  • 11. Data: 2012-06-10 19:41:21
    Temat: Re: [Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/10/2012 12:36 PM, Drzewo wrote:

    > Ulubiony tekst handlarzy, aby zachować wysokie marże. 300V to modny olej -
    > świetny, ale są inne równie dobre - Fuchs, Valovoline, Ipone, Liqui Moly.
    > Kolejność zupełnie przypadkowa.

    Ale po co podrabiać coś mało znanego/popularnego?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-06-10 19:56:08
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Drzewo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > ale są inne równie dobre - Fuchs, Valovoline, Ipone, Liqui Moly.

    A ja juz od 2 wymian kupuje najtaniej jak sie da syntetycznego repsola. W
    okolicach 180zl bez problemu idzie kupic.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 13. Data: 2012-06-10 20:01:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/10/2012 07:56 PM, Ivam wrote:

    > A ja juz od 2 wymian kupuje najtaniej jak sie da syntetycznego repsola.
    > W okolicach 180zl bez problemu idzie kupic.

    OIDP pamiętam jesteś oblatany w tematach technicznych, nie wiesz ile
    kosztuje i gdzie można zrobić analizę podstawowych parametrów
    przepracowanego oleju? Tak z ciekawości bym sprawdził po 6 kkm.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2012-06-10 20:53:56
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    > kosztuje i gdzie można zrobić analizę podstawowych parametrów
    > przepracowanego oleju? Tak z ciekawości bym sprawdził po 6 kkm.

    Nie wiem, ale moge zaproponowac, zebys podszedl na najblizsza politechnike i
    poszukal laborantow od trybologii. Moze byc, ze profesor/opiekun przedmiotu
    tez bedzie zainteresowany, ale predzej laborant za jakies piwo pyknie ze
    studentami porownanie. Ale to w roku szkolnym;)

    W zielonej gorze od trybologii akurat jest (albo bylo) troche betonow, ale
    jak nie znajdziesz chetnych u siebie, to jak bede przy okazji to moge
    zapytac czy by nie zrobili porownania (ale tylko na aparacie czterokulowym,
    bo tylko to IODP maja).

  • 15. Data: 2012-06-10 21:10:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/10/2012 08:53 PM, Ivam wrote:

> [...]
    > ale jak nie znajdziesz chetnych u siebie, to jak bede przy okazji to
    > moge zapytac czy by nie zrobili porownania (ale tylko na aparacie

    Thx, ale bardziej chodziło mi o takie parametry jak lepkość, HTHS
    i inne podstawowe.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2012-06-11 11:06:58
    Temat: Re: Tylko krowa nie zmienia poglądów
    Od: grzech <z...@g...com>

    >Słyszałem i nie wiem ile w tym prawdy
    > ale ponoć istnieje rynek opakowań po markowych olejach.

    po psich karmach również:(

    ___
    grzech
    tdm

  • 17. Data: 2012-06-11 12:56:56
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2012-06-11 11:06, grzech pisze:

    > po psich karmach również:(

    Hmmm, mowisz? Ja opakowanka po Eukanubie wywalam na smietnik.

    Pdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 18. Data: 2012-06-11 16:42:17
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    > Thx, ale bardziej chodziło mi o takie parametry jak lepkość, HTHS
    > i inne podstawowe.

    Na _dobrej_ politechnice sa w stanie to sprawdzic HTHS, a lepkosc mozesz
    sprawdzic sam. Potrzebujesz kulek (najlepiej lekkich, np. aluminiowych),
    mikrometru, stopera i wysokiej zlewki o dokladnie okreslonej pojemnosci.

    Chcesz robic na goraco to potrzebujesz jeszcze termometru u czegos do
    podgrzania/mieszania oleju.

    Wbrew pozorom aparat czterokulkowy daje konkretne wyniki. A jesli braloby
    sie porownanie dobry stary/nowe dziadostwo, etc. to wyniki pewnie
    rozstrzyglyby dylematy niektorych precli;) Tym aparatem mozna sprawdzic
    _realne_ wlasnosci smarne/przeciwzatarciowe oleju.

  • 19. Data: 2012-06-11 17:00:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/11/2012 04:42 PM, Ivam wrote:

> [...]
    > mikrometru, stopera i wysokiej zlewki o dokladnie okreslonej pojemnosci.
    >
    > Chcesz robic na goraco to potrzebujesz jeszcze termometru u czegos do

    Tyle, że mnie się nie chce bo czas itp. Po prostu z ciekawości chciałem
    oddać próbkę starego oleju i mieć wynik na papiurze ale w Polsce się tym
    nikt nie zajmuje.

    http://www.blackstone-labs.com/free-test-kits.php tu za $25 można zrobić
    taką analizę.

> [...]
    > pewnie rozstrzyglyby dylematy niektorych precli;) Tym aparatem mozna
    > sprawdzic _realne_ wlasnosci smarne/przeciwzatarciowe oleju.

    Jak będzie mi się chciało to może i podskoczę kiedyś na jakąś polibudę.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2012-06-13 08:18:21
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Hmmm, mowisz? Ja opakowanka po Eukanubie wywalam na smietnik.

    Błąd, nasypać karmy "by tesco" i pies się nie pozna ;)

    --

    morghul