  • 41. Data: 2010-08-10 23:08:41
    Temat: Re: Tuner AM z "Audio-Video Hi-Fi"
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:4c61a3a2$0$21006$65785112@news.neostrada.pl...

    > ściągnij yb400p2.png to jest schemat części radiowej Grundiga. Sony
    > pewnie też tam znajdziesz.

    Zapoznałem się. Są pewne różnice (Grundig ma "głowicę" FM na scalaku), ale
    generalnie i Grundig i Sony to ta sama popularna klasa co Sangean i
    podobne. Poza podwójną przemianą i SSB przypominają radia z miniwieży.
    Filtry raczej szczątkowe, oczywiście wspólne dla całego AM (pod tym - i
    chyba tylko pod tym względem nie mogą się równać z Radmorem). Jak
    najbardziej kompromisowa, tania i łatwa do miniaturyzacji konstrukcja.

    e.

  • 42. Data: 2010-08-11 18:49:19
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik entroper napisał:
> [...]
    > chyba tylko pod tym względem nie mogą się równać z Radmorem). Jak
    > najbardziej kompromisowa, tania i łatwa do miniaturyzacji konstrukcja.

    No, tylko że Radmor nie jest taki przenośny. Jak sobie wyobrażasz
    wciśnięcie takiego stada obwodów rezonansowych i ich przełączanie,
    wstrząsoodporność? Oj wiem jak wygląda radiowa tandeta i jak brzmi.
    Grundig doskonale spełnia swoją rolę. Sony pewnie też. Scalaki poszły
    sporo do przodu w rozwoju. Chyba nie powiesz, że np. tor luminancji i
    chrominancji w Jowiszu był lepszy od analogicznego toru w schyłkowych
    Neptunach i Westach/Elemisach? W Jowiszu było czym kręcić a w nowych to
    właściwie tylko matryca RGB coś tam wymagała. Radmora powinieneś
    porównywać z jakimś odbiornikiem radiokomunikacyjnym albo innym,
    wysokiej klasy zachodnim sprzętem stacjonarnym. Jakimś wieżowym tunerem
    z lat 90.
    Tak z ciekawości, to o jakiej wersji Rdamora piszesz?
    Maciek

  • 43. Data: 2010-08-12 14:31:18
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > wstrząsoodporność? Oj wiem jak wygląda radiowa tandeta i jak brzmi.
    > Grundig doskonale spełnia swoją rolę. Sony pewnie też.

    Ale ja z tym nie polemizuję - napisałem, że filtry wejściowe nie dają się
    miniaturyzować i dlatego ich nie ma. Radmor jest nieprzenośny (choć
    wewnętrznie nie jest aż taki wielki) i przede wszystkim jest przestarzały
    (m.in. brakuje PLL) ale stopień wejściowy ma akurat lepszy. Natomiast
    absolutnie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że urządzenia klasy YachtBoy,
    ICF i inne są zbudowane "bezkompromisowo". Mają kompromisowy stopień
    wejściowy i są typową masówką, m.in. po to, by zminimalizować (albo wręcz
    wyeliminować) czynności strojeniowe. Wciśnięcie "stada obwodów
    rezonansowych" jak najbardziej sobie wyobrażam (w nieco większą obudowę),
    ale z premedytacją tego nie zrobiono - bo ile % klientów w ogóle będzie
    wnikać w konstrukcję tudzież podłączać antenę long wire w poszukiwaniu
    konkretnej stacji. Dla takich ludzi tego typu radia i tak są tylko
    rozwiązaniem tymczasowym.

> [...]
    > Neptunach i Westach/Elemisach? W Jowiszu było czym kręcić a w nowych to
    > właściwie tylko matryca RGB coś tam wymagała.

    to nie ma nic do rzeczy. Nie jestem miłośnikiem klimatycznie wyglądających
    rodzinek filtrów 7x7 albo i 12x12 w każdym miejscu albo "chipsetu" ;)
    SECAM MCAxxx. Filtry wejściowe na KF - to co innego.
    BTW, te radia też nie są zrobione na specjalnie nowoczesnych scalakach :)

    > Radmora powinieneś
    > porównywać z jakimś odbiornikiem radiokomunikacyjnym albo innym,
    > wysokiej klasy zachodnim sprzętem stacjonarnym. Jakimś wieżowym tunerem
    > z lat 90.

    Gdyby Radmor był odbiornikiem radiokomunikacyjnym, to bym go porównywał z
    innym tej klasy. A właściwie porównuję, przecież te YachtBoye są, czy
    raczej były, reklamowane jako "prawie" odbiorniki radiokomunikacyjne :)

    > Tak z ciekawości, to o jakiej wersji Rdamora piszesz?

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz. Myślałem, że wiesz o czym rozmawiamy
    :)

    e.