eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTypowe zachowanie rowerzystówRe: Typowe zachowanie rowerzystów
  • Data: 2013-06-24 15:23:44
    Temat: Re: Typowe zachowanie rowerzystów
    Od: johnkelly <s...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-06-24 14:12, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Sun, 23 Jun 2013, johnkelly wrote:
    >
    >> W dniu 2013-06-23 15:08, m4rkiz pisze:
    >>
    >>> do zdazenia nie doszlo dlatego ze prawo nie nakazuje jazdy w kamizelce
    >>> tylko dlatego ze ten kto 'tam' i 'tak' jechal (mam na mysli rowerzyste
    >>> o ile faktycznie byl nieoswietlony i na srodku jezdni )
    >>> najprawdopodobniej jest idiota nie potrafiacym zastanowic sie nad
    >>> skutkami swoich dzialan
    >>
    >> Chwila. A kierowca busa "wykonującego unik" to z myślenia jest
    >> zwolniony? Wyciągasz daleko idące wnioski z fragmentarycznych danych?
    >
    > Wlaśnie w tym problem, że nie mamy podstawowej informacji: czy
    > kierowca busa WIDZIAŁ te rowery i (jednak) chciał wyprzedzać,
    > skądinąc licząc że ten z przeciwka zjedzie mu na pobocze
    > (na zdjęciu nie widać czy tam jest jakiś rów itp), czy nie widział
    > "bo nie mógł" (oślepienie z przeciwka, ale z drugiej strony światło
    > z przeciwka również przeszkody oświetla) i w ostatniej chwili próbował
    > omijać. Jeśli to drugie, to fakt iż miał pasażerów na klockach mógł
    > ograniczyć jego chęć do wdepnięcia na hamulec.

    Z boku masz parking z latarniami, miejsce zdarzenia jest szerokie na
    przynajmniej 3 pasy ruchu. Jadąc normalnie, nawet jeśli rowerzystki
    wymusiły na nim pierwszeństwo, dałby radę się wyrobić. Znacznie
    przekraczając prędkość i wykonując gwałtowny manewr mógł doprowadzić do
    czołowego.

    No i najciekawsze. Skąd on wie, że to były kobiety a nie potrafi
    określić ich miejsca na jezdni? W materiale jest mowa o "prawdopodobnie"
    więc albo Policja powątpiewa w jego "linię obrony", albo są jeszcze inne
    czynniki, o których materiał nie wspomina.

    > Inaczej mówiąc, tak jak piszesz, na razie mamy zestaw pytań, przy
    > których odpowiedzi diametralnie zmieniają sytuację, a do kompletu
    > zainteresowani mogą w sporym stopniu kłamać, zaś ich zeznania
    > będą jedynymi dowodami.
    > Najlepszy świadek (kierowca tego pojazdu z przeciwka, który np.
    > widział i słyszał kiedy wyprzedzający zabrał się za zajmowanie
    > drogi, czy najpierw hamował czy tylko trąbił itede) nie żyje.
    > Rowerzystki nie widziały tego z tyłu, więc całkiem WIARYGODNIE
    > zbyt wielu rzeczy nie wiedzą.

    Jeśli się bawić w teoretyzowanie to bym obstawiał, że to np kucharki z
    baru obok, które wyjechały na jezdnię wracając do domu. Byłby to dość
    "klasyczny" przypadek w którym ktoś się włącza do ruchu w swoim
    przekonaniu bezpiecznie i dochodzi do zdarzenia, bo ten jadący z tyłu
    znacznie przekracza prędkość. Smaczku dodaje znajdujący się ileśtam
    metrów wcześniej znak A30+T18 rodzący kwestię, czy kierowca zachował
    właściwą dla miejsca szczególną ostrożność.

    >>> zadna ilosc zakazow i nakazow tu nie pomoze, osobiscie jestem zdania ze
    >>> w dodatku zaszkodzi
    >>
    >> Ano. Np obowiązek noszenia odblasków przez pieszych nie dość, że
    >> będzie martwym przepisem, to jeszcze będzie zdejmował odpowiedzialność
    >> z zap..laczy, bo brak odblasków sądy będą traktować jako
    >> "przyczynienie się" niezależnie od tego, czy ktoś jechał 90, czy 190.
    >
    > Nie chciało mi się szukać - ale czy ktoś przeczytał KW (konwencję, nie
    > kodeks wykroczeń :)) pod tym kątem: czy piesi jako uczestnicy ruchu
    > nie są czasem pod rygorami konwencji co najmniej "w ruchu międzynarodowym"?
    > Bo taki zapis jest obosieczny.
    > Po polsku, takie żądanie wobec Duńczyka idącego poboczem byłoby równie
    > skuteczne, jak wymagania wobec kierowców - obcokrajowców w zakresie
    > a to gaśnicy, a to kamizelki, a to apteczki (w różnych krajach).

    Pojęcia nie mam. Niemniej, na marginesie, na FB już są "poradniki", jak
    uniknąć odpowiedzialności za wypadek poprzez oderwanie trafionemu
    pieszemu odblasku. I co najistotniejsze - po krótkiej sondzie po
    kilkunastu znajomych - przeciętny polski kierowca będzie uważał, że ten
    bzdurny przepis go nie dotyczy, bo jest kierowcą. Polski kierowca nie
    wie, że między drzwiami domu a drzwiami samochodu i potem drzwiami
    sklepu, czy pracy jest pieszym.

    > pzdr, Gotfryd


    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

    --
    .. gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
    ..................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
    ................ blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
    ................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: