  • Data: 2013-11-21 23:52:55
    Temat: Re: Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Peter" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:528e82c5$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mój program liczy problemy z dziedziny teorii liczb i operuje na liczbach
    > całkowitych od 10 do 100 K cyfr, są to wiec obliczenia stałoprzecinkowe

    To jakieś komercyjne oprogramowanie? Chyba nie skoro pracuje pod Linuxem i
    wykorzystuje tylko 1 rdzeń. Czyżby własny soft twojej firmy / uczelni? Jeśli
    tak to może zasugeruj autorowi żeby spróbował wykorzystać HT albo np.
    sprzętową akcelerację z karty graficznej?

    > masz rację co do i5 i i7. Moje rozumowanie było takie, że wzrost mocy na
    > HT zrekompensuje mi tą wyższą cenę i7. Niestety mądry Polak po szkodzie.
    > Niestety nie miałem tej wiedzy, że można produkować komputery z drogim
    > procesorem i marnym chłodzeniem. W materiałach informacyjnych nie było nic
    > o sposobie chłodzenia.

    Wentylator dostarczany fabrycznie z procesorem ma tylko za zadanie go
    schłodzić do dopuszczalnej temperatury, kosztem głośności. Dlatego każdy
    wentyl BOX wyje przy dużym obciązeniu procesora.
    Póki co to żeby obniżyć temperaturę możesz wyłączyć w biosie HT (i tak nic
    ci nie daje, ale do bilansu energetycznego procesora wchodzi, może zyskasz
    kilka stopni) albo lekko obniżyć napięcie zasilające procesor (tzw.
    undervolting), wtedy spadnie i temperatura i pobór prądu.
    Swoją drogą te procesory wytrzymują chyba do 100 stopni.