  • 1. Data: 2010-02-01 11:57:01
    Temat: Tuner DVB-T USB - brak sygnału, czy uszkodzony?
    Od: "Krzysztof.Wocial" <w...@g...pl>

    Witam !

    Zakupiłem taki oto sprzęcik:
    http://www.allegro.pl/item879040949_tuner_dvb_t_diko
    m.html
    Niestety po podłączeniu, zainstalowaniu sterowników i oprogramowania nie
    udało mi się przy pomocy tego urządzenia złapać sygnału TV.
    Kombinowałem z różnymi wersjami sterowników, kilkoma programami
    obsługującymi ten tuner, bez rezultatu.
    Zakupiony sprzęt jest używany, aczkolwiek sprzedawca pisze w opisie iż nie
    korzystał, gdyż nie ma sygnału cyfrowej TV naziemnej.
    U mnie takowy jest, odbieram programy, z tym że na TV stacjonarnym.

    W jaki sposób sprawdzić czy faktycznie tuner jest uszkodzony? Ma ktoś
    doświadczenia?
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2010-02-01 17:01:40
    Temat: Re: Tuner DVB-T USB - brak sygnału, czy uszkodzony?
    Od: ted21 <t...@a...krakow.pl>

    Krzysztof.Wocial pisze:
> [...]
    > U mnie takowy jest, odbieram programy, z tym że na TV stacjonarnym.
    >
    > W jaki sposób sprawdzić czy faktycznie tuner jest uszkodzony? Ma ktoś
    Ten tunerek moze byc sprawny natomiast taka antenka u nas przy tak
    slabych mocach nadajników telewizji naziemnej cyfrowej nie ma szans na
    złapanie sygnału.Musisz do tego tunka podpiąć antene zewnetrzna do
    odbioru DVBT-naziemnej,podobna jak do sygnału TV analogowego.Sprzedajacy
    mial na pewno te same kłopoty i powinien w ofercie o tym napisać,tylko
    wtenczas by nie znalazł prawdopodobnie kupca.Przed kombinowaniem z
    antena zewnetrzna sprawdź czy na Twoim terenie jest wogóle zasieg
    DVBT-naziemnej.Polsak w tej dziedzinie jest bardzo w tyle.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-02-01 17:40:41
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Zakupiony sprzęt jest używany, aczkolwiek sprzedawca pisze w opisie iż
    > nie korzystał, gdyż nie ma sygnału cyfrowej TV naziemnej.
    > U mnie takowy jest, odbieram programy, z tym że na TV stacjonarnym.

    Moze jest podlej chinskiej produkcji i musi byc 1km od nadajnika by
    zlapac sygnal. Kup Pinnacle Nano to bedziesz mial sygnal z takiej anteny
    postawionej na parapecie.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2010-02-01 19:15:51
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > U mnie takowy jest, odbieram programy, z tym że na TV stacjonarnym.
    >
    > W jaki sposób sprawdzić czy faktycznie tuner jest uszkodzony? Ma ktoś

    Może być na inny standard - MPEG2 zamiast MPEG4. Wtedy nawet sprawny
    tuner nic nie odbierze.

    Piotr

  • 5. Data: 2010-02-01 22:25:35
    Od: "Krzysztof.Wocial" <w...@g...pl>

    Użytkownik "ted21" <t...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > sprawdź czy na Twoim terenie jest wogóle zasieg DVBT-naziemnej.Polsak w
    > tej dziedzinie jest bardzo w tyle.Pozdrawiam.

    Dziś podłączyłem do zewnętrznej anteny, bez zmian.
    Cyfrową TV odbieram już u siebie na TV z dekoderem MPEG-4, więc powinno
    działać.

  • 6. Data: 2010-02-01 22:28:20
    Od: "Krzysztof.Wocial" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4b672866$...@n...home.net.pl...
    m.html

    > Może być na inny standard - MPEG2 zamiast MPEG4. Wtedy nawet sprawny tuner
    > nic nie odbierze.
    >
    > Piotr

    Z tego co wygooglałem, ponoć przy urządzeniu MPEG-2 może być problem typu:
    jest głos, nie ma wizji.
    Ale sygnał jakikolwiek powinno łapać. A tu nic...
    Urządzenie jest na chipsecie AF9015. Powinien odbierać MPEG-2/ MPEG-4.

  • 7. Data: 2010-02-01 23:26:12
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-01 23:28, Krzysztof.Wocial pisze:

> [...]
    > Ale sygnał jakikolwiek powinno łapać. A tu nic...
    > Urządzenie jest na chipsecie AF9015. Powinien odbierać MPEG-2/ MPEG-4.

    Kodeki do MPEG-2 i MPEG-4 nie sa potrzebne? Wierzyć mi się nie chce.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-02-02 06:54:28
    Temat: Re: Tuner DVB-T BUS - brak sygnału, czy uszkodzony?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości grup
    > Może być na inny standard - MPEG2 zamiast MPEG4. Wtedy nawet sprawny tuner nic
    > nie odbierze.

    W telewizorze ma znaczenie, w komputerze nie.

  • 9. Data: 2010-02-02 08:33:33
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > W telewizorze ma znaczenie, w komputerze nie.

    Ma.

  • 10. Data: 2010-02-02 23:41:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 1.2.2010, Animka napisał(a):

    > Kodeki do MPEG-2 i MPEG-4 nie sa potrzebne? Wierzyć mi się nie chce.

    Mowa o dekoderze sprzętowym.
    Do TV z DVB-T też będziesz instalować kodeki?
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/