po polskich torach jeździłby normalne pociągi. A nie rzęchy do których
    co roku z naszych podatków trzeba dopłacać.

    Wracając do infrastruktury.
    No i załóżmy, że przez 10lat ktoś tak małymi kroczkami budował i coś
    osiągnął.
    Odkładał zbierał, ciułał.

    Przychodzi UKE i mówi - tu macie 20 włókien wolnych to musicie
    udostępnić 1 włókno za 20 zł/mc firmie XYZ która dopiero powstała, Bo
    ona jest mała i nie ma pieniędzy, a chce świadczyć usługi. A ponieważ
    jest mała to jeszcze każdy twój klient niech płaci jej 1 zł mc. (utopia
    ? nie przykład stawek MTR na połączenia do PLAY)

    OK. Ale ciebie utrzymanie i amortyzacja itp. kosztuje dużo więcej np.
    200 zł za włókno.

    W tym przykładzie PKP może być TPNET.
    Gdzie większość infrastruktury była budowana za Państwowe pieniądze -
    naszych rodziców oraz naszych własnych.
    Uważam, za obowiązek ustawowy dostępu do tych zasobów. Za opłatą, ale
    dostępu.
    PKP - jak kogoś stać na lokomotywę i wagony też powinien mieć możliwość
    świadczyć usługi i budować perony tam gdzie jest to ekonomicznie
    uzasadnione (a nie politycznie - patrz Włoszczowa). Wszystkie dobre
    pomysły by działały, bezsensowne by upadły.

    Ale tam gdzie wchodzimy w prywatną własność i chcemy robić ją społeczną
    to już jakoś tego nie widzę.

    Nic dziwnego, że Ci co nic nie mają małe ISP czekają na takie
    rozwiązania jak na zbawienie.
    Ci co mają już coś wybudowane - boją się jak przysłowiowy "diabeł
    święconej wody".
    Bo nikt nie wie co przyniesie np. osławiona inwentaryzacja i komu tak
    naprawdę ma służyć.

    Darek






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: