eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTrwałość sprzętu, jak to jest?Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highw
    inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Subject: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <8...@g...com>
    <5f318f8a$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5f32dd57$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>
    Date: Wed, 12 Aug 2020 01:33:56 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5f32dd57$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl-PL
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <5f332ae5$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 46.170.136.234
    X-Trace: 1597188837 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17361 46.170.136.234:36262
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2997
    X-Received-Body-CRC: 2373487208
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:756149
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.08.2020 o 20:03, Irokez pisze:
    , czy pykło bodajże z Mercedesem (mogę się mylić) i
    > pompą wspomagania hamulca która po iluś użyciach zgłasza awarię i
    > konieczność wymiany - wystarczy wyzerować licznik i działa dalej w
    > najlepsze.
    >
    Pykło ale nie do końca.
    Chodzi o Mercedesa W211 w wersji przedliftowej i jego elektryczną pompę
    hamulcową SBC.
    W tym przypadku licznik naciśnięć hamulca (użycia pompy) był jak
    najbardziej wskazany. Tak jak w lotnictwie każdy krytyczny element
    samolotu (a i cały samolot) ma swój tzw. resurs czyli taki "termin
    przydatności do spożycia". Po minięciu resursu (najczęściej określanego
    w godzinach lotu) dany element musi być wymieniony na nowy bez względu
    na to czy jest sprawny.
    Taka pompa SBC to element krytyczny z punktu widzenia bezpieczeństwa.
    Komputer pilnował aby nie przekroczyć "resursu". Resetowanie licznika
    SBC to szukanie guza (i to co gorsza najczęściej na cudzej głowie). Jak
    ktoś zrobił jeden reset na takiej pompie, to najczęściej jeszcze nic się
    nie stało. Drugi reset, to już "próba (nie)umyślnego spowodowania
    śmierci". Któregoś pięknego razu pedał hamulca wpada do podłogi, a
    samochód jedzie dalej!!! :-/
    Taką pompę można było bezpiecznie zregenerować (tak jak regeneruje się
    niektóre części lotnicze, którym skończył się resurs). Sprawdzenie stanu
    komutatora w silniku elektrycznym pompy, wymiana szczotek, zaworków itp.
    i dopiero na koniec reset licznika.

    Niestety dbałość o bezpieczeństwo (dość kosztowna, bo autoryzowany
    serwis nie regenerował pomp tylko wymieaniał na nowe) nie została zbyt
    przychylnie przyjęta przez klientów z rynku wtórnego i w efekcie
    końcowym w 2006r. Mercedes wycofał się z tego rozwiązania w poliftowej
    wersji W211.


    --
    Pozdrawiam
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: