  • 1. Data: 2014-04-24 10:24:23
    Temat: Turkoczacy wiatrak
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    Witam,
    Nabylem droga kupna karte Palit Gtx 760 z "turkoczacym" wiatrakiem
    (referencyjne chlodzenie). Wczesniej mialem PNY 660 z takim samym
    referencyjnym chlodzeniem, z ta roznica, ze kompletnie bezglosnym.

    Czy owo turkotanie jest normalne dla produktow Palit czy po prostu
    trafilem sztuke z wadliwej serii? Obracajac wiatrak palcem mozna poczuc
    nieregularny opor, tak jakby silnik go wytwarzal lub uszkodzone lozysko.

    --
    Pozdr

  • 2. Data: 2014-04-24 16:02:22
    Temat: Re: Turkoczacy wiatrak
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "G Nowak" napisał:

    > Czy owo turkotanie jest normalne dla produktow Palit czy po prostu
    > trafilem sztuke z wadliwej serii? Obracajac wiatrak palcem mozna poczuc
    > nieregularny opor, tak jakby silnik go wytwarzal lub uszkodzone lozysko.

    O ile skrzydełka o nic nie zawadzają (kabelek?), to trafiłeś wadliwy
    egzemplarz. Lepiej reklamować zawczasu.
    Chyba, ten zakup był na (za przeproszeniem) Allegro - wówczas szkoda czasu.
    Lepiej wymienić wiatraczek samodzielnie. Lub przywyknąć.

    JoteR

  • 3. Data: 2014-04-24 19:48:18
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-04-24 10:24, G Nowak pisze:
> [...]
    > trafilem sztuke z wadliwej serii? Obracajac wiatrak palcem mozna poczuc
    > nieregularny opor, tak jakby silnik go wytwarzal lub uszkodzone lozysko.

    jak nie masz gwarancji na ten sprzet to potrakuj oś tego wiatraka olejem
    kostnym (np. do maszyn do szycia). W moim zlomie pomaga na kilka miesiecy.

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2014-04-24 21:09:37
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj the_foe, 24 kwi 2014 w news:ljbiov$h8m$1@news.dialog.net.pl
    napisałeś/aś:

    > jak nie masz gwarancji na ten sprzet to potrakuj oś tego wiatraka
    > olejem kostnym (np. do maszyn do szycia). W moim zlomie pomaga na
    > kilka miesiecy.

    Fakt, smarowanie może zdziałać cuda. Sam nie mogę uwierzyć że wentylator
    w pewnym laptopie, który wydawał piekielne dźwięki po potraktowaniu
    kropelką oleju działa już ponad rok bez problemu.
    Czym smarować - zdania uczonych są podzielone - ja użyłem jakiegoś
    smarowidła troszkę gęstszego niż oliwa, ale mniej niż zwykły olej,
    wylanego z...sprężarki lodówkowej.

  • 5. Data: 2014-04-25 00:11:32
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    > jak nie masz gwarancji na ten sprzet to potrakuj oś tego wiatraka olejem
    > kostnym (np. do maszyn do szycia). W moim zlomie pomaga na kilka miesiecy.

    Probowalem smarowac, ale turkotanie pozostaje. Efekt "turkotania" jest
    dokladnie jak w 30tej sek tego klupu
    https://www.youtube.com/watch?v=hM6RLwifGfw . Obce chlodzenie do tego
    modelu jest dosc drogie. Gwarancji nie mam, ale w UK _zawsze_ mozna
    oddac i chyba to najlepsze wyjscie.

    --
    Pozdr