  • Data: 2011-03-11 09:57:26
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-11 10:45, Grzegorz Staniak pisze:
    > To nie jest kwestia "utrudniania" jednym dla dobra drugich.
    > Chodzi ogólnie o działanie rynku -- "utrudniona" ma być tylko
    > dezinformacja, bo rynek bez odpowiedniej informacji ulega degeneracji.

    Słucham i nie mogę uwierzyć. Wszystkie EKSPERCKIE regułki na rynkach się
    nie sprawdzają, masz swoje Noblowskie wywody, pamiętaj jednak, że takie
    eksperymenty doprowadziły do wielkiej RECESJI, która jest wynikiem
    takich pseudo naukowych spekulacji potrzebami konsumentów.

    > Jeśli chodzi o ISP, to też odniosą korzyści: dzisiaj nie wejdziesz
    > na rynek z usługą lepszą ale droższą, bo nie ma jasnego kryterium
    > jakości -- ludzie nie wiedząc co _naprawdę_ jest lepsze nie zaryzykują
    > przepłacania. Zauważ, że nie ma tego problemu z łączami operatorskimi:
    > nie musisz się zastanawiać czy za określoną cenę naprawdę dostaniesz
    > 100 Mb/s więcej. Kupujesz, mierzysz, w razie nietrzymania parametrów
    > wymagasz. Jeśli jakieś bezstronne kryterium tego _co_ naprawdę kupuje
    > będzie miał też użytkownik końcowy, więcej będzie takich, którzy zechcą
> [...]

    W Polsce nie masz takiego wyboru ISP, żebyś mógł założyć powodzenie tego
    optymistycznego dla klienta planu.
    Tutaj chodzi o to, żeby rzetelnie informować klientów o parametrach
    usługi i w moim odczuciu uderzy to w oferty GSM i CP, bo tam właśnie w
    reklamach oszukuje się klientów.
    Należy dać klientom możliwość weryfikacji parametrów, ale nie wolno
    dawać im wolnej ręki, która doprowadzi do "widzimisię" a przez to mali
    ISP dostaną po kieszeni - a pamiętaj ja dzisiaj inwestuje w światłowody
    w miejscowościach w których ekonomicznie nie ma to żadnego prawa bytu...
    Jak klienci zaczną bezpodstawnie negować jakość moich usług to zamiast
    zajmować się rozwojem będę udowadniał, że to ja mam racje. A to wszystko
    doprowadzi do podwyżki cen - błędne koło...

    Dlatego jeszcze raz powtarzam, wszystkie IDEALISTYCZNE MRZONKI odłóżmy
    do czasu kiedy każdy klient będzie miał do wyboru światło w domu od
    kilku co najmniej dostawców, a teraz skupmy się na jakimś sensownym
    kompromisie i dalszym rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w naszym
    kraju, bo jak tak dalej pójdzie to rodzime firmy ISP zaczną inwestować
    za granicą zamiast w PL.

    --
    Bartłomiej Borkowski
    BORKOW.ORG PPHU, b...@b...org