    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Date: Sun, 02 Dec 2012 15:21:20 +0000

    On 07/11/2012 14:38, I.Tichy wrote:

    > To slabi byli ci audiofile, 128 to juz bez przesady prosze, to moja corka
    antytalent muzyczny
    > i dwa drewniane ucha bez problemu rozroznia 128 od cd. Duzo oczywiscie zalezy
    > od rodzaju dzwiekow i sprzetu na ktorym sie slucha, ale w prztypadku rocka czy
    metalu, ktorego
    > slucham, 128 odroznie blisko w 100% przypadkow. To zupelnie ineaczej brzmi i nie ma
    mowy
    > o zadnym voo doo :) Wyzej - zgoda. 320 a CD nie dam rady i to sa juz czyste
    strzaly.

    Tak sobie czytam tę Waszą dyskusję i dorzucę swoje dwa grosze.
    Sam kiedyś rippowałem do FLAC, ale przestałem, baaa, wszystkie FLAC
    skonwertowałem do MP3 VBR V0-V2 w zależności od rodzaju muzyki.
    IMO 320kbps to marnowanie przestrzeni na nośniku. Co mnie do tego
    skłoniło? A no zrobiłem kilka testów i Wam też polecam. Np. te
    http://www.noiseaddicts.com/2009/03/mp3-sound-qualit
    y-test-128-320/
    http://www.noiseaddicts.com/2009/03/can-you-hear-thi
    s-hearing-test/
    Niestety, ale z wiekiem głuchniemy i nikt tego nie zmieni. Wszyscy
    powyżej 25 roku życia będą mieć większe lub mniejsze problemy z
    usłyszeniem wszystkiego powyżej 15kHz. Ja np. choć potrafię wychwycić
    różnicę między jakością mp3 to niestety, ale słyszę gorzej niż np. moja
    żona, która różnicy w jakości, nie wychwyci, ale za to słyszy wyższe
    częstotliwości.
    --